2021-05-28, 12:40
Medlem
"De har ingenting på mig. De kommer aldrig att hitta mördaren."

Jo, Stefan. Du har lekt färdigt nu. Faller man från höga hästar, då faller man riktigt tungt. Rättvisa skipad tack och lov. Den här dagen får en särskild plats i almanackan.

Jag beundrar alla här som lagt ner hjärta och själ i arbetet med att gräva fram bevis mot Stefan Davidsson. Stort tack till er

Nu blir det "After Judgement" i tråden.
Citera
2021-05-28, 12:41
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Ska göra det ikväll! Allt som framkommit hittills i tråden verkar gå helt i linje med fakta och logik (till skillnad från tingsrättens dom).
Ser verkligen fram emot att sätta tänderna i kvällslektyren.🙌
Ja, du har verkligen något att se fram emot! Imponerande analyser av DNA, sannolikhet, beteenden samt vittnesuppgifter. HR har lagt ned tid och möda på detta fall. 🙏🏼
Citera
2021-05-28, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Det surrades om nån presskonferens kl 13?
Kan man se den nånstans?
Na.se. om det inte är en låst variant.
Citera
2021-05-28, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Känns jävligt skönt och frågan är hur stor chans att HD skulle plocka upp detta. Vad säger ni lagkunniga?
Aldrig att de tar upp det.
Citera
2021-05-28, 12:43
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Den stal du från mig, Lönnis! Har du nu varit inne i min mailbox igen?

Och sen en födelsedagspresent från Devili som vi kan upprepa:

#TeamÅsaHiding

Kärleken blommar:

https://www.bildtagg.se/bild/o90hw19vua4329cls8jl5sd

Det är nog mer att rimmen ger sig själva för den som följt tråden. 😄 Finns inget uppsåt.

Solen bryter just igenom det kompakta molntäcket här. Världen måtte åter hittat rätt riktning.
Citera
2021-05-28, 12:43
Medlem
Jag får lov att be om ursäkt att jag inte har läst de senaste 500 sidorna, men - med det sagt, så vill jag rikta ett stort tack till alla som har bidragit i tråden. Vet inte riktigt varför just detta mordet tagit så illa vid mig. Gissningsvis är det p.g.a. gärningsmannens beteende efter mordet, leende selfies med ex-frun osv.

Huga mig vilket tillfredsställande resultat!

Hoppas på lite rättegångs-ljudfiler framöver.

Trevlig helg!
Citera
2021-05-28, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G26
Ja. Det kan man kalla en brasklapp.. Det jag menar är att åkl offra en pjäs för att få någon fälld. Hon skulle gått all-in på båda, alt bara HD. SD har inte detta i sig, det här däremot hans, vad jag iaf tycker att hon borde vara, otroligt kränkta fru. Hoppas han vattnar henne😆👍

Det tror jag. Åtminstone kommer han försöka. Han vill nog inte falla ensam - "jag dödade Lena för att min exfru tjatade på mig och krävde att jag skulle göra det, för husfridens skull och för att vi skulle gifta om oss" - eller något sådant.
Citera
2021-05-28, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Ja, du har verkligen något att se fram emot! Imponerande analyser av DNA, sannolikhet, beteenden samt vittnesuppgifter. HR har lagt ned tid och möda på detta fall. 🙏🏼

Den är som att läsa en sammanfattning av tråden. ALLT som stötts och blötts i tråden finns med.

Planering
Beteende vid försvinnandet
Avsiktligt raderat i appar
Avsiktligt fotograferat 1000 bilder utnaför polishuset för att skriva över data
Anpassat svar på frågor i TR utifrån vad som framkom i FUP
Lögner
osv osv
Citera
2021-05-28, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det är nog mer att rimmen ger sig själva för den som följt tråden. 😄 Finns inget uppsåt.

Solen bryter just igenom det kompakta molntäcket här. Världen måtte åter hittat rätt riktning.

Det var en boomer från reportern på NA. Han snubblade på orden innan han fick det rätt. Undrar hur länge han "nynnat" den frasen?
Citera
2021-05-28, 12:46
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det tror jag. Åtminstone kommer han försöka. Han vill nog inte falla ensam - "jag dödade Lena för att min exfru tjatade på mig och krävde att jag skulle göra det, för husfridens skull och för att vi skulle gifta om oss" - eller något sådant.
Ja jävlar va intressant det ska bli att se vad han har att säga!
Citera
2021-05-28, 12:47
Medlem
Pressträffen inställd, ska de hämta in HD nu månne?

Någon som kommer åt åklagarens kommentarer på na?
Citera
2021-05-28, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Istället för besserwissern Lindéns dom, att se varje indicium enskilt, så såg HR på alla indicier sammantaget. Precis vad jag hoppades på. Åsa Hiding och tre skolade domare: Stort tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in