Citat:
Ursprungligen postat av
kazangas
Sammanvägt den information som kommit senaste dagarna, så kommer man inte lätta på regelverket den 1 juni. Min gissning är man skjuter fram detta runt tre veckor.
Vilken information är det du syftar på? Kanske är jag naiv och godtrogen, men för mig är det svårt att föreställa sig att de skulle skjuta fram det efter att smittspridningen sannolikt kommer vara lägre än hälften av vad den var senast de sköt upp det (då den redan hade fallit kraftigt). Om du trots allt får rätt är det en fullständig skandal som inte borde accepteras av någon som kallar sig demokrat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Waji
Vi kan inte tacka regeringen för något de gjort. De senaste veckorna har Sverige öppnat upp fast man egentligen borde göra tvärtom för kaoset blir inte bättre. När man har noll koll som Sverige har så borde man vara ödmjuk och försöka stävja detta.
Men nu är det prestige och man skiter i vården, kommuner mm. Ekonomin börjar tära på Sverige och nu börjar paniken om att öppna allt bli synlig.
Vad menar du med att kaoset inte blir bättre? Om du syftar på spridningen av Corona så pekar all statistik åt helt rätt håll. Smittspridning, sjukhusinläggningar, dödsfall, vaccinering, leveranser av vaccin. Exakt vad är det som försämrats?