2021-05-25, 00:06
  #5161
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SolblommanS
Är dödsorsaken fastslagen?

Ja, den är fastslagen nu.
Det har gått så lång tid så den är fastslagen.
Citera
2021-05-25, 15:04
  #5162
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Ja, den är fastslagen nu.
Det har gått så lång tid så den är fastslagen.


Vad har de kommit fram till då? Vart står det om dödsorsaken?
Citera
2021-05-25, 15:19
  #5163
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mari111
Vad har de kommit fram till då? Vart står det om dödsorsaken?

Den har dom inte gått ut med offentligt.
Det gör dom aldrig om det är ett självmord.

Men efter såhär lång tid så är dom självklart väldigt säkra på hur han har dött.
Citera
2021-05-25, 16:07
  #5164
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Den har dom inte gått ut med offentligt.
Det gör dom aldrig om det är ett självmord.

Men efter såhär lång tid så är dom självklart väldigt säkra på hur han har dött.

Jag har oxå hela tiden trott på självmord, men när det stod att den var fastslagen, undrade jag om det stod om det någonstans. Vet oxå att de inte går ut med det om det är självmord. Tänker som så att hade det varit mord, skulle det stått mord, o hade det varit olycka skulle det stått förolyckats. Därav min teori om självmord.
Citera
2021-05-25, 20:05
  #5165
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mari111
Jag har oxå hela tiden trott på självmord, men när det stod att den var fastslagen, undrade jag om det stod om det någonstans. Vet oxå att de inte går ut med det om det är självmord. Tänker som så att hade det varit mord, skulle det stått mord, o hade det varit olycka skulle det stått förolyckats. Därav min teori om självmord.

Och där har du helt rätt.
Exakt som du skriver är det.
Om det hade varit en olycka så hade polisen gått ut med det i media just för att lugna massorna och stilla alla knasiga teorier.
Hade det varit ett mord så hade en förundersökning om mord startat, en åklagare hade lottats som förundersökning ledare och ett ärende hade öppnats. Sen så hade media bevakat ärendet och legat på som hökar, men det gör dom inte av den enkla anledningen att inget brott har begåtts. Media hade älskat ett mystiskt mord, men det är knäpptyst just för att det finns INGET att skriva om. Polisen utreder inget brott.
Kvar finns då självmord och precis allt tyder just på självmord.
Självklart har han obducerats och är också redan begravd. Kan inte tänka mig nått annat efter så lång tid.
Ärendet är polisiärt utrett och arkiverat med sekretess. Föräldrarna har såklart informerats om detta och förhoppningsvis finns det kanske en förklaring nånstans som berättar varför han tog detta hemska beslut.
Men vi i tråden och resten av allmänheten kommer inte få veta ett skit mer från myndigheterna. Polisen skiter fullständigt i om vi är nyfikna.
Det är bara att acceptera.
Nej, han är INTE mördad av utländska agenter eller nåt annat mystiskt. Det är inget speciellt med honom och utländska regeringar bryr sig inte ett smack om Deniz. Han var inte hemlig eller speciell på nåt sätt. Visst var han en välutbildad stridspitt men det finns många som honom. Dom "hemliga soldaterna" i vårt land är just hemliga. Av en anledning, såklart. Deniz var offentlig och det fanns ingen anledning att nån annan regering vinner nåt på att mörda honom.
Så nej.!
Håll fast vid ditt självmord, så sätter du en bullseye i detta fall.

Trevlig kväll.
//Avd.9
Citera
2021-05-25, 22:33
  #5166
Medlem
Punkt 8 i de pressetiska råden belyser just att media inte bör rapportera om suicid.
(Om du nu finns läsare som fortfarande inte fattar att DA tog livet av sig)

https://www.sjf.se/yrkesfragor/yrkesetik/spelregler-press-radio-och-tv/publicitetsregler
Citera
2021-05-25, 22:46
  #5167
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Och där har du helt rätt.
Exakt som du skriver är det.
Om det hade varit en olycka så hade polisen gått ut med det i media just för att lugna massorna och stilla alla knasiga teorier.
Hade det varit ett mord så hade en förundersökning om mord startat, en åklagare hade lottats som förundersökning ledare och ett ärende hade öppnats. Sen så hade media bevakat ärendet och legat på som hökar, men det gör dom inte av den enkla anledningen att inget brott har begåtts. Media hade älskat ett mystiskt mord, men det är knäpptyst just för att det finns INGET att skriva om. Polisen utreder inget brott.
Kvar finns då självmord och precis allt tyder just på självmord.
Självklart har han obducerats och är också redan begravd. Kan inte tänka mig nått annat efter så lång tid.
Ärendet är polisiärt utrett och arkiverat med sekretess. Föräldrarna har såklart informerats om detta och förhoppningsvis finns det kanske en förklaring nånstans som berättar varför han tog detta hemska beslut.
Men vi i tråden och resten av allmänheten kommer inte få veta ett skit mer från myndigheterna. Polisen skiter fullständigt i om vi är nyfikna.
Det är bara att acceptera.
Nej, han är INTE mördad av utländska agenter eller nåt annat mystiskt. Det är inget speciellt med honom och utländska regeringar bryr sig inte ett smack om Deniz. Han var inte hemlig eller speciell på nåt sätt. Visst var han en välutbildad stridspitt men det finns många som honom. Dom "hemliga soldaterna" i vårt land är just hemliga. Av en anledning, såklart. Deniz var offentlig och det fanns ingen anledning att nån annan regering vinner nåt på att mörda honom.
Så nej.!
Håll fast vid ditt självmord, så sätter du en bullseye i detta fall.

Trevlig kväll.
//Avd.9

Du har rätt i det allra mesta, utöver att:

- När fyndet gjordes så upprättades en förundersökning om mord, som slogs ihop med tidigare aktiva om människorov - 1v senare så bekräftade dock polisen att de inte misstänker brott, så ja, formaliteter. Det tyder givetvis än mer på just självmord när polisen går ut så snabbt och avfärdar brott.

- DA är inte begravd då allt inte är klart hos NFC. Det är dock fullt normalt att det tar tid just nu, t.ex. https://www.svd.se/analyser-vid-nfc-tar-allt-langre-tid

Såg även om något fynd nu i julas som förväntas bli klart tidigast i juni...

Det känns som lång tid, nu i dessa sega coronatider, men det är knappt 3 månader sedan DA blev hittad.
Citera
2021-05-26, 09:38
  #5168
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflaren
Punkt 8 i de pressetiska råden belyser just att media inte bör rapportera om suicid.
(Om du nu finns läsare som fortfarande inte fattar att DA tog livet av sig)

https://www.sjf.se/yrkesfragor/yrkesetik/spelregler-press-radio-och-tv/publicitetsregler

Bra att du skrev detta.
Oxå en anledning till att det lutar åt självmord. Jag har oxå hela tiden trott på självmord.
Citera
2021-06-01, 22:28
  #5169
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant

https://newsgram.se/till-minne-av-deniz-arda/

Wikipedia: 'Kustjägare (KJ) är ett jägarförband inom amfibiekåren som är en del av svenska marinen. Kustjägarkompaniet är amfibiekårens främsta

'Kustjägarkompaniet ställer mycket höga krav på personalen, bl.a. vad gäller psykisk stabilitet, omdöme och fysisk prestationsförmåga.'

Deniz bror sa tidigt att han tror att Deniz är på uppdrag, alltså på spaning/underrättelseverksamhet. Kustjägarna jobbar först och främst för SÄPO och FRA.

https://www.fra.se/

Denna kust i Haninge och Tyresö och även Lidingö kommuner har varit länge intressanta för främmande makter. Deniz död har SÄPO tagit hand om tillsammans försvarsmakten. Vi kommer aldrig få veta mer om detta. Men elitsoldat var han.

https://podcasts.apple.com/se/podcast/kidnappningsf%C3%B6rs%C3%B6ket-p%C3%A5-peter-wallenberg-och-den-sovjetiska/id308339623?i=1000319994398

KJ jobbar inte alls först och främst för Säpo och Fra.
Vart har du fått de tolerierna från?
Citera
2021-06-02, 00:05
  #5170
Medlem
Burken89s avatar
Antagligen en jihadist som mörda han i syfte att försvaga landets försvar
Citera
2021-06-02, 02:23
  #5171
Medlem
Är det säkert i skogen tyresta? Finns mördare i skogen?
Citera
2021-06-03, 00:00
  #5172
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burken89
Antagligen en jihadist som mörda han i syfte att försvaga landets försvar
Nja, det känns högst osannolikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in