2021-05-26, 10:55
Moderator
Gromguttens avatar
Schweizarna menar "ingen skada skedd", med utrycket "nederlaget är inget benbrott" før det schweiziska lagets vidare turneringførløp:

Citat:
Diese Niederlage ist für den weiteren Turnierverlauf kein Beinbruch für die Schweizer, leider zog Genoni nicht seinen besten Abend ein, jetzt heisst es am Donnerstag gegen die Slowaken wieder zurückschlagen, heute ging einfach alles schief.

http://www.hockeyfans.ch/spiel/bericht/210525sui
Citera
2021-05-26, 11:12
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Schweizarna menar "ingen skada skedd", med utrycket "nederlaget är inget benbrott" før det schweiziska lagets vidare turneringførløp:

http://www.hockeyfans.ch/spiel/bericht/210525sui

Haha. Om de vill det tillräckligt mycket kanske det blir sant?
Citera
2021-05-26, 11:21
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
7-0 mot Schweiz är ett styrkebesked.

Hoppas nu att vår back inte är skadad.

Nisse?... Han spelar på Torsdag.
Citera
2021-05-26, 11:29
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FladderFarfar

Heter han så, han som fick tacklingen på höften i slutet av matchen? Gott i så fall.
Citera
2021-05-26, 11:56
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Hoppas på detta. Var har du hört det?
Citera
2021-05-26, 14:20
Medlem
bombaccis avatar
Få se om danskarna kan skrälla idag mot det ryska laget. Magkänslan säger väl att de kommer bli överkörda men det här VM är svårtippat så vi får se.

Tror Kanada kommer ta sista chansen och göra en tre kronor och köra över Norge ikväll, kanske inte med samma siffror men de kommer vinna matchen övertygande.

Tror det blir bra för VM skull om Kanada börjar vinna lite igen.
Citera
2021-05-26, 15:11
Medlem
Vad tycker ni om Maria Rooth?

Jag förstår ärligt talat inte hur hon hamnat på den platsen... hon är lika karismatisk som en säck med grus.. stirriga ögon.. och svaga observationer.

Jag saknar en riktig expert som Wikegård på denna plats.. han plockade ut situationer och ritade och visade massa exempel.. Maria (och även Kim martin) känns extremt inkvoterade. Och jag blir så jäkla trött på att SVT alltid verkar låta svågerpolitik bestämma. Vi tittare skiter i om ni har trevligt tillsammans off camera, hela ishockey-studion är pisstråkig nu för tiden.
Citera
2021-05-26, 15:12
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:

De lät inte lika säkra som du i studion. Var har du hört det?

Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Få se om danskarna kan skrälla idag mot det ryska laget. Magkänslan säger väl att de kommer bli överkörda men det här VM är svårtippat så vi får se.

Tror Kanada kommer ta sista chansen och göra en tre kronor och köra över Norge ikväll, kanske inte med samma siffror men de kommer vinna matchen övertygande.

Tror det blir bra för VM skull om Kanada börjar vinna lite igen.

Kanada har tre förluster. Vinner de inte ikväll på ordinarie tid så är det väl kört för dem, mer eller mindre?
Citera
2021-05-26, 15:16
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zipperventura
Vad tycker ni om Maria Rooth?

Jag förstår ärligt talat inte hur hon hamnat på den platsen... hon är lika karismatisk som en säck med grus.. stirriga ögon.. och svaga observationer.

Jag saknar en riktig expert som Wikegård på denna plats.. han plockade ut situationer och ritade och visade massa exempel.. Maria (och även Kim martin) känns extremt inkvoterade. Och jag blir så jäkla trött på att SVT alltid verkar låta svågerpolitik bestämma. Vi tittare skiter i om ni har trevligt tillsammans off camera, hela ishockey-studion är pisstråkig nu för tiden.

Instämmer i allt. De hade för flera år sedan en kommentator som heter Kalle vill jag minnas, fd NHL-spelare. Han var intressant att lyssna på och kändes objektiv när det kom till domarbedömningar osv. Herrhockey och damhockey känns som helt olika sporter. Nu måste man ju inte utövat sporten själv på hög nivå för att ha förståelse för taktik osv men det verkar onekligen som det underlättar.
Citera
2021-05-26, 15:19
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
De lät inte lika säkra som du i studion. Var har du hört det?

Kanada har tre förluster. Vinner de inte ikväll på ordinarie tid så är det väl kört för dem, mer eller mindre?

Ja då har jag svårt att se hur de skulle kunna gå vidare, men blir förvånad om de inte lyckas vinna ikväll.
Citera
2021-05-26, 15:28
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Ja då har jag svårt att se hur de skulle kunna gå vidare, men blir förvånad om de inte lyckas vinna ikväll.

I det här VM:et ska ju vi i Sverige i och för sig inte snacka, men slår man inte Norge så har man kanske inte i kvarten att göra. Det blir ju ännu mera tydligt om man redan har tre förluster. Gissar att Kanada får samma urladdning som Sverige hade igår.
Citera
2021-05-26, 15:31
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
I det här VM:et ska ju vi i Sverige i och för sig inte snacka, men slår man inte Norge så har man kanske inte i kvarten att göra. Det blir ju ännu mera tydligt om man redan har tre förluster. Gissar att Kanada får samma urladdning som Sverige hade igår.

Ja då är det för dåligt. Tror Kanada är väldigt sugna på att få vinna. Så tror de kommer vinna med 5-1 eller nåt sånt men har haft fel förut så vem vet.

Tror Kanada kan gå ut o kriga nu resten av gruppspelet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in