Citat:
Ursprungligen postat av
Mari111
Jag har oxå hela tiden trott på självmord, men när det stod att den var fastslagen, undrade jag om det stod om det någonstans. Vet oxå att de inte går ut med det om det är självmord. Tänker som så att hade det varit mord, skulle det stått mord, o hade det varit olycka skulle det stått förolyckats. Därav min teori om självmord.
Och där har du helt rätt.
Exakt som du skriver är det.
Om det hade varit en olycka så hade polisen gått ut med det i media just för att lugna massorna och stilla alla knasiga teorier.
Hade det varit ett mord så hade en förundersökning om mord startat, en åklagare hade lottats som förundersökning ledare och ett ärende hade öppnats. Sen så hade media bevakat ärendet och legat på som hökar, men det gör dom inte av den enkla anledningen att inget brott har begåtts. Media hade älskat ett mystiskt mord, men det är knäpptyst just för att det finns INGET att skriva om. Polisen utreder inget brott.
Kvar finns då självmord och precis allt tyder just på självmord.
Självklart har han obducerats och är också redan begravd. Kan inte tänka mig nått annat efter så lång tid.
Ärendet är polisiärt utrett och arkiverat med sekretess. Föräldrarna har såklart informerats om detta och förhoppningsvis finns det kanske en förklaring nånstans som berättar varför han tog detta hemska beslut.
Men vi i tråden och resten av allmänheten kommer inte få veta ett skit mer från myndigheterna. Polisen skiter fullständigt i om vi är nyfikna.
Det är bara att acceptera.
Nej, han är INTE mördad av utländska agenter eller nåt annat mystiskt. Det är inget speciellt med honom och utländska regeringar bryr sig inte ett smack om Deniz. Han var inte hemlig eller speciell på nåt sätt. Visst var han en välutbildad stridspitt men det finns många som honom. Dom "hemliga soldaterna" i vårt land är just hemliga. Av en anledning, såklart. Deniz var offentlig och det fanns ingen anledning att nån annan regering vinner nåt på att mörda honom.
Så nej.!
Håll fast vid ditt självmord, så sätter du en bullseye i detta fall.
Trevlig kväll.
//Avd.9