Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Många barn blev väl allvarligt sjuka av asiaten och hong-kong varianten när de härjade på sin tid. Vintern 1968/1969 ska ha varit jobbig för många barn. Vet inte hur många som strök med, men det finns det säkert siffror på.
Den är jobbig. För mig var den betydligt värre än Covid när jag insjuknade i den för kanske 5 år sedan nu.
Grejen med Covid är, som jag ser det, att den slår så ojämnt och oberäkneligt. Dessutom vet vi ännu inte långtidseffekterna, även om de inte tycks vara särskilt jävliga utom för några stackare med otur.
Hur som haver, så lär inte nuvarande strategi fungera i längden. Möjligen är tanken att massvaccinera nu för att så många som möjligt ska ha ett grundskydd, vilket stöds av viss forskning. Det är också en sak som på sina håll varnas för, att vaccinerna snarare skulle försvåra insjuknade i en ny mutation än hjälpa. Där om tvista de lärde.
Summan av kardemumman blir i min värld att det är en chansning vi ser, men bättre att verkligt insatta och kunniga får informera om olika risker och sedan komma med rekommendationer än den här märkliga masspsykosen vi ser från olika håll.