Citat:
Ursprungligen postat av
karlkula12
Jag har läst på flashback i säkert 10-15 år och jag har nog aldrig läst en skribent som är lika enerverande som dig.
Men absolut, allt handlar om att man testar mindre. Vaccinationerna eller för all del det fina vädret hjälper absolut ingenting. Allt som hjälper är att rycka undan en del barns enda trygga tillvaro genom att stänga skolorna.
Inte alltid ironi letar sig fram i flödet. Jag tror också att smittspridningen faller nu. Den reella. Mitt svar var bara en reaktion på att Tegnell slaviskt har bemött frågor om hög smittspridning med att det skulle vara "eftersläpning", men nu när smittan går ned kan det absolut inte bero på eftersläpning. Märkligt!
Tror inte det fina vädret är förklaringen till minskad smittspridning. Snarare en ökad immunitet i samhället beroende på att fler har varit infekterade, samt att allt fler nu har blivit vaccinerade. Om en månad kommer vi se effekterna av skolstängningarna också. Sedan kommer sannolikt smittan att vara låg under hela sommaren.
Hösten blir intressant. Kommer vaccinen att stoppa smittan, eller får vi se en ökad smittspridning i slutet av september eller början av oktober? Inget vet.