Citat:
Ursprungligen postat av
SierraBlue
Joanna skrev om det på sin blogg också. Tydligen åt hon en halv ostmacka på sjukhuset, sedan fick hon sitta och baja hela kvällen eftersom magen gjorde uppror. Jobbigt.
Det är rätt udda hur Joanna kan vara så sopig på alla pusseltävlingar. I mellansnacken verkar hon ju rätt smart, faktiskt (och hon verkar vara en ganska framgångsrik företagare i sitt riktiga liv). Roligast blir det när hon mot bättre vetande teamar upp med Dennis (som är korkad på riktigt). Då ser de ut som ett par klassiska "jocks" som är helt clueless i alla tankemoment och blir outsmartade av nördarna

Jag har funderat på just detta med att Joanna låser sig vid vissa tävlingar som t ex pussel och sudoku. Tror helt enkelt att hon inte att hon har jobbat mentalt med just dessa tävlingar och blir superstressad och det låser sig direkt för henne och hon klarar inte av att fokusera på dessa då de är på tid. Hennes styrka privat är ju lite andra sporter som hon tävlat i och visat sig vara mycket duktig i dessa också. Hon är smart och har en torr humor vilket hon visat i synkarna - men som flera i tråden tar som gnäll istället för humor och ironi. Varför? Kanske för att hon är kvinna troligtvis men hade en man sagt något liknande så hade nog folk hållit med istället.
Att hon kampar med Dennis är nog för att de blivit vänner och där håller jag inte med dig riktigt om att han skulle vara dum - snarare naiv och alldeles för snäll. Bara för att Dennis inte säger så mycket visar nog mer på att han lyssnar hellre än pratar, precis som Rickard och Andreas gjort med. Apropå Rickard så sjönk han lite i mina ögon på Örådet med sina avslutningsord till de andra genom sina ord som jag tycker visar på att han var bitter. Han önskade de inte ens lycka till, vilket i varje fall William gjorde.