2021-05-28, 11:27
Medlem
Till Lena och hennes efterlevande:

En dag ska vi alla dö, men alla andra dagar ska vi leva.

Lena levde verkligen och känslan av att hon visste hur farlig
Stefan Davidsson var gjorde att hon dokumenterade så
mycket, så att han inte skulle komma undan.

Rättvisan har segrat, nu är det bara att vänta på följderna för dem som skyddat honom
Citera
Medlem
grottmuttans avatar
Fan jag hade betalat stora summor pengar för att se Stefans ansiktsuttryck när han läste domen. Och få höra hans tankegångar just nu.

Undra om många interner kommer tycka om honom? Undra om de kommer deltaga i hans små cacheäventyr han anordnar i sin lilla cell Herregud så jävla skönt! HAN ÄR FUUUUUCKED
Citera
Medlem
Nu Tar Vi Nya Tag Med H*nna D*vidsson.
Citera
2021-05-28, 11:28
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urshult
Nu Tar Vi Nya Tag Med H*nna D*vidsson.
Ja tack! Skyddande av brottsling minst
Citera
2021-05-28, 11:29
Medlem
Citat:
Stefan häktas. Beslutet om häktning gäller till dess fängelsestraffet får verkställas.

Hoppas han inte gömt sig någonstans.
Citera
2021-05-28, 11:30
Medlem
Vaxads avatar
Fan vilken bra start på fredagen! Har inte följt hela tråden men läst en hel del sammanfattningar, b.la. stämningsansökan i HD.

Trots det, så är jag helt säker att SD är skyldig. Vilket uppenbarligen Hovrätten håller med om.

Det känns lite extra bra att SD varit så kaxig och överlag vidrig. Det hade varit orimligt att ha honom lös på våra gator.
Citera
2021-05-28, 11:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Måste in och uttrycka min respekt för hovrättens bevisvärdering, de oförtröttliga åklagarna samt - inte minst - kan vi nu konstatera att Lena Wesström till slut fick välförtjänt upprättelse.

Tack för att du sätter ord för det jag just nu inte lyckas uttrycka!
Citera
2021-05-28, 11:31
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam

Rättvisan har segrat, nu är det bara att vänta på följderna för dem som skyddat honom

Ja nu är Steffeponken dömd så nu tar vi och synar HD,JG,SOA och resten av gänget.

Fy fan vad underbart att fanskapet är dömd till 18 år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam

Precis! Skyddande av brottsling och försvårande av utredning borde ett par idioter åka på!
Citera
Medlem
I dag är en glädjens dag!!! 🤩
Stefan Davidsson ÄNTLIGEN dömd för mordet på Lena! Tack Gode Gud att det självbelåtna monstret blir inlåst och får ta sitt straff! Som jag våndats över att han fortfarande har varit ute i det fria. Han skulle ha blivit dömd redan för 3 år sen! Även om idioten vill få domen prövad av HD tror jag knappast att det förändrar någonting. Hur har denne Stefan ens kunnat se sig själv i spegeln efter mordet på sin älskarinna?
För mig är det ofattbart hur falsk han är och har varit - mot dom flesta i sin omgivning!
Undrar just om hans fru Hanna haft nån del i mordet eller om hon vetat om det? Om inte, skulle jag råda henne att flytta så långt från Örebro som möjligt. Vilket svek mot barn och familj! Vilket svek mot Lena, hennes barn och anhöriga! Stefan Davidsson är ett vidrigt äckel som aldrig borde släppas ut. Men idag nöjer jag mig med att glädjas åt att han kommer att få skaka galler åtskilliga år! 😃 KARMA.
Citera
2021-05-28, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Men du undviker ju att svara på mitt hypotetiska scenario där SD knallar över gränsen till Norge.
Väl över gränsen kan han stå i Norge och räcka ut tungan till svensk polis. Givetvis är jag medveten om att hans tid i Norge kommer att vara kortvarig, men det är en annan sak.

Btw: Polisstationen i Storfors har stängt ända fram till tisdag 1 juni kl 13, så om SD vill anmäla sig frivilligt får han vänta ett tag om han prompt vill kliva in på just den polisstationen.

Nånstans inser du väl att om domen som kommer inom mindre än 12h hade innehållet ett fällande domslut, SD då redan nu hade varit frihetsberövad?
Eller gör du kanske inte det?
Säger du det säger du???
Som du vet blev det fällande. Moahahaha!
Citera
2021-05-28, 11:32
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige

Ni ska lita på mig! Vad var det jag sa??? Han blev - precis som han skulle - dömd!

#TeamÅsaHiding
#TeamÅsaHiding
#TeamÅsaHiding
Bra där Fröken Sverige, du har varit benhård hela vägen!!! Så bra det känns med tanke på Lenas barn. Herregud, vilken resa..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in