Citat:
Ursprungligen postat av
Tropicals
Undrar mer hur någon lyckas hamna i en situation där denne gör affärer i detta belopp utan att ha tidigare kunskap om courtageklasser.
Citat:
Ursprungligen postat av
B. Mystic
Han kan ju också nyligen ha startat konto på Avanza för att mjölka gratis courtage de första 50000 kronorna eller vad de brukar ha.
Sedan gillat användarvänligheten. Det är de väl ändå bäst på i Sverige och Norden?
För att jag har aldrig handlat tidigare i stor utsträckning på Avanza & Nordnet, utan alltid kört på DeGiro då jag handlat mycket med terminer/optioner och annat.
Nu är jag dock tvungen att föra över allt dit för att DeGiro inte har några planer på att implementera en KF.
Jag har även prövat Pareto Securities, men trots deras marknadsföring är de inte nämnvärt bättre än Avanza/Nordnet. De har inte ens KF, även om de planerar att lansera det i slutet av året.
DeGiro är överlägset bättre Avanza & Nordnet sett till utbud av tillgångsklasser man kan handla.
Avanza & Nordnet är
dinosaurier i jämförelse.
Enda negativa med DeGiro är en buggig plattform, dåligt interface och att de inte har en KF.
I övrigt är det en rätt bra plattform, de ägs nu av Flatex och erbjuder bankgaranti dessutom.