2021-05-28, 00:47
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Genialiteten ligger i utviklingen av Monero og Dash, ikke i bruken av det.

Tenker du på verdistigningen?
Citera
2021-05-28, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Tenker du på verdistigningen?
Jeg tenkte egentlig på anonymiteten. Monero utviklerne skryter av at det er usporbart. Det er deres mantra. Samme med Dash.
Citera
2021-05-28, 00:59
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Jeg tenkte egentlig på anonymiteten. Monero utviklerne skryter av at det er usporbart. Det er deres mantra. Samme med Dash.

Jeg mener å ha lest/hørt de siste dagene at spesielt Dash på ingen måte er vanskelig å ta, omtrent på samme nivå som btc.

Noe som dog er interessant er verdistigningen på monero, TH har pr nå, hvis han fremdeles sitter på de monero han kjøpte, gått i pluss, selv etter at han oversendte noe av det han kjøpte, til "noen", i juli 2019.

Det er ganske imponerende egentlig, å tjene millioner på kryptovaluta, for en som egentlig tilsynelatende var kjølig til å investere i det og avsluttet et samarbeidsprosjekt med noen som ville ha han med på det.
Senast redigerad av Niffy 2021-05-28 kl. 01:04.
Citera
2021-05-28, 01:00
Medlem
Citat:

Er nok mange land som samarbeider om å knekke dette. Når/ om det skjer så får vi neppe vite det før lenge etterpå.
Citera
2021-05-28, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Aldrig slik at hele gruppen er enig. Men de har kommet inn i en blindevei de har litt vanskelig å komme ut av. Er aldri lett å innrømme at du har gjort feil. Politimenn er ikke noe annerledes enn andre menn.

Politiet kan i en periode ha hatt tunnellsyn. Nå har det kommet mange nye opplysninger om krypto-sporet. Det vil etter hvert dukke opp personer som foreløpig har gått under radaren. Dette kan medføre at politiet retter søkelyset mot helt andre enn TH.
Det kommer stadig nye opplysninger. I siste utgave av Krimpodden, sa Milli at kontakten mellom TH og RU opphørte sommeren 2018. (Episode 15, fra 10:00) " De slutta å ha kontakt rundt sommeren 2018".
Dette strider mot tidligere uttalelser om at TH skal ha møtt RU kort tid før Anne Elisabeth Hagens forsvinning.
Jeg utelukker ikke at RU kan ha besøkt Futurum i løpet av høsten, men det kan ha vært samtaler med for eksempel VE og/eller TEH. GHH har nok også vært innom og tatt en kopp kaffe.
Citera
2021-05-28, 01:20
Medlem
Niffys avatar
Er det forresten noe spesielt som skulle hindret TH i å kjøpe X antall Monero, så mye han skulle ønske, sånn ellers?

Er det noe avgifter eller skatt av avkastning, eller andre rare ting som skulle hindret det?

Nå har han jo, tilsynelatende, blitt dratt med på kryptoeventyret og verdiutviklingen ufrivillig, men samtidig har han jo tjent grovt på det, han som avsluttet et foreslått forretnngssamarbeid med noen andre, om nettopp kryptovaluta.

Flaks i forretninger ser ut til å være noe som tilfaller TH ofte.
Citera
2021-05-28, 01:23
Medlem
Citat:

https://news.bitcoin.com/not-so-private-99-of-zcash-and-dash-transactions-traceable-says-chainalysis/
Citera
2021-05-28, 07:28
Medlem
Citat:
Politimenn er ikke noe annerledes enn andre menn.

Det fremstår som litt gammeldags og forstokket å konsekvent omtale politiet som "menn" slik du gjør.
Citera
2021-05-28, 07:49
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Synes du helt seriøst at dette var et godt bidrag til en bedre diskusjon? Jeg er nemlig en av dem som tydeligvis ikke finnes. Altså en så stor idiot som ikke skjønner hvorfor det er hevet over en hvrr tvil at dette er Tom Hagen. Orker du å forklare meg hvorfor det er så opplagt?
Jeg skal forsøke. For det første ville det aldri blitt et tema dersom det ikke var holdepunkter for at det var TH som hadde spart på disse avisartiklene, at de f.eks. lå på «hans område» i S4. Av det vi vet om AE, er det dessuten rimelig usannsynlig at hun skal ha hatt en forkjærlighet for uløste drapsgåter utover det normale.

Hvis du mener det er tvilsomt at det er TH som har spart på disse artiklene, kan jeg dessverre ikke hjelpe deg.
Citera
2021-05-28, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Politiet kan i en periode ha hatt tunnellsyn. Nå har det kommet mange nye opplysninger om krypto-sporet. Det vil etter hvert dukke opp personer som foreløpig har gått under radaren. Dette kan medføre at politiet retter søkelyset mot helt andre enn TH.
Det kommer stadig nye opplysninger. I siste utgave av Krimpodden, sa Milli at kontakten mellom TH og RU opphørte sommeren 2018. (Episode 15, fra 10:00) " De slutta å ha kontakt rundt sommeren 2018".
Dette strider mot tidligere uttalelser om at TH skal ha møtt RU kort tid før Anne Elisabeth Hagens forsvinning.
Jeg utelukker ikke at RU kan ha besøkt Futurum i løpet av høsten, men det kan ha vært samtaler med for eksempel VE og/eller TEH. GHH har nok også vært innom og tatt en kopp kaffe.
RUs mining drøm var allerede igang juni 2017 før han møtte Hvalen. Han hadde en mining maskin men ville kjøpe flere. En ide var å leie en leilighet hvor strøm var inkludert og der ha flere maskiner. I hans samtale med andre omkring dette. Kommer det frem at han ikke hadde bestemt seg for hva han skulle mine. En annen person gir ham da en link, hvor både Monero og Dash nevnes. Samtidig som han anbefaler RU å ikke mine Bitcoin, men noe annet.

https://ibb.co/5BF6Dnv

Jeg kom da til å tenke på at Dash som det nå snakkes om i saken, ikke trenger å være noe som er kjøpt. Det kan være noe som er minet og så brukt til kjøp av Bitcoin.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-05-28 kl. 08:44.
Citera
2021-05-28, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg mener å ha lest/hørt de siste dagene at spesielt Dash på ingen måte er vanskelig å ta, omtrent på samme nivå som btc.

Noe som dog er interessant er verdistigningen på monero, TH har pr nå, hvis han fremdeles sitter på de monero han kjøpte, gått i pluss, selv etter at han oversendte noe av det han kjøpte, til "noen", i juli 2019.

Det er ganske imponerende egentlig, å tjene millioner på kryptovaluta, for en som egentlig tilsynelatende var kjølig til å investere i det og avsluttet et samarbeidsprosjekt med noen som ville ha han med på det.
Edit Jeg la merke til det som sies av krypto ekspert Torkel Rogstad rundt min 19:00 i podcast fra 24 mai.
Senast redigerad av Ittno 2021-05-28 kl. 09:37.
Citera
2021-05-28, 08:48
Medlem
Citat:
Da har ikke du skjønt noen ting. Det er kidnappingen som har vært planlagt i lang tid. Finnes ingen ting som tyder på at et drap var planlagt, tvertimot.
Hvilken konspirasjon må utarbeides for å få teorien din om et hendelig uhell til å passe inn. Forumets nye balony har sikkert en god begrunnelse. Hvor må et hendelig uhell dekkes over på en slik måte i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in