2021-05-26, 21:42
Medlem
elimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cjeri
Ludde verkar tycka själv att han är bra på att spela ”spelet” men idag gjorde han bort sig taktiskt igen. Att ta med sin wingman, Andreas, till middagen var ju riktigt korkat. Att lämna kvar en velig Annki ensam med den andra pakten, jösses hur tänkte han där? Han skulle tagit med Annki på middagen och säkrat sin pakt.

Ja, han är riktigt korkad.
2021-05-26, 21:44
Medlem
Tilteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cjeri
Ludde verkar tycka själv att han är bra på att spela ”spelet” men idag gjorde han bort sig taktiskt igen. Att ta med sin wingman, Andreas, till middagen var ju riktigt korkat. Att lämna kvar en velig Annki ensam med den andra pakten, jösses hur tänkte han där? Han skulle tagit med Annki på middagen och säkrat sin pakt.

Ja, han hade ju motiveringen säkrad också utan att det skulle bli helt uppenbart varför också: "Jag tar med den som kom tvåa i tävlingen."
2021-05-26, 21:44
Medlem
Timodjin77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tombo88
Jovisst, men det var väldigt tydligt att D inte gillade henne för någon vecka sedan! Valde att rösta på henne trots att han visste att alla andra skulle rösta på Ludde. Måste tyckt hon var riktigt jädra jobbig. La ju tom en kommentar om hur jobbig hon var när han röstade.
Fast egentligen kokar det ju ner till vem man gillar relativt mycket nu. Övertygad om att Dennis och Joanna gillar Anki mycket mer än de gillar Ludde å Andreas.
Jag uppfattar också att deltagare i Robinson alltid hellre ser originaldeltagare som vinnare före jokrar och gränslandsåtervändare.
Men sen tror jag faktiskt att man kan ändra uppfattning precis som Olivia antydde när hon lämnade.
Senast redigerad av Timodjin77 2021-05-26 kl. 21:58.
2021-05-26, 21:47
Medlem
All heder till Anki som inte låter sig övertygas av ynkryggarna Andreas och Ludde. Båda är tillbaka och Ludde dessutom utröstad två gånger. Hur f-n är det möjligt att den ynkryggen tilläts komma tillbaka igen? Produktionen måste ha blivit hårt mutade som konstruerade programmet så att Ludde kunde komma in igen.
Kommer att bli oerhört besviken om Andreas eller Ludde vinner. Maken till svin har väl aldrig skådats i en säsong av Robinson tidigare.
2021-05-26, 21:54
Medlem
The.Swedes avatar
Någon som vet varför Sverige är så otroligt snåla med prispengar? Vafan 500 000 kr, när Survivor Australia vinner 3.2 miljoner kronor. Innan skatt dessutom, efter så kommer man ut med 250 000 typ...
2021-05-26, 22:19
Medlem
Timodjin77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Swede
Någon som vet varför Sverige är så otroligt snåla med prispengar? Vafan 500 000 kr, när Survivor Australia vinner 3.2 miljoner kronor. Innan skatt dessutom, efter så kommer man ut med 250 000 typ...

Australien har ju bra mycket fler tittare och säljer sitt program till många länder.
Svenska Robinson kostar 40 milj att producera då skulle 3,5 miljoner vara en rätt stor del av budget.
Men visst skulle prissumman kunna vara större.
2021-05-26, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.Swede

De kan väl även vinna en bil också i en deltävling?
2021-05-26, 22:29
Medlem
Det fungerar mestadels bra med icke-spoilandet, men idag har det postats många inlägg under seneftermiddagen kring sånt som rörde det avsnitt som ikväll sändes 19:30-20 på TV4. Det vore uppskattat om ni inte spoilar sånt som inte sänts på TV4 på vanliga tv:n.

Jag hajar förresten inte hur det kommer sig att så många verkar sitta uppe och titta på avsnittet kl 2 på natten(!), eller när det nu sänds, och sen sitter många och kommenterar avsnittet under resten av natten och under arbetsdagen. Antar att ni inte har något 8-17-jobb? (Ej nedlåtande menat.)

Synd som sagt att William åkte ut. Finns inte någon jag jättemycket håller på nu, utan snarare hoppas jag främst att Joanna inte vinner. Jag tycker Annki gjort det bra som klarat sig kvar. Hon är ju dessutom 55 år, till skillnad från Joanna 33 år eller de andra betydligt yngre. Det är naturligt att Dennis och Ludvig presterar bättre i tävlingarna.

Jag tror även jag att Ludde hade vunnit på att välja Annki till middagen. Att han inte gjorde det tror jag - med rätta - minskar Annkis lojalitet gentemot honom.
2021-05-26, 22:33
Medlem
The.Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timodjin77
Australien har ju bra mycket fler tittare och säljer sitt program till många länder.
Svenska Robinson kostar 40 milj att producera då skulle 3,5 miljoner vara en rätt stor del av budget.
Men visst skulle prissumman kunna vara större.
Jojo föreslog inte vi borde matcha deras prispengar. Men iallafall dubbla det nuvarande, låter ju bättre med EN MILJON KRONOR (men dom får hälften efter skatt) Men 250 000...
2021-05-26, 22:34
Medlem
Dennis lika mycket personlighet som Barbiedockan Ken.
Sympatiskt med saknaden av och kärleken till sin fästmö men annars en slätstruken Robinsonkaraktär.
2021-05-26, 22:35
Medlem
Finns några hemmarunkare som sitter och väntar på avsnitten. Tror att det är coolt vara först med att titta på avsnitten. Alternativt har grava problem att hålla tittarcykeln normal. De förstår inte att exakt samma timmar mellan avsnitten råder oavsett om man tittar kl 19:30 eller kl 02:00.

Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Det fungerar mestadels bra med icke-spoilandet, men idag har det postats många inlägg under seneftermiddagen kring sånt som rörde det avsnitt som ikväll sändes 19:30-20 på TV4. Det vore uppskattat om ni inte spoilar sånt som inte sänts på TV4 på vanliga tv:n.

Jag hajar förresten inte hur det kommer sig att så många verkar sitta uppe och titta på avsnittet kl 2 på natten(!), eller när det nu sänds, och sen sitter många och kommenterar avsnittet under resten av natten och under arbetsdagen. Antar att ni inte har något 8-17-jobb? (Ej nedlåtande menat.)

Synd som sagt att William åkte ut. Finns inte någon jag jättemycket håller på nu, utan snarare hoppas jag främst att Joanna inte vinner. Jag tycker Annki gjort det bra som klarat sig kvar. Hon är ju dessutom 55 år, till skillnad från Joanna 33 år eller de andra betydligt yngre. Det är naturligt att Dennis och Ludvig presterar bättre i tävlingarna.

Jag tror även jag att Ludde hade vunnit på att välja Annki till middagen. Att han inte gjorde det tror jag - med rätta - minskar Annkis lojalitet gentemot honom.
2021-05-26, 22:37
Medlem
Gv1875s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 190401
Jisses vilken tråkig säsong av Robinson 2021, vet något om nästa säsong också ska ska spelas in i Sverige?. Känns inte som det är Robinson man kollar på. Besviken.....
A, eller hur.
Snabb googling så finner du att nästa säsong ska spelas in i Karibien!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in