2021-05-27, 09:59
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Finns det någon virolog som rekommenderar att vaccinerna utanför riskgrupperna?

Frågan är väl snarare vad det är med vaccinerna som du är så rädd för? Är det samtliga vaccin eller är det bara de där kvinnor är en riskgrupp? Om det är spikproteinet i sig som du är rädd för så kommer du ju antagligen få många miljoner gånger fler spikprotein producerade om du får covid än om du tar vaccinet.
Citera
2021-05-27, 10:05
Medlem
Jag hoppas de kan ta bort detta förbud omgående: "Kommunala förbud mot att vistas på särskilt angivna platser" som infördes 11 mars 2021 . Det finns kommuner som inför förbud nu vid skolavslutningstiden för att vistas på platser utomhus där man förväntar sig att ungdomar som slutat skolan brukar träffas. Dom kan till och med få böter för det. Jag hoppas många skolungdomar ser till att bryta mot dessa regler, så regeringen kanske fattar hur dumt detta förbud är.
Citera
2021-05-27, 10:11
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten

Det är ingen kaos!
Det funkar bra att ringa 08-428 429 30 dagligen mellan 8 och 19, nästan ingen väntetid.
https://www.1177.se/Stockholm/aktuellt/aktuellt-i-stockholms-lan/29-april-telefonbokningstjanst-till-vaccinationsmottagningarna-byter-nummer-och-oppnar-pa-fler-sprak /

Jag bokade i eftermidags och får andra dosen kl. 17 i morgon.

Däremot funkar inte appen så bra som man borde kunna förvänta sig, min funkar inte alls.

Går det att boka en andra dos efter tillverkarens rekommendationer eller måste man vänta 7+ veckor om man ringer dit?
Citera
2021-05-27, 10:15
Medlem
Citat:
Finns det någon virolog som rekommenderar att vaccinerna utanför riskgrupperna?

Ja - I Danmark:

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2021-05-11-danske-eksperter-uenige-om-vaccination-af-boern
Citera
2021-05-27, 11:25
Medlem
Chevrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Regeringen väntas inom kort komma med sin plan för lättnader av coronarestriktioner, uppger TT. En presskonferens med bland andra statsministern väntas i eftermiddag, men ingen tid är satt.

Vad tror ni dom lättar på utöver det utlovade 1:a juni?
Restauranger efter 20:30, sen säkert något om det där taket på bibliotek, museum och andra kommunala inrättningar som ändå så få personer frekventerar att det inte påverkar någon
Citera
2021-05-27, 11:33
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Viruset har blåst igenom befolkningen nästan obehindrat. Vi har knappt haft några restriktioner. Det blev inte 50000 döda, det var domedagsprofetian som man körde med i början. Det fanns inget fog för den alls, det blev tydligt ganska tidigt att det var riskgrupper som fick problem men i princip ofarligt för resten.

"I princip ofarligt" har ändå inneburit att tiotusentals personer behövt uppsöka sjukhusvård för sina besvär. Vet så många som blivit svårt sjuka i denna "i princip" ofarliga sjukdom...
Citera
2021-05-27, 11:35
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Viruset har blåst igenom befolkningen nästan obehindrat. Vi har knappt haft några restriktioner. Det blev inte 50000 döda, det var domedagsprofetian som man körde med i början. Det fanns inget fog för den alls, det blev tydligt ganska tidigt att det var riskgrupper som fick problem men i princip ofarligt för resten.
1.000.000 ca är konstaterat smittade. Vi kan räkna med att 2.000.000 smittats hittills.

Nej, man lät inte viruset obehindrat svepa genom befolkningen.
Citera
2021-05-27, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
I Kiruna ha man insett att ungdomar har riskbeteende och att de driver smittan.

Bra drag att stänga skolorna men ett annat sätt är att förbjuda dem att vara inne i skolan på rasterna. Frisk luft är nyttigt.

Fjärrundervisning har varit universalmedicin mot utbrott i kommuner. Varenda gång har det dämpat smittspridningen.
Konstigt att regimtrogna och FHM inte tror att skolstängningar fungerar när dom bevisligen fungerade i Lycksele, Skellefteå och på många andra ställen. Unga drabbas inte av covid men smittar sina föräldrar.
Ännu efter 5 månader har man knappt börjat vaccinera 50 åringar i Sverige.
Citera
2021-05-27, 11:44
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Frågan är väl snarare vad det är med vaccinerna som du är så rädd för? Är det samtliga vaccin eller är det bara de där kvinnor är en riskgrupp? Om det är spikproteinet i sig som du är rädd för så kommer du ju antagligen få många miljoner gånger fler spikprotein producerade om du får covid än om du tar vaccinet.
Som sagt;

Trams, invektiv, censur osv är tydligen taktiken för att övertyga folk att vaccinerna sig.

Jag har haft Covid och tycks inte bli återsmittad. Har redan antikroppar, tramspelle!

Hittills bedömer jag alltså nyttan med vaccin för mig och mina närmsta vara noll. Nu kommer också studier som visar att vaccination endast utgör risk och noll nytta för sådana som jag.

Mycket är jag, men speciellt rädd är jag inte. Att försöka få folk att ta ett onödigt vaccin och utsätta sig för onödiga risker är fult. Sluta!
Citera
2021-05-27, 11:54
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Ja - I Danmark:

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2021-05-11-danske-eksperter-uenige-om-vaccination-af-boern
Tack!

Danmark visar vägen. En balanserad debatt mellan folk som kan ämnet.
Citera
2021-05-27, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Fjärrundervisning har varit universalmedicin mot utbrott i kommuner. Varenda gång har det dämpat smittspridningen.
Konstigt att regimtrogna och FHM inte tror att skolstängningar fungerar när dom bevisligen fungerade i Lycksele, Skellefteå och på många andra ställen. Unga drabbas inte av covid men smittar sina föräldrar.
Ännu efter 5 månader har man knappt börjat vaccinera 50 åringar i Sverige.

Du tror att det har varit den enda åtgärden? Alltså man stänger högstadiet, men gör inget annat.
Plötsligt sjunker smittan?
Citera
2021-05-27, 13:00
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Mycket är jag, men speciellt rädd är jag inte. Att försöka få folk att ta ett onödigt vaccin och utsätta sig för onödiga risker är fult. Sluta!

Du kan lägga ner din jävla attityd mot mig. Det framgick inte av ditt föregående inlägg att du redan haft covid. Om vi dock ska diskutera vaccin generellt så ska man väl också ta hänsyn till vilken mutation du var sjuk med och vilka mutationer som vaccinet anpassats efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in