2021-05-27, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Husk også at du ved hjelp av fem lure spørsmål til en person. Kan få personen til å si at han mener noe, han aldri har ment. En god forhørsleder kan som en god selger styre samtalen akkurat hvor han vil. Hva alt du kan gjøre med ord, kommer vel helt tydelig frem her på Flashback. TH har nok aldri vært på Flashback og det lille vi har hørt fra ham, tyder ikke på at han er noen talekunstner heller.
er vi der nå igjen. At milliardæren er ute av stand til å forklare seg sannferdig pga politiets avhørsmetoder. Det er lydopptak og du mener vel i likhet med th at det er noe galt med båndopptageren.
Senast redigerad av LH07 2021-05-27 kl. 15:57.
Citera
2021-05-27, 15:54
Medlem
Citat:
Er du ikke litt tidlig ute med begravningtalen ?
mener du aeh lever.
Citera
2021-05-27, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
Her tar du feil. En god avhørsleder "styrer" slett ikke samtalen. Det er ikke sånn i 2021 at politiet legger opp til snublefeller ved å lure den siktede i avhør.

Nå er det K.R.E.A.T.I.V.-modellen det både undervises i ved PHS og som benyttes i denne saken.

I tillegg finnes alt på video med lyd :-)
Ja det gjør det
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/EWOOMl/politimann-tok-halsgrep-paa-qadar-24-i-avhoer-han-mener-han-ikke-gikk-for-langt
Citera
2021-05-27, 15:58
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RakelHole
Har begynt å lese boken, noe som så langt har slått meg er; I tekstmeldingen som er sitert fra AE til venninne tidlig i boken er det bruk av emojier x2. I tekstmeldingen som ble sendt sendt fra hennes mobil kl 09.10 til datteren er det ikke bruk av emojier.

Dette stusser jeg på, da min erfaring er at det med bruk av emojier er ganske gjennomgående, enten gjør man det «alltid» (utenom f.eks en meget formell setting), eller så bruker man det ikke uansett (sjelden).

Har selvsagt ingen kilde utenom disse to meldingene til om hun vanligvis brukte emojier eller ikke.

For min egen del kommer det ofte an på hvem jeg melder med, om det blir brukt emojier eller ikke.
Man tilpasser vel gjerne språkbruk etter hvem man kommuniserer med, både i skrift og tale.
Citera
2021-05-27, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
mener du aeh lever.
Umulig å si sikkert. Men det er for tidlig å slenge ut noen fine ord til hennes minne, nå.
Citera
2021-05-27, 15:59
Medlem
Det renner inn med tips:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Ep65q5/loerenskog-saken-faatt-tips-om-navngitte-personer-og-konkrete-miljoe?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_r ow1_pos1

Lørenskog-saken: Fått tips om navngitte personer og konkrete miljø
Etter at politiet mandag gikk ut i VG med flere nye kryptospor, har de mottatt over 80 tips. Flere av tipsene er av en slik karakter at det nå settes i gang etterforskningsskritt.
Senast redigerad av LH07 2021-05-27 kl. 16:02.
Citera
2021-05-27, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RakelHole
Har begynt å lese boken, noe som så langt har slått meg er; I tekstmeldingen som er sitert fra AE til venninne tidlig i boken er det bruk av emojier x2. I tekstmeldingen som ble sendt sendt fra hennes mobil kl 09.10 til datteren er det ikke bruk av emojier.

Dette stusser jeg på, da min erfaring er at det med bruk av emojier er ganske gjennomgående, enten gjør man det «alltid» (utenom f.eks en meget formell setting), eller så bruker man det ikke uansett (sjelden).

Har selvsagt ingen kilde utenom disse to meldingene til om hun vanligvis brukte emojier eller ikke.

Interessant detalj. Generelt benytter kvinner emojier oftere enn det menn gjør.

Mange kvinner bruker det nesten alltid/ganske gjennomgående.
Menn derimot er stort sett ikke så opptatt av det, med unntak av yngre generasjoner.
Citera
2021-05-27, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Pluss at taushetsbelagte opplysninger fra avhørene blir offentliggjort i media...

Vi vet ikke om lekkasjene stammer fra politiet. Det kan komme fra AEHs bistandsadvokat for alt vi vet.
Citera
2021-05-27, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
er vi der nå igjen. At milliardæren er ute av stand til å forklare seg sannferdig pga politiets avhørsmetoder. Det er lydopptak og du mener vel i likhet med th at det er noe galt med båndopptageren.
Jeg skjønner, dere bare dikter opp hva TH skal ha sagt og ikke sagt, for å mistenkeliggjøre ham. Sitatene er helt verdiløse.
Citera
2021-05-27, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
Vi vet ikke om lekkasjene stammer fra politiet. Det kan komme fra AEHs bistandsadvokat for alt vi vet.
Eller vaskehjelpen på politihuset. Nei, dette blir for dumt. TH har ikke sagt noe av det dere sier, alt er bare diktet opp.
Citera
2021-05-27, 16:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PrfBaltazar
Nettopp. Eget hjem er siste valget.
Du ser det altså som !nokså risikofritt! å kidnappe en person forann politistasjonen - i kidnappingsofferets egen bil - i et kameraovervåket område:

"Her blir Reidar Osen kjørt bort i sin bil. (...)

Dette bildet viser Reidar Osens bil idet han ble bortført av maskerte menn."

https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/mB1gAE/her-blir-reidar-osen-kjoert-bort-i-sin-bil-slik-forklarte-hans-samboer

Hvorfor er Osens bil mindre risikofull enn Osens bolig?
Citera
2021-05-27, 16:14
Medlem
Citat:
Eller vaskehjelpen på politihuset. Nei, dette blir for dumt. TH har ikke sagt noe av det dere sier, alt er bare diktet opp.

Ja vel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in