2021-05-25, 05:33
Medlem
Men fan vilken surfitta Johanna är, grinar konstant, surar och hånar alla som en surfitta. Suck it up, skulle inte förvåna mig om 95% är skådespel för att framstå som en kämpe. Minst värdiga vinnaren!
Senast redigerad av bridge 2021-05-25 kl. 05:36.
2021-05-25, 05:36
Medlem
Cofis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LagetBak
Varför sa Joanna att prinsesstårtan räddade henne. Då hade det blivit lika och omröstning. Utan blodshämnd? Eller tänkte hon om William köpt 2 röster?

Vet inte riktigt hur de hade gjort i detta fall. Ett sätt hade varit omröstning utan extrarösterna. Men jag tror att de hade gått direkt till utslagstävlingen eftersom ingen annan hade någon röst. Stick of truth var det för ~2 år sen när Hassan åkte ut.
2021-05-25, 06:06
Medlem
2021-05-25, 06:19
Medlem
Som jag förstår det åker ingen ut imorgon utan vinnaren blir immun, sedan öråd på torsdag, sedan jurygruppens röstning och till sist final på söndag.
2021-05-25, 06:24
Medlem
Det sjuka är att Annki kanske går till final för att ingen ser henne som ett hot.
2021-05-25, 06:28
Medlem
Varför snackar folk om att det som hände i söndags med det extra örådet var riggat när det var precis vad som hände förra året?
2021-05-25, 06:32
Medlem
MrBubss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Har hört från säkra källor att Annika vinner.

[quote=Heymid|76007784]Något säger mig att Ludde kommer vinna i år. Skulle kännas så typiskt på något sätt, som en perfekt stund ”Jag kom in tre gånger om, och jag vann allting, jag är världens psykiskt starkaste person, jag fattar inte hur det kunde vara möjligt! Jag är personen som aldrig dog och aldrig gav upp!”

Jösses!!
Byter du underkläder lika ofta som åsikt eller...?
Senast redigerad av MrBubs 2021-05-25 kl. 06:36.
2021-05-25, 07:56
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Joanna skrev om det på sin blogg också. Tydligen åt hon en halv ostmacka på sjukhuset, sedan fick hon sitta och baja hela kvällen eftersom magen gjorde uppror. Jobbigt.

Det är rätt udda hur Joanna kan vara så sopig på alla pusseltävlingar. I mellansnacken verkar hon ju rätt smart, faktiskt (och hon verkar vara en ganska framgångsrik företagare i sitt riktiga liv). Roligast blir det när hon mot bättre vetande teamar upp med Dennis (som är korkad på riktigt). Då ser de ut som ett par klassiska "jocks" som är helt clueless i alla tankemoment och blir outsmartade av nördarna

Jag har funderat på just detta med att Joanna låser sig vid vissa tävlingar som t ex pussel och sudoku. Tror helt enkelt att hon inte att hon har jobbat mentalt med just dessa tävlingar och blir superstressad och det låser sig direkt för henne och hon klarar inte av att fokusera på dessa då de är på tid. Hennes styrka privat är ju lite andra sporter som hon tävlat i och visat sig vara mycket duktig i dessa också. Hon är smart och har en torr humor vilket hon visat i synkarna - men som flera i tråden tar som gnäll istället för humor och ironi. Varför? Kanske för att hon är kvinna troligtvis men hade en man sagt något liknande så hade nog folk hållit med istället.

Att hon kampar med Dennis är nog för att de blivit vänner och där håller jag inte med dig riktigt om att han skulle vara dum - snarare naiv och alldeles för snäll. Bara för att Dennis inte säger så mycket visar nog mer på att han lyssnar hellre än pratar, precis som Rickard och Andreas gjort med. Apropå Rickard så sjönk han lite i mina ögon på Örådet med sina avslutningsord till de andra genom sina ord som jag tycker visar på att han var bitter. Han önskade de inte ens lycka till, vilket i varje fall William gjorde.
2021-05-25, 08:00
Medlem
Scalpings avatar
ett benrangel mindre
2021-05-25, 08:24
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Varför snackar folk om att det som hände i söndags med det extra örådet var riggat när det var precis vad som hände förra året?

Antingen har folk inte sett föregående säsong av Robinson då de oxå hade Extra Öråd direkt efter det sista Örådet och i anslutning av att Finalveckan börjar - eller så minns man inte det!

Jag är lite nyfiken på varför du påstod häromdagen att du hade en "säker källa" på att Annika skulle vinna? Den källan hade ju helt klart fel i sitt påstående visade det sig då Annika åkte ut igår
2021-05-25, 09:49
Medlem
Gränslandet känns som ett nödvändigt ont från TV4. Tävlings- och tittarmässigt är det fruktansvärt, men själva produktionen är dyr och de behöver leverera tittartimmar.

Tävlingsmässigt säger det sig själv att deltagare som åker ut inte faktiskt åker ut utan får äta upp sig för att sedan slängs in i "riktiga" tävlingen igen. Något som inte visats, men som har nämnts av flera deltagare, är att deltagarna kommit överens att om man kommer tillbaka från Gränslandet ska man röstas ut direkt igen, vilket låter helt rimligt i mina öron. Varför man slänger in deltagare som Rickard och William halvvägs känns också helt hål i huvudet rent tävlingsmässigt. Vad är Robinson utan svälten och att uthärda väder och vind?

Tittarmässigt känns det också poänglöst. Inga intriger eller paktande (undantar Tovas och Alex eskapad), produktionsmässigt slappt där deltagarna själva ska agera domare/programledare och delar av inslagen filmas med selfiekamera.

Fyller ju dock sin funktion som ursäkt att sälja reklam.

Hade hellre sett ett upplägg som liknar amerikanska Survivor. 16-20 deltagare från start, åker du ut så är du ute, plats 3-11 bildar en jurry som röstar fram den slutlige vinnaren av de två finalisterna.
2021-05-25, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Joanna är en sån jäkla krigare. Annica med - Enda värdiga vinnarna.

Riktigt uselt av produktionen att offerkoftorna Andreas och dryge Ludvig fortfarande är kvar. Ludvig lyckas vara både extremt arrogant och en riktig gnällspik. Annki mkt smartare.

Joannas kommentarer = Klockrena
(rakt igenom hela säsongen)!

Håller helt med. Joanna är en krigare. En som aldrig ger upp. Endra problemet nu är armen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in