2021-05-24, 19:43
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ciprus
Kul för dig. Jag testade att regga mig på Tinder som en ful överviktig man (jag googlade på "världens fulaste man" och använde den bilden) och det trillade in en jävla massa meddelanden.

Det krävs bra mycket till för att överhuvudtaget inte få ligga som man.

Sänk kraven eller håll käften.
Där kom taktiken lögn.
Citera
2021-05-24, 21:54
Medlem
Finns så klart massor av kvinnliga incels.

De beter sig dock inte på samma sätt som männen.
De fyller ofta sina dagar med aktiviteter och sitter inte och deppar ihop.

Känner ett antal kvinnor som varit utan man i många, många år.
De deppar inte ihop för det.

Ha i åtanke att kvinnor oftare är mycket duktigare på att hålla igång ett socialt liv mot vad män oftast är.
Där har vi mycket att lära.
Citera
2021-05-24, 22:20
Medlem
Varför är dethär med incels en hjärtfråga för dig TS?
Citera
2021-05-24, 22:59
Medlem
Shekinah82s avatar
Jag har bestämt mig sedan flera år tillbaka att jag kommer att avhålla mig från sex och äktenskap. Jag vill leva helt för Gud.

Jag var tvungen att googla vad incel betydde, och man skulle väl kunna kalla mig för procel då, eftersom jag själv har valt detta och vill leva så. Är jag välkommen här ändå?

Guds frid!
Citera
2021-05-24, 23:33
Medlem
Lär väl gå 10 manliga incels på en kvinnlig incel.
Citera
2021-05-25, 10:50
Moderator
MrFishboys avatar
Fenomenet kvinnliga incels existerar inte. Finns inga kvinnor som är ofrivilliga oskulder, däremot finns det frivilliga oskulder.
Citera
2021-05-27, 08:31
Moderator
pbos avatar
Trådar sammanfogade och lite 0.03 raderat.

/Mod
Senast redigerad av pbo 2021-05-28 kl. 09:46.
Citera
2021-05-27, 16:50
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinkvarg
Varför är dethär med incels en hjärtfråga för dig TS?

Vet inte om det är en hjärtefråga direkt, men intressant att diskutera.
Citera
2021-05-27, 17:11
Moderator
pbos avatar
Begreppet incel myntades av en kvinna om bl.a. hennes egen situation. Om man tolkar begreppet för exakt vad det betyder finns det så klart kvinnor som är incels. Möjligen finns det fler män, vilket till inte så liten del kan bero på att kvinnor oftare trivs med singellivet. Därmed blir det lite mer oklart hur ofrivilligt vissa kvinnors celibat är, eller ibland hur ofrivilligt de själva väljer att uppfatta det.
Citera
2021-05-27, 19:25
Medlem
PhTDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shekinah82
Jag har bestämt mig sedan flera år tillbaka att jag kommer att avhålla mig från sex och äktenskap. Jag vill leva helt för Gud.

Jag var tvungen att googla vad incel betydde, och man skulle väl kunna kalla mig för procel då, eftersom jag själv har valt detta och vill leva så. Är jag välkommen här ändå?

Guds frid!

Du beskriver kyskhetslöfte, som man avger då man går in i en nunneorden. Det är inte ofrivilligt celibat.
Senast redigerad av PhTD 2021-05-27 kl. 19:34.
Citera
2023-06-27, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dprg
De måste vara extremt oattraktiva för att inte kunna få snorre av en man som ser hyfsat bra ut. Då menar jag inte bara feta, utan smällfeta, fula och gamla.

Det enda de behöver göra är att starta en dejtingapp, snapchatta lite för att godkänna mannen och sen kommer han över samma kväll.

För män är det en effort vs reward-ekvation. Är hon ful vill man inte anstränga sig, men gör hon det lätt för en så kan man doppa ändå.
Exakt. Män är så desperata så man måste verkligen vara extremt ful i såna fall

Btw är det TS i sin profilbild? Vilket billigt luder i såna fall.
Citera
2023-06-29, 16:56
Avstängd
MaleFeministWeasels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Efter att diskuterat en hel del om incels, främst manliga sådana, så undrar jag om ni träffat på kvinnliga incels i någon utsträckning? Alltså kvinnor som lever i ett ofrivilligt celibat. Det är klart att de finns, men hur vanligt är det? De gör sig inte lika synliga sin sin manliga motsvarighet och de kör inte in i folksamlingar för att de ska hämnas mänsligheten för sitt oknullade tillstånd.

Jag tänker att det antagligen är vanligare att kvinnor är ofrivilliga singlar än ofrivilligt celibata, överlag är det ju inte särskilt svårt att få omkull en man.

Hur många män som inte legat på länge kör in i folksamlingar? Är det 20 st på en tioårsperiod på totalt fyra miljarder män?
De flesta incels blir väl feminister efter ett tag så att en tjej med rosa hår och nosring skall dejta dem?
Om din fråga är om det finns kvinnor som ingen vill ligga med så klart det är samma omfattning som för män. Själv har ingen av de tjejer jag dejtat varit mindre än 8 av 10 på någon form av snygghetsskala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in