2021-05-25, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Selvsagt eksisterer kidnapperen, etter dagens nye opplysninger er det krystallklart.

Er du sikker på at det var tv2 som sendte den engelske meldingen ?

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Jeg er ikke sikker på at det var forfatteren selv som skrev meldingen, det kan ha vært noen som trollet ham. Men kom igjen, hva i all verden skulle en reell motpart tjene på å sende en sånn melding?

Personlig tror jeg ikke at TH selv har sittet bak tastaturet og ordnet med Bitcoin-transaksjoner og e-poster via Tor, men jeg føler meg ganske trygg på at det er han som har sørget for å få satt det i stand. De tekniske detaljene i utførelsen av denne delen av opplegget har han overlatt til noen med kompetanse på området.
Senast redigerad av FlashBaronen 2021-05-25 kl. 10:20.
Citera
2021-05-25, 10:13
Medlem
Vi vet nå at kidnapperen var i full gang og hadde siktet seg inn på AEH og milliardæren TH allerede 28 juni 2018 og hadde videre forberedelser 7, 9 og 10 juli 2018.

Hva var det som fikk Dagens næringsliv til å skrive om akkurat milliardæren TH 27 juli 2018 ? Det virker som artikkelen er med på å utforme kravbrevet og politiet er så overbevist om at det er slik at de i januar 2019 går til retten for å få en rettslig kjennelse med krav om utlevering av data som kunne bidra til å identifisere leserene av TH artikkelen i Dagens næringsliv.

Men er det virkelig slik at denne artikkel bare kom sånn helt tilfeldig og beleilig i fanget på kidnapperen, rett etter at han hadde kommet i gang ? Kan det ikke heller være slik at TH er tema i en eller annen krets både kidnapperen og Dagens nærlingsliv befinner seg i juni/juli 2018 ?
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-05-25 kl. 10:15.
Citera
2021-05-25, 10:14
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
Jeg er ikke sikker på at det var forfatteren selv som skrev meldingen, det kan ha vært noen som trollet ham. Men kom igjen, hva i all verden skulle en reell motpart tjene på å sende en sånn melding?

Personlig tror jeg ikke at TH selv har sittet bak tastaturet og ordnet med Bitcoin-transaksjoner og e-poster via Tor, men jeg føler meg ganske trygg på at det er han som har sørget for å få det satt det i stand. De tekniske detaljene i utførelsen av denne delen av opplegget har han overlatt til noen med kompetanse på området.
Tja, har lenge lurt på hvordan denne Stoltenberg snappet opp beskjeden så raskt...
Citera
2021-05-25, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Tja, har lenge lurt på hvordan denne Stoltenberg snappet opp beskjeden så raskt...
Sikkert han selv som har skrevet melding, for å ha noe å skrive om i tråden
Citera
2021-05-25, 10:29
Medlem
Citat:

Personlig tror jeg ikke at TH selv har sittet bak tastaturet og ordnet med Bitcoin-transaksjoner og e-poster via Tor, men jeg føler meg ganske trygg på at det er han som har sørget for å få satt det i stand. De tekniske detaljene i utførelsen av denne delen av opplegget har han overlatt til noen med kompetanse på området.
Om det er forfatteren, hvorfor skriver han på engelsk ? Hvorfor skulle ikke kidnapperen kunne ha trollet ham ? Kanskje han av en eller annen grunn er irritert på forfatteren ? Eller er det forfatteren som tror kidnapperen er engelsktalende ?
Citera
2021-05-25, 10:37
Medlem
Citat:
Ja de skriver

«Motparten har altså en så sammensatt og avansert kunnskap om kryptovaluta, det mørke nettet, vekslingsbørser, anonymiseringsverktøy og transaksjoner at politiet håper noen kan kjenne det igjen.»

Jeg vet at det har blitt tipset om før, men jeg synes denne tråden om kryptovaluta fra et annet diskusjonsforum, er interessant.

Mye av språket og formuleringene til trådstarter, minner om trusselbrevet. Han har noen skrivefeil som går igjen. F.eks. "vis" i stedet for "hvis". Akkurat som i trusselbrevet.

"Så vis du leser hele innlegget ser du at jeg ANBEFALER folk å følge skattesystemet, men ettersom de har friheten til å velge med Bitcoin er det opp til dem. På grunn av FRIHET blir Bitcoin større og større for hver dag som går, kanskje du enda ikke ser hva som skjer bak kulissene men du kommer til å skjønne det snart."

"Bitcoin er anonymitet, frihet og mye mer."

"Monero kan bli en av Bitcoin sine største konkurrenter."

Siste aktivitet fra brukeren er 7.mai 2018. Det er like før planleggingen starter i denne saken.

Noen av skrivefeilene kan forklares med at han har Nederlandsk bakgrunn, der de har dobbel vokal i stedet for dobbel konsonant. Dagen etter AEH blir kidnappet, 1.november 2018, blir et domene med samme navn som brukeren registrert i Nederland.

Dette er helt sikkert bare tilfeldigheter, men jeg tenkte jeg kunne nevne det.
Senast redigerad av Lorentsen 2021-05-25 kl. 10:54.
Citera
2021-05-25, 10:55
Medlem
Citat:
Om det er forfatteren, hvorfor skriver han på engelsk ? Hvorfor skulle ikke kidnapperen kunne ha trollet ham ? Kanskje han av en eller annen grunn er irritert på forfatteren ? Eller er det forfatteren som tror kidnapperen er engelsktalende ?

Du "stiller bare spørsmål". De kjente bevisene i saken peker så langt mot TH.

TH er siktet og nekter å forklare seg. Det er flere eksotiske hypoteser i tråden rundt hvorfor og hvordan en forklaringsnekt skulle være konstruktivt for å løse saken.

Barnas bistandsadvokat er begeistret for "alle opplysninger som kan oppklare saken".
Men å opplyse saken ved å forklare seg, det vil barna ikke.

Dersom saken mot TH skulle bli henlagt, er nok "trøsten" for de rettskaffent anlagte at en stor majoritet for all fremtid vil anse ham som en kynisk konemorder som slapp unna.
Citera
2021-05-25, 11:24
Medlem
Citat:
Sånne bevis som at mobilen lå på feil side av en krakk og sånn?
Citera
2021-05-25, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Dersom det er slik at adressene VG avslørte i dag er de autentiske og ekte bitcoin- og monero-adressene fra kryptorigget.

Det må være ekstremt stressende for GM. Kan bli vanskelig med søvnen i natt.

Det står tydelig i https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/R9kb0x/de-ukjente-kryptosporene (og har gjort det siden publisering): "NB! Ikke reelle adresser"
Citera
2021-05-25, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OT-och-trams
Det står tydelig i https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/R9kb0x/de-ukjente-kryptosporene (og har gjort det siden publisering): "NB! Ikke reelle adresser"
For å være helt sikker, har sikkert kidnapperen opprettet sin Monero konto/lommebok på samme sted som han sier TH kan opprette sin Monero/lommebok på mymonero.com I kravbrevet er han tydelig redd for at noe skal gå galt under overføringen.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-05-25 kl. 11:54.
Citera
2021-05-25, 12:05
Medlem
Citat:

TH er siktet og nekter å forklare seg. Det er flere eksotiske hypoteser i tråden rundt hvorfor og hvordan en forklaringsnekt skulle være konstruktivt for å løse saken.

Barnas bistandsadvokat er begeistret for "alle opplysninger som kan oppklare saken".
Men å opplyse saken ved å forklare seg, det vil barna ikke.

Dersom saken mot TH skulle bli henlagt, er nok "trøsten" for de rettskaffent anlagte at en stor majoritet for all fremtid vil anse ham som en kynisk konemorder som slapp unna.
For å være helt ærlig syns jeg dette angrepet på hele familien etter angrepet på AEH er litt ekkelt.

Hadde det vært noen bevis, så hadde vel Lagmannsretten og Norges høyesterett tatt dem til følge og ikke avist saken.
Citera
2021-05-25, 12:15
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
For å være helt ærlig syns jeg dette angrepet på hele familien etter angrepet på AEH er litt ekkelt.

Hadde det vært noen bevis, så hadde vel Lagmannsretten og Norges høyesterett tatt dem til følge og ikke avist saken.
Dette såkalte «angrepet» på familien la de opp til selv, gjennom publisering av klageskriv, avhørsnekt og liten vilje til å bidra til oppklaring av drapet på sin mor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in