Citat:
Ursprungligen postat av
OleStoltenberg
Ja de skriver
«Motparten har altså en så sammensatt og avansert kunnskap om kryptovaluta, det mørke nettet, vekslingsbørser, anonymiseringsverktøy og transaksjoner at politiet håper noen kan kjenne det igjen.»
Jeg vet at det har blitt tipset om før,
men jeg synes denne tråden om kryptovaluta fra et annet diskusjonsforum, er interessant.
Mye av språket og formuleringene til trådstarter, minner om trusselbrevet. Han har noen skrivefeil som går igjen. F.eks. "vis" i stedet for "hvis". Akkurat som i trusselbrevet.
"Så vis du leser hele innlegget ser du at jeg ANBEFALER folk å følge skattesystemet, men ettersom de har friheten til å velge med Bitcoin er det opp til dem. På grunn av FRIHET blir Bitcoin større og større for hver dag som går, kanskje du enda ikke ser hva som skjer bak kulissene men du kommer til å skjønne det snart."
"Bitcoin er anonymitet, frihet og mye mer."
"Monero kan bli en av Bitcoin sine største konkurrenter."
Siste aktivitet fra brukeren er 7.mai 2018. Det er like før planleggingen starter i denne saken.
Noen av skrivefeilene kan forklares med at han har Nederlandsk bakgrunn, der de har dobbel vokal i stedet for dobbel konsonant. Dagen etter AEH blir kidnappet, 1.november 2018, blir et domene med samme navn som brukeren registrert i Nederland.
Dette er helt sikkert bare tilfeldigheter, men jeg tenkte jeg kunne nevne det.