Citat:
Ursprungligen postat av
Legokatt
Selv om jeg ikke utelukker det, kan det virke som kidnappere i denne saken ikke er som "vanlige kidnappere". Tenker at ekte kidnappere ville ha kommunisert mye hyppigere for å få betaling i etterkant av plottet.
Det var nytt! Ikke.... politiet har jo hele tiden hatt teorien at det handlet om alt annet enn kidnapping mot løsepenger.
Citat:
At GM har satt til verks et komplisert krypto-opplegg kan være del av å rette søkelyset mot noen.
Det er ikke nødvendig slikt at GM == Kryptomannen. Det kan godt hende at kryptosporet er bestillingsverk fullført av en småkriminell kryptohacker som sitter i et mørk rom bak pc skjermen og bruker tiden sin på det mørke nettet. Kan hende at kryptonerden ikke vet hvem som er GM i det hele tatt. Jeg er enig at RU er en person som mest sansynlig har alle de etterlyste kunnskaper som trengs, men det var nok mange flere. Bare man leter på riktige sted.
Citat:
Blir interessant hvis politiet løser krypto-sporet. Da vil uansett den virkelige GM bli avslørt.
Jeg er ikke sikkert på det siste, og heller ikke det første. Vi kan si at til tross for at politiet sitter på mye ikke offentlig tilgjengelig info, så er de fortsatt ikke en iota videre. De er helt avhengig av tips, selv om de trenger bare den ene tips som tar saken videre. Men selveste kryptosporet har gått i stå. Særlig monero kan de glemme å spore. Dash privatesend er noe helt annet, og den samme greie (såkallt coinmixing) brukes også i Bitcoin. Ikke lett å knekke men uendelig enklere enn Monero. Er nesten overrasket at politiet har tilsynelatende ikke kommet videre med det.