2021-05-24, 12:42
Medlem
Hvorfor «anne» og ikke «lisbeth»...

Jeg tviler på at de kan vite når passordet ble laget, om det ikke er slik at man ikke kan endre passord på disse konti
Citera
2021-05-24, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Du har et poeng der med bilfargen. Men hvis hun var bedøvet, så kan hun like godt ha blitt plassert i baksetet som en "sovende passasjer", og våknet rett før gjerningsbilen nådde målet for turen.

Så tilfældig er verden ikke - der er så mange tilfældigheder i denne sag, og det kan ikke alt sammen bare undskyldes med at være tilfældigheder.
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Tvert om. Det peker mer mot villedning. Bl.a. basert på at "motparten" valgte lave transaksjons-
avgifter i BTC-kommunikasjonen. De ville ikke kommunisere, de ville forsinke. Og forvirre.
Det låter mer som att det är en snål person som har valt låga transaktionsavgifter..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Men vet vi om det passordet ble brukt fra start eller om det ble skiftet til det senere?
Avgjørende for å forstå tidslinjen til GM.

Hvis det het anne fra start av er det greit, da har de planlagt med henne som offer fra start.
Hvis de har endret til anne kan rigget være satt opp for bruk til krim uten at offeret er utpekt fra start av.

VG sier at det ble startet med anne, men vet de det?

Slik jeg forsto det ettersom de kan se datoene for når det ble lagd, så kan de vel kanskje se "sist endret", sånn at ingen har vært inne på nettsiden etter at det ble lagd?
Eller om det ikke er mulig å endre passord eksempelvis slik at dem ikke kan ha endret det i oktober til Anne?
Uansett så virker jo Anne som hovedmålet da de lagde kodene til brevet, for jeg tviler på at de satte opp et opplegg også deretter valgte Anne senere? For meg virker dette direkte planlagt mot henne...
Citera
2021-05-24, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kva

Jeg tror politiet kan regne med nyttig input fra mange kanter om de slipper mer relevant informasjon.

Mange spekulasjoner her på FB, for eksempel, stanger i de samme veggene gang etter gang på grunn av manglende nøkkelinfo. 09:14 for eksempel.

Jeg tenker politiets invitasjon kommer sent. Sitatet over er nå et år gammelt. At de har mye og gode ressurser er sikkert, men i en slik sak må man ta i alle verktøyene i bruk. At politiet henvender seg til publikum og ber om hjelp er vel det mest naturlige av alt, og da må jo publikum informeres.

I følge VG er altså fortsatt mellom 30 og 40 politiressurser allokert på saken. Det er mange, vi snakker altså kanskje om hundre årsverk. At dette har betydning for andre saker er jo innlysende. Og da må man spørre seg om dette har vært en forsvarlig prioritering. Saken er tragisk og er en katastrofe for familien, og for andre nærstående, men sanfunnsinpacten er tross alt begrenset.

Bedre sent enn aldri, men politiet holder nok fortsatt mye igjen dessverre.
Senast redigerad av Kva 2021-05-24 kl. 12:52. Anledning: Rette
Citera
2021-05-24, 12:48
Medlem
Synes Milli virker veldig fornøyd i dette innslaget på VG i dag.

https://www.vgtv.no/video/218591/hittil-ukjent-informasjon-svaert-spennende?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlope t_row2_pos2

Milli sier blant annet omtrent dette, (ikke direkte sitat).

Politiet går ut og ber om tips i håp "om å få flere svar", men Milli "tror ikke at politiet er avhengig av det".

Man ser tre forskjellige formål med å gå ut akkurat nå:

- vise GM at politiet puster han/dem i hælene akkurat nå

- detaljer fra kryptorigget kan slippes uten fare for å skade etterforskningen

- håper på tips

Ut fra ansiktsuttrykket til Milli tror jeg at det kommer en snarlig løsning på kryptorigget.
Citera
2021-05-24, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Synes Milli virker veldig fornøyd i dette innslaget på VG i dag.

https://www.vgtv.no/video/218591/hittil-ukjent-informasjon-svaert-spennende?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlope t_row2_pos2

Milli sier blant annet omtrent dette, (ikke direkte sitat).

Politiet går ut og ber om tips i håp "om å få flere svar", men Milli "tror ikke at politiet er avhengig av det".

Man ser tre forskjellige formål med å gå ut akkurat nå:

- vise GM at politiet puster han/dem i hælene akkurat nå

- detaljer fra kryptorigget kan slippes uten fare for å skade etterforskningen

- håper på tips

Ut fra ansiktsuttrykket til Milli tror jeg at det kommer en snarlig løsning på kryptorigget.
Hvis du har rett her, noe jeg håper, så vil det jo ikke bare gi løsningen på krypto men også omtrent hvem som har vært med på å ta henne... Om det er totalt fremmede, ingenting med TH å gjøre, eller om de har en forbindelse? Svaret på krypto vil jo omtrent gi svar på gåten....
Citera
2021-05-24, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Så tilfældig er verden ikke - der er så mange tilfældigheder i denne sag, og det kan ikke alt sammen bare undskyldes med at være tilfældigheder.

Det er mulig du har rett, men å beregne dosering av bedøvelse med f.eks. kloroform er visst ikke så enkelt.

Man kan like godt si at verden er ikke så tilfeldig at to personer observerer en som ligner på AE, og tror hun kan være kidnappet, få timer etter at AE forsvant fra S4. Men selvsagt kan det være tilfeldig.
Citera
2021-05-24, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Hvis du har rett her, noe jeg håper, så vil det jo ikke bare gi løsningen på krypto men også omtrent hvem som har vært med på å ta henne... Om det er totalt fremmede, ingenting med TH å gjøre, eller om de har en forbindelse? Svaret på krypto vil jo omtrent gi svar på gåten....

Ja. Det nærmer seg definitivt en løsning på kryptosporet.

Jeg ser også at kryptoeksperten som uttaler seg til VG mener det er mye sirkus her. Ekte kidnappere ville ha greid seg med anonymt og usporbart trusselbrev på mail via Tor, og en Monero-konto.

Bitcoin-kontoer, falsk id, dash-konto, trusselbrev på papir osv. er staffasje. Eller sirkus, som han kaller det.

Og det er ikke noe behov for spesielle kunnskaper for å sette opp kryptorigget. Det holder med ett par måneder til å lese seg opp på internett. Det er mye detaljert steg-for-steg informasjon på Youtube, blogger osv. Hvem som helst kan greie det. Mener kryptoeksperten intervjuet i VG.
Citera
2021-05-24, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja. Det nærmer seg definitivt en løsning på kryptosporet.

Jeg ser også at kryptoeksperten som uttaler seg til VG mener det er mye sirkus her. Ekte kidnappere ville ha greid seg med anonymt og usporbart trusselbrev på mail via Tor, og en Monero-konto.

Bitcoin-kontoer, falsk id, dash-konto, trusselbrev på papir osv. er staffasje. Eller sirkus, som han kaller det.

Og det er ikke noe behov for spesielle kunnskaper for å sette opp kryptorigget. Det holder med ett par måneder til å lese seg opp på internett. Det er mye detaljert steg-for-steg informasjon på Youtube, blogger osv. Hvem som helst kan greie det. Mener kryptoeksperten intervjuet i VG.
Ja, jeg så dette, og det jeg reagerte på eller tenke er at de ikke ville ha dialog dvs. at de ikke hadde behov for å forhandle med livsbevis for å få tak i total summen?
Dersom TH er med på dette, så har de jo ikke behov for dialog, da formålet ikke er at hun skal komme levende tilbake? Dermed vil den ene overføring eventuelt være betaling for hjelpen?
Jo flere kontoer, mer kaos, mer sannsynlig kidnapping fremfor bare betaling for jobb uten forhandling?
Citera
2021-05-24, 13:08
Medlem
På den tiden var det zcash som var tingen for usporbar lyssky virksomhet, ikke dash, så dette er ganske sære greier, maks 100 i Norge drev med det antagelig.
Citera
2021-05-24, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Ja, jeg så dette, og det jeg reagerte på eller tenke er at de ikke ville ha dialog dvs. at de ikke hadde behov for å forhandle med livsbevis for å få tak i total summen?
Dersom TH er med på dette, så har de jo ikke behov for dialog, da formålet ikke er at hun skal komme levende tilbake? Dermed vil den ene overføring eventuelt være betaling for hjelpen?
Jo flere kontoer, mer kaos, mer sannsynlig kidnapping fremfor bare betaling for jobb uten forhandling?
Det kan også bety at de ikke har til hensikt å holde henne i live.

Kverke AEH og legge igjen et brev kan du gjøre alene.
Kidnappe henne og holde henne i live krever veldig mye mer resurser og flere involverte, AEH vil også bli et vitne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in