2021-05-27, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
I en diktatur ringer den förlorande presidenten till en lokal makthavare och ber honom hitta extra röster som olagligen förändrar det legitima valresultatet
Eller då man låter rigga en röstningsmaskin och ordnar så att alla granskare från motståndarsidan mobbas ut ifrån granskingen, emna man själv smiter in och "fixar och donar" med valsedlarna.
2021-05-27, 10:25
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
I en diktatur ringer den förlorande presidenten till en lokal makthavare och ber honom hitta extra röster som olagligen förändrar det legitima valresultatet

Om felaktiga röster hittas så är det en annan femma.

Var det inte fuffensburger som nu vill kontrollera det han tidigare varit ointresserad av?
2021-05-27, 10:31
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Det här är Nixters källa
The ongoing audit of ballots cast in Maricopa County, Arizona has uncovered “significant discrepancies” in the number of ballots versus the supposed number of ballots that were supposed to exist. Political strategist Boris Epshteyn adds that the discrepancies may be as high as 17.5%, and it is “likely Joe Biden did not win Arizona”.

Arizona Senate President recently sent a letter to the Maricopa County Board of Supervisors, outlining the major issues discovered already in the audit, and offering to settle them without additional subpoenas or compulsory action. In the letter, says Epshteyn on Steve Bannon’s podcast, it reveals, “Pallet five, batch 2976, 200 pink slip total, actual total 165. They are missing 35 ballots out of that batch.” He added, “35 out of 100 is 17.5%. 10 out of 200 is 5%.”

May 13, 2021
https://nationalfile.com/breaking-significant-discrepancies-discovered-in-arizona-audit-ballots-off-up-to-17-5-likely-joe-bid en-did-not-win/
Denna Boris Epshteyn fantiserade fritt baserat på Cyber Ninjas klagobrev angående sortering och märkning av valsedlarna. Men egentligen handlade det om att dom är inte några experter och förstod inte vad dom kollade på. 17,5% felaktigheter är ett rent påhitt

Lillasyster, detta är inte källan, även fast jag finner den lika trovärdig som den jag har snappat upp, har dessutom tidigare länkat till Boris E. Källan jag har citerat har "medarbetare" som jobbar med rösträkningen. Det man till dags dato kan notera är felaktiga röstsedlar i nivå omkring +/- 17.5%, dag efter dag efter dag...

Detta är också anledningen till varför Audits i övriga stater nu fått raketbränsle, man har exempelvis igår säkrat finansiering för en Audit i Nevada. Detta fusk kommer exponeras, inget är lögn, frågan är nu endast "pocenten Helge" som man sade i Nöjesmassakern. I varje resoektive stat. Fråga två blir vad som händer när USA har svart på vitt att detta är systematiskt över stats-gränserna.https://www.svtplay.se/video/23483394/hojdpunkter-ur-nojesmassakern/hojdpunkter-ur-nojesmassakern-tank-pa-pocenten-helge
Senast redigerad av Nixter 2021-05-27 kl. 10:34.
2021-05-27, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Du måste förstå att endast i en diktatur skulle makten kunna behållas om valresultat varit felaktigt.

Både president och senatorer behöver folkligt stöd.

Ett folk-uppror behöver sällan söka stöd i lagboken.

Och du måste förstå att enbart i stater som accepterar korrumption ger man segern till motparten trots att man inte kan veta vem som egentligen fuskade. Detta fusk kan ju faktiskt ha iscensatts av Trump själv. Han kanske drog slutsatsen av opinionsundersökningarna att han inte skulle vinna, men om man då skapade fuskröster på Biden skulle han kunna sitta kvar genom att få Biden "diskvalificerad" för fusk. Det är bl a av den anledningen som riktigt väl fungerande demokratier tillämpar omval vid upptäckt fusk. För kan man inte säkerställa vem som verkligen organiserat fusket går det inte att avgöra vad som är rätt eller fel.

I detta fall alltså: Biden skulle kunna vinna på att fuska till sig röster, men också Trump skulle kunna vinna på att organisera ett fusk på Biden om det skulle medföra att Biden "diskvalificeras". Så ett omval är det enda riktigt rätta. Alternativet att låta det fastlagda resultatet gälla men dra framtida lärdomar av fusket är det näst bästa. Alternativet att ge vinsten till förloraren är det sämsta eftersom det skulle införa starka incitament att bedriva organiserat fusk.

Och om du tror på folkuppror, så är det nog störst risk för det om Trump i nuläget skulle tilltvinga siga Vita Huset.
2021-05-27, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Lillasyster, detta är inte källan, även fast jag finner den lika trovärdig som den jag har snappat upp, har dessutom tidigare länkat till Boris E. Källan jag har citerat har "medarbetare" som jobbar med rösträkningen. Det man till dags dato kan notera är felaktiga röstsedlar i nivå omkring +/- 17.5%, dag efter dag efter dag...

Detta är också anledningen till varför Audits i övriga stater nu fått raketbränsle, man har exempelvis igår säkrat finansiering för en Audit i Nevada. Detta kommer, inget är lögn, frågan är nu endast "pocenten Helge" som man sade i Nöjesmassakern. https://www.svtplay.se/video/23483394/hojdpunkter-ur-nojesmassakern/hojdpunkter-ur-nojesmassakern-tank-pa-pocenten-helge

Så de felaktiga valsedlarna kan alltså, enligt dig och din hemliga källa bland granskarna (det finns alltså granskare på denna audit som är så oprofessionella att de delger resultat innan detta officiellt presenterats i en slutrapport, för helt utomstående personer, alltså dig Nixter),
vara både plus som minus 17,5 % fel.

Låt mig försöka förstå, du påstår alltså att minus 17,5 % av rösterna kan vara fel. Alltså inga felaktiga röster är fel upp till minus 17,5 %.

Härligt, bara att avbryta hela auditen och gå hem.
2021-05-27, 10:51
Medlem
siisters avatar
Citat:

Detta är också anledningen till varför Audits i övriga stater nu fått raketbränsle, man har exempelvis igår säkrat finansiering för en Audit i Nevada. Detta fusk kommer exponeras, inget är lögn, frågan är nu endast "pocenten Helge" som man sade i Nöjesmassakern. I varje resoektive stat. Fråga två blir vad som händer när USA har svart på vitt att detta är systematiskt över stats-gränserna.https://www.svtplay.se/video/23483394/hojdpunkter-ur-nojesmassakern/hojdpunkter-ur-nojesmassakern-tank-pa-pocenten-helge

Du skriver bara något på svenska, du citerar inte. Om du vill prata källan kan du länka den så vi själva får se siffran 17,5%
2021-05-27, 10:55
Medlem
Citat:

Så du har en källa som har ”medarbetare” i en audit vilket för mig låter som om auditen har infiltrerats. Och jag som trodde att en till audit skulle bara fuskare vara oroliga för, för de skulle vara gold standard. Så antagligen är det en värdelös audit med bias eller så ljuger du. (Jag gissar på båda... viöket kan vara fallet. Men ett av alternativen måste vara korrekt).
2021-05-27, 11:25
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Och du måste förstå att enbart i stater som accepterar korrumption ger man segern till motparten trots att man inte kan veta vem som egentligen fuskade. Detta fusk kan ju faktiskt ha iscensatts av Trump själv. Han kanske drog slutsatsen av opinionsundersökningarna att han inte skulle vinna, men om man då skapade fuskröster på Biden skulle han kunna sitta kvar genom att få Biden "diskvalificerad" för fusk. Det är bl a av den anledningen som riktigt väl fungerande demokratier tillämpar omval vid upptäckt fusk. För kan man inte säkerställa vem som verkligen organiserat fusket går det inte att avgöra vad som är rätt eller fel.

I detta fall alltså: Biden skulle kunna vinna på att fuska till sig röster, men också Trump skulle kunna vinna på att organisera ett fusk på Biden om det skulle medföra att Biden "diskvalificeras". Så ett omval är det enda riktigt rätta. Alternativet att låta det fastlagda resultatet gälla men dra framtida lärdomar av fusket är det näst bästa. Alternativet att ge vinsten till förloraren är det sämsta eftersom det skulle införa starka incitament att bedriva organiserat fusk.

Och om du tror på folkuppror, så är det nog störst risk för det om Trump i nuläget skulle tilltvinga siga Vita Huset.

Försök inte släta över eventuellt valfusk.
Om så var fallet ska gubben ut med huvudet först.

Hur tror du Amerikanen ser på det som genom generationer har säkrat demokratin och freden världen över.

Ska Usa hoppa över fyra år av demokrati för att det skulle vara omständigt att lyncha Peking-Joe om avgörande valfusk förekommit?
2021-05-27, 11:48
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:

Hur tror du Amerikanen ser på det som genom generationer har säkrat demokratin och freden världen över.

Ska Usa hoppa över fyra år av demokrati för att det skulle vara omständigt att lyncha Peking-Joe om avgörande valfusk förekommit?

Det är här vi med lite lösare sittande foliemössa inte är riktigt med. Om det är så att Biden har fuskröstat på Biden håller ditt resonemang. Men att fusk från DJT gör att DJT blir återinsatt som president är lite svårare att acceptera. Fortfarande är inget valfusk anmält till därför avsedd myndighet. Det tycker jag borde vara ett självklart första steg om det verkligen är valfusk det handlar om och inte insamling av pengar. Spännande.

Stop The VoterFraud

Mike Pensé
2021-05-27, 11:57
Medlem
Citat:

Som jag sade. Bara för att det har fuskats till en kandidats förmån så innebär det inte att den kandidaten (eller dennes medarbetare eller anhängare) faktiskt är skyldiga till fusket. Det kan mycket väl vara någon som vill sabotera för den kandidaten, särskilt om valsystemet skulle innebära att förloraren får segern så fort det fuskats till förmån för vinnaren.

Du anser att fusk inte ska belönas, men ska sabotage belönas? Trump har talat om valfusk i 5 år. Kan du garantera att han inte verkställt ett eventuellt valfusk för att sabotera för Biden? Och om Trump-sidan är skyldig till fusket, anser du då att han är rättmätig president? Som sagt, upptäcks omfattande fusk är omval det naturliga. Kan inte omval genomföras är det näst bästa att valresultatet får kvarstå.

Amerikanen lär inte ha någon större tilltro till de resultat som dessa partiska revisioner kan visa. Chansen att få tilltro till påståendena om valfusk försvann när man inte kunde leda det i bevis i domstolarna.
2021-05-27, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegaming
I hur många länder med en president som heter Joe Biden har det fastställts i domstol att det har begåtts ett utbrett valfusk?
Inget och landet du inte kan stava till eller kommer på är USA USA USA USA eller har du kanske missat att Scrollock tror att Joe Bidén vunnit genom fusk?
Senast redigerad av K1ngen 2021-05-27 kl. 12:30. Anledning: Edit*
2021-05-27, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Som jag sade. Bara för att det har fuskats till en kandidats förmån så innebär det inte att den kandidaten (eller dennes medarbetare eller anhängare) faktiskt är skyldiga till fusket. Det kan mycket väl vara någon som vill sabotera för den kandidaten, särskilt om valsystemet skulle innebära att förloraren får segern så fort det fuskats till förmån för vinnaren.

Du anser att fusk inte ska belönas, men ska sabotage belönas? Trump har talat om valfusk i 5 år. Kan du garantera att han inte verkställt ett eventuellt valfusk för att sabotera för Biden? Och om Trump-sidan är skyldig till fusket, anser du då att han är rättmätig president? Som sagt, upptäcks omfattande fusk är omval det naturliga. Kan inte omval genomföras är det näst bästa att valresultatet får kvarstå.

Amerikanen lär inte ha någon större tilltro till de resultat som dessa partiska revisioner kan visa. Chansen att få tilltro till påståendena om valfusk försvann när man inte kunde leda det i bevis i domstolarna.

Instämmer, men Trumps Hard Do-nut Fans tror att även domstolarna är en del i den massiva konspirationen. Inklusive de HD-domare som utsågs under Trump och som har slutit upp bakom besluten att kasta ut eller underkänna en del av revisionisternas lawsuits.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in