2021-05-27, 08:19
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Steffe är inte smart. En oskyldig skulle aldrig komma på tanken att inför hovrätten säga hur hen skulle ha mördat och skryta om hur smart hen är.

En oskyldig skulle inte heller arrangera en film med ett hat-meddelande till åklagaren för att hen fått frågor i förhör om ett saknat domkraftskaft.

Hur kan en oskyldig ens komma på tanken att prata om nekrofili och sparkar på en död kvinna när hen fick frågor om hen vet när han spillt sperma på Ls kjol?

Må Göta Hovrätt presentera en fällande dom imorgon.

En smart person (läs normalbegåvad) hade inte sagt så eftersom det framstår som stockdumt.

Men nu är inte SD en smart person så man kan inte förvänta sig några adekvata prestationer därifrån öht. Tvärtom.

En dum person (SD) ändrar inte sitt tänk och beteende utifrån verkligheten, den förblir fördummad och kommer därmed fortsätta agera helt i linje med det.
Så det är bara att luta sig tillbaka och invänta nästa leverans från psykopatmördarweirdot.
Citera
2021-05-27, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
En smart person (läs normalbegåvad) hade inte sagt så eftersom det framstår som stockdumt.

Men nu är inte SD en smart person så man kan inte förvänta sig några adekvata prestationer därifrån öht. Tvärtom.

En dum person (SD) ändrar inte sitt tänk och beteende utifrån verkligheten, den förblir fördummad och kommer därmed fortsätta agera helt i linje med det.
Så det är bara att luta sig tillbaka och invänta nästa leverans från psykopatmördarweirdot.

Han kanske känner sig säker för han varit "smart" tidigare och kommit undan med det?

Tvättstugemordet i Oxhagen och ett mord på Oskarsvägen tidigare (åratal sedan) i Örebro är ej uppklarade vad jag kommer ihåg. Som jag minns det rör det sig om kvinnor i SD:s åldersspann.
Citera
2021-05-27, 08:49
Medlem
Imorgon kommer glädjebudet, Stefaan Davisson får livstid för att ha slagit ihjäl LW med minst 17 slag.
Citera
2021-05-27, 09:28
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grubbelman
Imorgon kommer glädjebudet, Stefaan Davisson får livstid för att ha slagit ihjäl LW med minst 17 slag.

Nu är det knappt ett dygn kvar tills vi får se honom dömd!

Jag tror att det är därför det är hovrättens presskonferens 11.00 och sen åklagarnas först 13.00. Då har de tid att plocka in honom mellan dessa. För självklart håller man koll på honom nu. Minsta försök att sticka innan 11.00 imorgon, är ju mer eller mindre ett erkännande.

VÄGRA defeatism, se fram emot
SD´s dom i HR - Nedräkningen aka The Final Countdown... Tick, tack, tick, tack....

#TeamÅsaHiding

Exempel på att den misstänkte visste att det var ingen idé att söka efter Lena
https://forumbilder.com/i/ro6E

Exempel på hur den misstänkte tycker om att hålla vännen JG i ovisshet
https://forumbilder.com/i/roI7

SD om varför han fnissar och skrattar i rättssalen
https://vocaroo.com/18Ww0MjnjyC
Citera
2021-05-27, 09:37
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige

Jag tror att det är därför det är hovrättens presskonferens 11.00 och sen åklagarnas först 13.00. Då har de tid att plocka in honom mellan dessa. För självklart håller man koll på honom nu. Minsta försök att sticka innan 11.00 imorgon, är ju mer eller mindre ett erkännande.

SD´s dom i HR - Nedräkningen aka The Final Countdown... Tick, tack, tick, tack....

#TeamÅsaHiding

Åklagarna viker en hel halvtimma tillsammans för den digitala presskonferensen. Därefter en halvtimma till på vardera åklagare för enskilda telefonintervjuer. Min önskespekulation säger att de skulle lagt högst en kvart tillsammans och inga enskilda intervjuer ifall domen skulle vara friande.
Citera
2021-05-27, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige

#TeamÅsaHiding

Det är väl egentligen inget som säger att SD redan kan vara inplockad? Kan göras utan att det kommit till medias kännedom.

Att presskonferensen är ett par timmar efter domen kan bero på att media ska ha möjlighet att läsa den ordentligt först.
Citera
2021-05-27, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det är väl egentligen inget som säger att SD redan kan vara inplockad? Kan göras utan att det kommit till medias kännedom.

/../t.

Precis, inget talar för att han redan skulle vara inlåst.

Visst skulle det i teorin ändå kanske kunna ha hänt men nog borde det då ha läckt ut. För det så krävs det ju någon form av formellt, offentligt, beslut.

Men återigen: någon som vet vad som gäller avs frihetsberövande i detta läge: får/kan HR ta det beslutet innan domen kommer?
Kan åkl gå in och ta ett beslut om anhållande?
Citera
2021-05-27, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Hur fick ni fram dealen med den feta rabatten?
Som sagt var, så går det att få ut slasken, men det kostar sjukt mycket iom storleken, samt att någon stackare måste gå igenom allt för att maskera det känsligaste..
Det verkar som om somliga inte tror mig, men slasken är en offentlig handling.

På tal om priset för papperskopior, så var det någon tingsrätt, minns inte nu på rak arm, som var snorkiga och vägrade lämna ut någonting öht, utan endast papperskopior, som skulle kosta 5kr/kopia,
jag ifrågasatteoch fick till svar att det minsann är upp till varje enskild tingsrätt att bedöma priset.
T o m Rådman Lindén tyckte fupen var för dyr, så han sänkte priset. Om nån sagt 5 kr kopian måste hon varit ny, eller något annat. 2 kr kopian gäller. Så "din" handläggare är fel ute. De kan sänka priset, men inte höja. Hon hade nog missuppfattat.
Senast redigerad av Picasso2 2021-05-27 kl. 10:14.
Citera
2021-05-27, 10:12
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

Att presskonferensen är ett par timmar efter domen kan bero på att media ska ha möjlighet att läsa den ordentligt först.

Har någon sett honom de senaste dagarna?
Tidigare har det skrivits i tråden om vad han gör, åker till Skåne bland annat.
När loggade han senaste en geocache?
Citera
2021-05-27, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tror också på friande.

Men hur funkar det med frågan om frihetsberövande i såna här fall(då mgm är på fri fot under HR-förhandling)?
Kan HR besluta om att personen skall gripas innan de meddelar dom? (alltså om de vet att de kommer att fälla)
Eller blir saken aktuell först den minut domen utlämnas? Isf kan det ju finnas relativt goda möjligheter för den åtalade att avvika: varför inte tex stå ute på valfri flygplats med enkelbiljett i handen när dom meddelas?

Och specifikt i detta fall: står SD nu under bevakning? Får polis i nuläget utöva avlyssning?

Många frågor. Någon?
Du är medveten om att domen redan är skriven?
Eller det kanske du inte är?

Varför skulle SD stå under bevakning? Och bli avlyssnad?
Vi lever väl ändå inte i en polisstat, detta är inte Belarus.
Citera
2021-05-27, 10:21
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Hur fick ni fram dealen med den feta rabatten?
Som sagt var, så går det att få ut slasken, men det kostar sjukt mycket iom storleken, samt att någon stackare måste gå igenom allt för att maskera det känsligaste..
Det verkar som om somliga inte tror mig, men slasken är en offentlig handling.

På tal om priset för papperskopior, så var det någon tingsrätt, minns inte nu på rak arm, som var snorkiga och vägrade lämna ut någonting öht, utan endast papperskopior, som skulle kosta 5kr/kopia,
jag ifrågasatteoch fick till svar att det minsann är upp till varje enskild tingsrätt att bedöma priset.
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
T o m Rådman Lindén tyckte fupen var för dyr, så han sänkte priset. Om nån sagt 5 kr kopian måste hon varit ny, eller något annat. 2 kr kopian gäller. Så "din" handläggare är fel ute. De kan sänka priset, men inte höja. Hon hade nog missuppfattat.
Jag tror att det står i reglerna att offentliga handlingar ska lämnas ut mot självkostnadspris.
Det har blivit någon slags kutym att papperskopior kostar 2 kr per sida och de första sidorna (5?) är gratis men jag tror inte att det priset står uttryckligen i reglerna/lagen.
Domstolar kan ha olika åsikter om vad som är självkostnadspris.

Tillmötesgående domstolar brukade lämna ut förundersökningen på CD för 120 kr, fast nu tror jag att de har gått över till USB-minne.
Citera
2021-05-27, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Du är medveten om att domen redan är skriven?

Varför skulle SD stå under bevakning? Och bli avlyssnad?
Vi lever väl ändå inte i en polisstat, detta är inte Belarus.

Du är väl medveten om att HR inte skriver klart sina domar under den tid som huvudförhandlingen pågar, att det alltså inte finns en klar dom i samma stund som förhandlingen förklaras avslutad?

Du har aldrig funderat över varför det ofta förekommer ett tidsmässigt glapp mellan det att förhandling är över och dom meddelas?

Läs igen: jag hävdade inte att han står under bevakning. Jag ställde frågan.

En anledning skulle ju kunna vara den att saken gäller ett mordfall i vilket det inte finns någon lagakraftvunnen dom och att utredning därför fortfarande bedrivs.
Förslagsvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in