2021-05-25, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Då hade du vetat att ingen utanför Nacka eller Sthlm hade en susning om Mona Muslim utom några hundra sossar.
Mona blev inte känd före det att hon klev in i rikspolitiken, riksdagen är ett transportkompani fyllt med hundratals knapptryckare.
Bra försök men du får läsa på lite bättre.

Det är inte mitt fel om du inte hade koll på rikspolitiken.
Citera
2021-05-25, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak

Hon var som ung känd som schnabelkvinna - vet själv en som bearbetat henne med schnabeln-
o som invandarmadrass - har hon inte barn med en chilenare?
Citera
2021-05-25, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Hon var som ung känd som schnabelkvinna - vet själv en som bearbetat henne med schnabeln-
o som invandarmadrass - har hon inte barn med en chilenare?

Hon får knulla hur mycket hon vill, så länge hon sköter jobbet. Men nu skötte hon iofs inte jobbet.
Citera
2021-05-25, 10:40
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ingen utom de närmast sörjande har koll på riksdagsmän, eller har du kolla på alla som sitter i riksdagen? Huvuddelen av svenska folket vet inte ens namnet på alla ministrar.
Släpp sargen och sluta sprid din sossedynga.
Citera
2021-05-25, 13:49
Medlem
Citat:
Ingen utom de närmast sörjande har koll på riksdagsmän, eller har du kolla på alla som sitter i riksdagen? Huvuddelen av svenska folket vet inte ens namnet på alla ministrar.
Släpp sargen och sluta sprid din sossedynga.

Du kan kalla mig mycket, men att jag skulle sprida sossdynga känns rätt udda.

Hon blev arbetsmarknadsminister 1990, och hon var knappast okänd innan dess.

Det är ju inte så att det var genom sin kompetens, och hårt arbete bakom kulisserna, som hon gjorde karriär. Utan just genom att vara känd och uppkäftigt affischnamn.

Så släpp sargen.
Citera
2021-05-25, 14:00
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Du kan kalla mig mycket, men att jag skulle sprida sossdynga känns rätt udda.

Hon blev arbetsmarknadsminister 1990, och hon var knappast okänd innan dess.

Det är ju inte så att det var genom sin kompetens, och hårt arbete bakom kulisserna, som hon gjorde karriär. Utan just genom att vara känd och uppkäftigt affischnamn.

Så släpp sargen.
Okej så svenska folket har sina hem fyllda med idolaffischer på socialdemokratiska riksdagsledamöter, partifunktionärer, LO-funktionärer, fackföreningsledare eller andra påläggskalvar inom rörelsen? Är det vad du vill påstå? Monas kändiskarriär började när hon blev minister. På 80 talet var hon okänd för allmänheten.
Citera
2021-05-25, 19:25
Medlem
Citat:
Okej så svenska folket har sina hem fyllda med idolaffischer på socialdemokratiska riksdagsledamöter, partifunktionärer, LO-funktionärer, fackföreningsledare eller andra påläggskalvar inom rörelsen? Är det vad du vill påstå? Monas kändiskarriär började när hon blev minister. På 80 talet var hon okänd för allmänheten.

Som sagt blev hon minister på grund av sin mediala framtoning, inte för någon annan kompetens.
Citera
2021-05-25, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endagitaget
Mona Sahlin blev rikskänd redan i slutet av 80-talet. Hon tillhörde den klick unga kvinnor som Ingvar Carlsson lotsade upp och hade sånär blivit statsminister redan före fyllda 40 om inte om varit. Redan från första början märktes hur tunt intellektet var och kunskapsmässigt var hon inte heller mycket att hänga i granen. MEN, hon var ung kvinna och blev någon form av identitetsmarkör för kvinnor i offentliga sektorn. Men det ska också sägas att hon inte framstår som det minsta snobbig eller synes vara någon översittare som ska skriva andra på näsan. Hon verkar för mig som en rätt reko kvinna som bara blev befordrad långt över hennes kompetensnivå. Men det är många som blivit.

Mona Muslim ingick ju i gruppen "Olof Palmes flickor" (*), dvs Mona Sahlin, Margot Wallström, Ulrika Messing, Anna Lindh och möjligen också Liza Marklund. Ingvar Carlsson påstods ha varit ganska ointresserad av att umgås efter jobbet med arbetskamraterna. Men de här kvinnorna umgicks då och då på kvällarna efter "jobbet". Om man nu kan kalla det ett "jobb" att hålla på och förstöra landet så som Sossarna har gjort ?
Mona Sahlin och Anna Lindh var ungefär lika gamla, födda år 1957 bägge två. Margot Wallström är äldst i gänget, född år 1954.
Anna Lindh är den enda av dem som hade läst något på Universitetet

* Sossarna kände att de "behövde förnya sig som parti" och därför fick de här kvinnorna en framträdande plats från början.
Senast redigerad av NegerStryparen 2021-05-25 kl. 20:50.
Citera
2021-05-25, 22:45
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Som sagt blev hon minister på grund av sin mediala framtoning, inte för någon annan kompetens.
Hon klättrade för att hon slickade röv och antagligen knullade med rätt personer inom ledningen. Hon var inte någon rikskändis som riksdagsledamot.
Citera
2021-05-26, 01:23
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Jag vet bara att hon var trakasserad låångt innan Tobleronen. Några fonder vet jag ingenting om. Jag lever ett eget liv och rotar inte i andras. Just nu tittar jag på ett trevligt tv-program.
Vem blev hon trakasserad av? Före internets tid var det möjligen någon enstaka psyksjuk människa som kunde få hang-ups på kändisar och politiker.
Mona Sahlin var inte speciellt framträdande och känd 1986/87.
Klassisk Mona Muslim lögn.
Du är mer imbecill än Sahlin.

Mona blev arbetsmarknadsminister 1990, fem år innan kredikortsavslöjandet, och hamnade direkt i onåd hos vissa LO-kretsar när hon skickades fram för att införa lönestopp och strejkförbud. 1991 var hon sossarnas valaffischnamn och blev enormt exponerad.
Citera
2021-05-26, 06:55
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hepatit-XY
Det nog bara i sosseriet/facket som man kan ta sig fram utan bildning. Det var väl de som uppfann vänskapskorruptionen?

Se bara på potatisansiktet vi har som statsminister! Han har f-n inte tagit sig dit genom vare sig sitt utseende eller studieresultat. Knäskydd och lång tunga räcker långt inom politiken.

Citat:

Redan som unga i SSU så lär dom sig att suga kuk är ett bra sätt att framgångsrikt ta sig uppåt i partiet. Det är den enda kompetens hon besitter.
Citera
2021-05-26, 07:01
Medlem
Citat:
Det stämmer. Jag hörde inte talas om henne förrän på 90-talet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in