2021-05-24, 11:19
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Jag lär nog bli tvungen att föra över hela mitt innehav till en KF, då DeGiro tyvärr inte har det, men jag ser nu att det är ju fan helt katastrofalt courtage på både Avanza & Nordnet.

654 spänn för att köpa aktier för runt 260 000 på Avanza och 83 kr courtage för DeGiro?

Vad är det här för obsolet skit egentligen Avanza & Nordnet sysslar med?
Citera
2021-05-24, 11:23
Medlem
maxatdunders avatar
Du måste byta din courtagenivå själv... Det ska kosta 100 kr för dig om du har valt rätt.
Citera
2021-05-24, 11:25
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Du måste byta din courtagenivå själv... Det ska kosta 100 kr för dig om du har valt rätt.

Jaha där, hittade i inställningarna!
Tack!

Puhh blev orolig där ett tag!
Citera
2021-05-24, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Jag lär nog bli tvungen att föra över hela mitt innehav till en KF, då DeGiro tyvärr inte har det, men jag ser nu att det är ju fan helt katastrofalt courtage på både Avanza & Nordnet.

654 spänn för att köpa aktier för runt 260 000 på Avanza och 83 kr courtage för DeGiro?

Vad är det här för obsolet skit egentligen Avanza & Nordnet sysslar med?
Låter som du borde använda courtageklass Fast på Avanza istället för Mini som du verkar ha; framgår tydligt i infon vilken klass som passar bäst beroende på hur stora summor du brukar köpa för: https://www.avanza.se/konton-lan-prislista/prislista/courtageklasser.html

Edit: Ser att andra hann före med svar 😁
Citera
2021-05-24, 14:22
Medlem
Tropicalss avatar
Undrar mer hur någon lyckas hamna i en situation där denne gör affärer i detta belopp utan att ha tidigare kunskap om courtageklasser.
Citera
2021-05-24, 16:27
Medlem
MosterAugustas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicals
Undrar mer hur någon lyckas hamna i en situation där denne gör affärer i detta belopp utan att ha tidigare kunskap om courtageklasser.

Troligtvis är hen så extremt framgångsrik i sin handel så att courtaget inte spelat någon roll. Men i så fall är det konstigt att det plötsligen gör det. 🤔
Citera
2021-05-24, 19:03
Medlem
B. Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosterAugusta
Troligtvis är hen så extremt framgångsrik i sin handel så att courtaget inte spelat någon roll. Men i så fall är det konstigt att det plötsligen gör det. 🤔

Citat:

Han kan ju också nyligen ha startat konto på Avanza för att mjölka gratis courtage de första 50000 kronorna eller vad de brukar ha.

Sedan gillat användarvänligheten. Det är de väl ändå bäst på i Sverige och Norden?
Citera
2021-05-24, 23:34
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av B. Mystic
Han kan ju också nyligen ha startat konto på Avanza för att mjölka gratis courtage de första 50000 kronorna eller vad de brukar ha.

Sedan gillat användarvänligheten. Det är de väl ändå bäst på i Sverige och Norden?

För att jag har aldrig handlat tidigare i stor utsträckning på Avanza & Nordnet, utan alltid kört på DeGiro då jag handlat mycket med terminer/optioner och annat.

Nu är jag dock tvungen att föra över allt dit för att DeGiro inte har några planer på att implementera en KF.
Jag har även prövat Pareto Securities, men trots deras marknadsföring är de inte nämnvärt bättre än Avanza/Nordnet. De har inte ens KF, även om de planerar att lansera det i slutet av året.

DeGiro är överlägset bättre Avanza & Nordnet sett till utbud av tillgångsklasser man kan handla.
Avanza & Nordnet är dinosaurier i jämförelse.

Enda negativa med DeGiro är en buggig plattform, dåligt interface och att de inte har en KF.
I övrigt är det en rätt bra plattform, de ägs nu av Flatex och erbjuder bankgaranti dessutom.
Citera
2021-05-25, 01:01
Medlem
Kör Avanza för fondsparandet och DeGiro för aktiehandeln pga courtaget. Hutlösa avgifter och marknaderna är en aningen begränsade på Avanzsa.
Citera
2021-05-25, 11:14
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
Kör Avanza för fondsparandet och DeGiro för aktiehandeln pga courtaget. Hutlösa avgifter och marknaderna är en aningen begränsade på Avanzsa.

Avanza & Nordnet är som två stalinistiska mäklare i jämförelse med DeGiro.
Citera
2021-05-26, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Avanza & Nordnet är som två stalinistiska mäklare i jämförelse med DeGiro.

Instämmer. Är förvånad över att Svensson inte inser begränsningen.
Citera
2021-11-11, 11:11
Medlem
Zebogevos avatar
Hittar ingen generell Degiro-tråd så jag ställer frågan här:

Hur för ni över pengar till Degiro? Via Trustly eller banköverföring från er egen bank?
Det sistnämnda var inte så lätt för mig då bankerna verkar vara jävligt nojiga när det gäller utlandsöverföringar. Håller på att regga mig och det var fan en lång process.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in