2021-05-26, 16:15
Medlem
Och 20 miljoner är ju egentligen en struntsumma! Bara att tröcka in i PaRANs om man hade det....
Citera
2021-05-26, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jetsson
Hur har beskedet tagits emot av gruppen? Livesändningar? Kan tänka mig att några kissar på sig av upphetsningen?!

Ibra hintar ”är det en stor order på 20msek som är på väg in om 14 dagar?” Och fortsätter ” Då kommer kursen att kunna dra inledande mot +10 kr /aktie paraellt bolag är tillbaka till ordinarie listan”

I Rebeccas grupp har infon fått 50 kommentarer, två dyslektiker/livets hårda skola sticker ut, som tror att det är något positivt som väntar.

Citat från de mest ihärdiga försvararna sista tiden:

M:” Tänker man på hur allt gick till i iapotek så vart de inte handelstoppad då kom spotlight ut med pm om avnotering och att sista dagen för aktien va 26....så detta känns som att de är snarare något positivt tror dom går ut med den nya bolagsbeskrivning och hur allt hänger ihop med Kina mm kanske innestående ordrar mm vilkor mm spännande ska de bli iallafall”

K:
”Hade det varit dåligt Hade det ju sjunkit mer än stigit dom senaste dagarna om det har läckt nåt”

De här två tillhör de som naivt tror på det de skriver. Vuxna människor som inte borde tillåtas ha ett avanza-konto (för sin egen skull).

Ingen tänker: oavsett vad är det ännu en kniv i ett blödande parans.

Sjukt är ordet. Gissar att de som gick in på 17 eller 15 eller liknande är nervösa nu.
Senast redigerad av strudelborg 2021-05-26 kl. 16:28.
Citera
2021-05-26, 18:40
Medlem
Tror faktiskt det kan vara något positivt. De som vet något har väl köpt och det är därför kursen gått upp. Hade det varit negativt så borde de ju sålt. Så min gissning är att det är positiva nyheter trots allt.

Blir kul att se vad det är. Ibra lär ju gå banarnas oavsett och tolka allt som 🚀🚀
Citera
2021-05-26, 18:42
Medlem
Någon kommer in och säger ungefär att det här rimmar illa med alla olika anledningar kring noteringsprövningen (bland annat missbruk av PM).

En paransare skriver:
”De ligger på obs listan för att styrelsen byttes ut samt att de kommer fokusera på den kinesiska marknaden. Är det brister att kineserna vill jobba med folk de tror på och har kunskap om den marknaden?”

Vilket vi vet är 10% av helheten och dessutom otroligt naivt. Varför har alla som investerat i Parans problem med läsförståelse? bolagets utmaningar och varför noteringsprövningen görs STÅR SVART PÅ VITT men ändå går det inte in? Har aldrig sett så selektivt faktamissbruk i hela mitt liv!

De är som blåögda hundvalpar. Allihop! Och just därför är Ibras grupper och t om Koritz själv som sitter och svarar på Ibra och övriga idioters jävla e-mail helt livsfarligt.
Citera
2021-05-26, 19:49
Medlem
Från fejan:

”Som jag fattat det ska ju kommunikationen skötas från kina numera, och där är det ju mitt i natten. ”

Haha, WHAT
Citera
2021-05-26, 19:52
Medlem
Ibra livesänder och Paransarna frågar på allvar honom om råd...

En person ifrågasätter den redan höga värderingen och hur ibra kan motivera 50:- som han härjar om.

Puchen to the rescue:
” Se det så här....
Om vi omsätter 500-700 milj om 2år och aktien står i 40kr.
Omsätter vi 500-700milj o gör vinst på 105miljoner.
PE blir väl 40, vilket är lågt räknat i dessa bolag.
Go Parans.”
Citera
2021-05-26, 20:42
Medlem
Blandade facebook-kommentarer från diverse paransare:

”Dom måste nog lämna sitt tänkta pm till sportlight innan marknaden får den. Jag lutar 30/70 negativ fördel nu”

Va?

” Väntar spänt på information, började med 500k i Parans, efter halvering ökade jag med 250k för att ligga med minst 500k totalt. Har nu ett okej gav sett till omständigheterna och mitt kapital är nere i 400k från 750k investerat. Visa nu vart skåpet ska stå Anders! För helvete! Vi tror på dig och Ibra, nu ska vi upp!!! 💪💪❤❤”

Inga kommentarer
Citera
2021-05-27, 10:10
Medlem
Vad säger pajasen idag då? Jag gissar att telefonen går varm hos både styrelsen och Spotlight.... Hans überego inbillar väl sig att han kan snacka bort både handelsstopp och oegentligheter!
Citera
2021-05-27, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumklumpen
Vad säger pajasen idag då? Jag gissar att telefonen går varm hos både styrelsen och Spotlight.... Hans überego inbillar väl sig att han kan snacka bort både handelsstopp och oegentligheter!

Idag har han hittills lagt upp en selfie i ljusblå Dressmann-skjorta med texten:

”Är beredd inför Pm!”
Citera
2021-05-27, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strudelborg
Idag har han hittills lagt upp en selfie i ljusblå Dressmann-skjorta med texten:

”Är beredd inför Pm!”

Ja man kanske ska sitta beredd med köpknappen för att göra sig en fin trade. Det finns väl inget som kan tolkas som negativt för sekten! Vad som än hänt så är det positivt!
Citera
2021-05-27, 12:31
Medlem
Ny info ute och det är ingen rolig läsning för aktieägarna i Parans. Får se hur sekten nu ska bli inlurade i att detta är något positivt.
Citera
2021-05-27, 12:53
Medlem
Så är det nu officiellt att ännu ett ”misstag” har uppdagats i Parans kommunikation (för tydlighet: de har försökt dölja sina lögner). Det är nu tack vare Spotlight officiellt klargjort att dotterbolaget i kina inte kommer tillföra ens en enda order .

Förklaringen är att... tiden gick (!!)
Jag frågar er: finns det några bevis för att de här avtalen någonsin existerat?

Väg detta mot vad som tidigare lovats, och hela kina-affären baserats på: att det med dotterbolaget kommer avtal i hundramiljonersklassen, med fler på väg in, Fred Sun har regeringen i sin hand, han är miljard-VD, nu tar Parans över Kina!

Fundera nu på hur mycket som egentligen är kvar av det Parans som folk investerat i?

Observera också att Anders Koritz dolt den här informationen medvetet. Och tacka gudarna för att Spotlight gör sitt jobb.

Från fejan, en ML skriver till försvar:
” dom han brinna inne dom som skulle till Parans eftersom registreringen tog lång tid så han dom göra bokslutet så då brand dom inne i qpt istället för hamna på plt tydligen lite surt får hoppas på ordrar snart från plt”

XiaoChang på Placeraforumet måste gå på droger:
” Där kom inget nytt i uppdateringen tyckte jag. Konstigt att handelsstoppa för det där lilla. Men ok, spotlight har haft synpunkter och det verkar bli löst nu. Man hade aldrig bett Parans att förtydliga vissa grejer om man nu skulle bli avnoterad. Då hade spotlight bara avnoterat Parans utan allt detta klydd. Prognoserna på 160mil kvarstår och ramavtal på 80mil kvarstår. Finns inga garantier så klart men inget har i princip förändrats.”

Hahaha. Ja just det. Det finns inga 160msek och det fanns heller inga 80msek. Men så här blir det när KlåparKoritz och Ibra får sköta informationen. Härdsmälta. De har ju skapat en situation där allt som skrivs är sanning. Så folk hakar på det beteendet.
Senast redigerad av strudelborg 2021-05-27 kl. 12:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in