2021-05-25, 09:25
Medlem
Nils höglander tackar tyvärr nej. Vad synd hade gärna fått se honom i VM.
Citera
2021-05-25, 09:28
Medlem
JeffDaviss avatar
Är det bara jag som inte pallar att se dagens match? För mycket ångest.
Citera
2021-05-25, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Jaha, vad tror ni?
Kommer man att glida runt, äta glass och prata värdegrund eller kommer man försöka vinna mot Toblerone mountains ikväll?
Skulle sätta mina pengar på att det är stenkört. Det är som Rönnberg var inne på att det är oroväckande hur uppgivna tre kronor ser ut i båset, noll kämparglöd. För övrigt är Klingberg borta o Bäckström/Hagelin skadade/tackat nej.
Citera
2021-05-25, 09:36
Medlem
welcometorealitys avatar
Klingberg är skadad, en ny motgång för Tre Kronor.
Citera
2021-05-25, 09:42
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Är det bara jag som inte pallar att se dagens match? För mycket ångest.

Jag tycker det ska bli intressant. Oftast brukar ju Sverige spela bättre längre in i turneringen och spelar bättre mot de bättre lagen. Om Sverige är usla och förlorar tredje matchen i rad så kan de inte längre bortförklara det hela (det kan de iofs inte nu heller tycker jag). Tycker Schweiz spelar bra så om inte annat så kan jag njuta av hur lilla Schweiz spöar den fd stormakten Sverige.
Citera
2021-05-25, 09:43
Avstängd
Bäckis nobbar VM, Klingberg missar resten av VM, Garpenlöv är kvar och varken Minnesota eller Florida åkte ut inatt (Kan ju bara le av frustration )
Citera
2021-05-25, 09:54
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Vinner Sverige mot switzerland ikväll? Jag har bettat

Första gången som jag känner att Schweiz är favoriter i en match mot Sverige.
Citera
2021-05-25, 10:02
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Jag tycker det ska bli intressant. Oftast brukar ju Sverige spela bättre längre in i turneringen och spelar bättre mot de bättre lagen. Om Sverige är usla och förlorar tredje matchen i rad så kan de inte längre bortförklara det hela (det kan de iofs inte nu heller tycker jag). Tycker Schweiz spelar bra så om inte annat så kan jag njuta av hur lilla Schweiz spöar den fd stormakten Sverige.

De brukar lira bättre en bit in i turneringen men de brukar inte förlora de två första matcherna mot två skitlag. Har de NÅGONSIN gjort det? Jag kommer hålla ett öga på matchen i kväll men ligger de under med två pinnar i 2a så kommer jag sätta på Terminator 2 ist. Jävla skit-VM.
Citera
2021-05-25, 10:20
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det kommer att försökas, men sedan är det tveksamt om det finns tillräckligt med organiserat kunnande. Schweiz visade dock att de också kan köra fast [mot Danmark] även om de ändå vann med matchens enda mål.

Försöker man på riktigt dvs blod svett och tårar så har man absolut möjlighet att slå dom.
Men då måste man vilja lika mycket som de sista 10 min mot Vitryssland. Och detta under 60 min ikväll.
Min känsla säger dock tyvärr att de mentalt redan åkt hem. Hoppas innerligt att jag har fel.
Citera
2021-05-25, 10:42
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Tre Kronor har aldrig missat slutspel i VM. Så de kan vara på väg att skriva svensk (negativ) hockeyhistoria.

Varför skulle det behöva vara negativt. Tycker det är kul att motståndarna blivit bättre.

För Tre Kronors del, krävs utländsk coachning tror jag. Spelet på liten rink,kommer bli en svår omställning för Svensk hockey.
Citera
2021-05-25, 11:06
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Bäckis nobbar VM, Klingberg missar resten av VM, Garpenlöv är kvar och varken Minnesota eller Florida åkte ut inatt (Kan ju bara le av frustration )
Den enda Svensken som har vunnit något hittils i detta VM är Kazakstans Victor Svedberg, men nu är han också avstängd resten av VM, så det ser inte så ljust ut än så länge?
Citera
2021-05-25, 11:06
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Estlands president tycker att Belarus bör kastas ut fr VM. Jag säger JA! Då får Sverige en gratischans!

Det är alltså där Tre Kronor befinner sig. Kasta ut Vitryssland ur turneringen så vi kanske får en chans...

Citat:
Gillade Renberg bättre som spelare, men han duger.

Hade velat se Wikegårds utbrott efter senaste förlusten, riktigt mycket.

Wikegårds svada kan ibland vara rolig men ibland är det mycket floskler och plattityder. Jag vill lyssna på fd spelare som berättar hur man tänker, taktik, vad händer mellan perioderna, hur tänker coacherna osv osv.

Citat:
Renberg bemödar sig att lägga ut texten ungefär på samma sätt som Martin Stenmarck när han ska ge sin syn på livet och tingens väsen. Det blir en massa om och kring bara för att få prata.

Överlag så säger ju dessa »experter« ingenting som man inte redan vet.

Inget fel på Renberg egentligen, men han är nog väldigt PK för att få sitta i studion.

Citat:
Jaha, vad tror ni?
Kommer man att glida runt, äta glass och prata värdegrund eller kommer man försöka vinna mot Toblerone mountains ikväll?

Finns inte en chans att man slår Schweiz ikväll. Man får väl stanna kvar för de andra lagens skull och spela av matcherna, men helst borde man bara åka hem. Det här är skamligt.

Citat:
Ursprungligen postat av margiela94
Skulle sätta mina pengar på att det är stenkört. Det är som Rönnberg var inne på att det är oroväckande hur uppgivna tre kronor ser ut i båset, noll kämparglöd. För övrigt är Klingberg borta o Bäckström/Hagelin skadade/tackat nej.

Instämmer. Nu är ju truppen i stort sett fylld, men vem vid sina sinnes fulla bruk skulle ansluta till en trupp som förlorat mot Danmark två gånger och Vitryssland en?

Citat:
Åh herregud, det är ju åt helvete för många pajasar oavsett kön. Den ende som är värd att lyssna till är Håkan Loob. Värst är Renberg.

SVTs kvoteringar i herrarnas hockey och fotboll måste få ett slut. Så jävla irriterande att lyssna på folk som man vet inte vet ett skit. Roth kan väl kommentera damhockeyn eller sätter man en kvalificerad herrhockeyspelare till det? Foppa? Sundin? Lidström?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in