2021-05-24, 13:45
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Lukasjenko visar i praxis att han med vapen i handen försvarar folket mot terrorister! Är inte det bra?
Jo, men visst, han inger lika mycket förtroende som alla utdöende diktatorer som livrädda klamrar sig fast vid makten, oavsett folkets lidanden.

Nu var det dock så att det inte fanns några "terrorister" vare sig i tv-studion eller på Minsks gator, bara fredliga Lukasjenkoälskande invånare... Eller vänta, kanske ville de tiotusentals som var ute på gatan inte längre ha en diktator? Eller menar du att det i lilla Vitryssland finns tiotusentals terrorister? Fler än alla muslimska IS-terrorister, men inom ett par kvarter från presidentpalatset i Minsk? Tror fan det att han var rädd...
Citera
2021-05-24, 13:45
Avslutad
Citat:
Javisst, han är per definition en terrorist då han enligt Vitrysslands lagar begått handlingar som är terroristiska. Jämför detta med de som anföll USAs kongress, de definieras enligt FBI som terrorister.

Det är bara att acceptera att Vitryssland grep en terrorist vilket var bra gjort!

Interpol är ingen överdomstol över nationella lagar eller nationella rättsvårdade myndigheter.

Skitsnack! Den gripne var ingen terrorist. Du kan här på Flasbach hålla på och hylla den sinnesjuke diktatorns beteende hur länge som helst. Men jag tror du gör det enbart för att du går igång på att provocera.
Citera
2021-05-24, 13:47
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Vore trevligt att höra #rokossovskys åsikt om det, nu när han är så mån om att alla terrorister skall gripas menar jag.

Ryssarna bråkade med besättningen och sade att det fanns bomber ombord. Sådant får man flera års fängelse för i väst. I Belarus däremot, så släpps man tydligen direkt medan en journaist som inte hotat planet alls grips.
Kan man identifiera dem så lär de väl kunna vänta sig gratis mat och husrum om de dristar sig till att lämna Vitryssland igen.

Ser fram emot när Litauens rättsväsende terroriststämplar agenterna på planet och Lukasjenko och utfärdar en internationell arresteringsorder. Är det några som skulle våga sätta ned foten så är det Litauen. :-)
Citera
2021-05-24, 13:47
Avslutad
Citat:
Lukasjenko visar i praxis att han med vapen i handen försvarar folket mot terrorister! Är inte det bra?

Det är bara det att han har inte huvuddelen av folket med sig. Det är verkligheten oavsett dina vilda fantasier.
Citera
2021-05-24, 13:53
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVPutin
Intressant poäng där. Så du protesterade också mot att USA försökte gripa Snowden och Assange med metoder liknande Lukasjenkos? Eller är det bara bjällerosiska dissidenter som ditt hjärta klappar för?
Ja, det gjorde jag verkligen. USA har gjort mycket skit genom åren, det rättfärdigar inget.
Citera
2021-05-24, 13:57
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Ryanair lät precis flight FR3340 flyga kortaste vägen från Cypern till Tallinn och korsade därmed Belarus luftrum mitt på. Vårdslöst och oansvarigt, men samtidigt ganska självklart agerande av Ryanair. Flygfotogen kostar pengar.

https://www.flightradar24.com/data/flights/fr3340#27cf72bf
Det är ett civilt passagerartrafikbolag. De kan inte ta hänsyn till Geopolitiska anomalier när de planerar sina rutter. Skyll inte på Ryan.
Citera
2021-05-24, 13:57
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Kan man identifiera dem så lär de väl kunna vänta sig gratis mat och husrum om de dristar sig till att lämna Vitryssland igen.

Om Lukasjenko inte griper dem så visar han för världen att han inte alls är intresserad av att skydda folket emot terrorister utan bara slår mot terrorister så länge de inte springer hans egna ärenden.

Ingen vidare bra PR.
Citera
2021-05-24, 14:00
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Om Lukasjenko inte griper dem så visar han för världen att han inte alls är intresserad av att skydda folket emot terrorister utan bara slår mot terrorister så länge de inte springer hans egna ärenden.

Ingen vidare bra PR.
Alla publicitet är bra publicitet i en diktatur, så länge som du är diktator och styr medierna...
Citera
2021-05-24, 14:01
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
På svenska heter Vitryssland just Vitryssland. Precis som vi inte säger Soumi om Finland, Deutschland om Tyskland eller Rossija om Ryssland. Vad UD tycker bryr inte jag mig särskilt mycket om, det flesta där har inte heller varit i Vitryssland. Det har hetat Vitryssland i hundratals år i Sverige.

Vi kan väl för enkelthetens skull börja kalla dem för Likryssland istället, då de "är döda för oss" nu.
Citera
2021-05-24, 14:03
Medlem
Citat:
Du måste vara hjärntvättad. Folket stöder inte "sin president" då det inte är deras president utan deras enväldige diktator. Du kanske hade time-out från alla medier förra året efter valet?

Kommunister menar att "folket" är de som stödjer kommunistregimen. De som inte stödjer kommunistregimen är "folkets fiender". Vad trodde du annars ord som "folkdemokrati" och "folkrepublik" står för?
Citera
2021-05-24, 14:03
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Alla publicitet är bra publicitet i en diktatur, så länge som du är diktator och styr medierna...

Jag tänkte mest på deras internationella anseende. Likryssland verkar göra allt de kan för att klassas som skurknation med fientligt/farligt luftrum av den civiliserade världen.
Citera
2021-05-24, 14:05
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Kommunister menar att "folket" är de som stödjer kommunistregimen. De som inte stödjer kommunistregimen är "folkets fiender". Vad trodde du annars ord som "folkdemokrati" och "folkrepublik" står för?
Dumt av mig, du har förstås rätt och även om Lukasjenko inte är kommunist (tror inte det är så) så gäller säkert det övriga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in