2021-05-24, 08:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Jo det var väl torsdag i vecka 2 hon kom in så det blir dag 10 då ja. En ännu större skillnad tycker jag är att Emelie är den enda av finalisterna som har sökt till programmet själv. Hon är som BB var förr när det var riktigt bra. En ”vanlig” person som går in i ett hus och visar alla känslor som glädje, sorg, ilska och kärlek och förmår att reflektera över sin utveckling i huset.

Ungefär hälften av deltagarna i årets säsong kände ju någon i produktionen/TV4, hade tidigare varit med i någon dokusåpa eller hade släkt som hade varit det (Tess).

Då är det befriande med en deltagare som Emelie. En av de få i årets säsong tillsammans med Simon som hade platsat i det riktiga Big Brother från Adam Alsings tid. Tanja som person hade också platsat om hon hade varit med innan hon var med i PH och blev ”känd”.

+❤️❤️ Vi hejar på Emelie!
2021-05-24, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Dag 10 typ , hon var dock känd sedan innan och Nardos med. Emelie är den enda som var okänd och som sökt själv. Utöver det har Emelie varit nominerad nästan varje gång, Tanja 1 gång och Nardos 1 gång. Emelie har även haft uppdrag vilket de andra två inte haft för att hålla sig kvar i tävlingen och hon har haft framförallt två killar emot sig som försökt pakta ut henne. Emelie är ett BB fan (och tydligen en Flashbackare haha) som tagit sig till final i sitt favoritprogram. Jag tycker Emelie kämpat mer och är därför värd min röst.
Intressant, jag har velat att Emelie åker ut dag ett men nu kanske jag ändrar min ståndpunkt lite för som du säger hon är en "riktig" deltagare. Dvs att produktionen inte jagat efter henne och bett henne att vara med som de gjorde med alla som någonsin varit med i PH och så några fler som hamnade i huset ex Nardos.

Nä jag vill någonstans att Nardos ändå vinner men är lite 50/50 lutande för Emelie nu. Kul hur jag gick från att ha velat ha ut henne i 90 dagar till att någonstans hoppas lite på att hon vinner.

Du har rätt, Emelie är den enda som sett programmet och sökt själv.
2021-05-24, 08:32
Medlem
hongkluehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teerix65
Apropå Simon... funderar på om hans agg mot Tanja är så djupt att han väljer den av hennes konkurrenter som han tror kan slå henne?

Sen hörde jag nånstans att Nardos lovat Simon att ”hjälpa honom om hon vinner miljoooonen”. Är det sant?

Såg hans live när hans kontoansvariga filmade på kvällen. Han var givetvis full men på frågan om vem han vill ska vinna...

SA SIMON "JAG VILL ATT EMELIE SKA VINNA BARA FÖR ATT INGEN VISTE VEM HON VAR NÄR HON KLEV IN HON VAR LIKSON EN NOBODY FRÅN YSTAD"
2021-05-24, 08:33
Medlem
Anonym396s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Dag 10 typ , hon var dock känd sedan innan och Nardos med. Emelie är den enda som var okänd och som sökt själv. Utöver det har Emelie varit nominerad nästan varje gång, Tanja 1 gång och Nardos 1 gång. Emelie har även haft uppdrag vilket de andra två inte haft för att hålla sig kvar i tävlingen och hon har haft framförallt två killar emot sig som försökt pakta ut henne. Emelie är ett BB fan (och tydligen en Flashbackare haha) som tagit sig till final i sitt favoritprogram. Jag tycker Emelie kämpat mer och är därför värd min röst.
Jag röstade på Emelie för jag går efter magkänslan och jag tror hon har bäst chans att vinna över Nardos. Iallafall om man går efter alla jävla omröstningar denna säsong. Jag hoppas att nu när Madde åkte ut att majoriteten av hennes fans går till Emelie så att Nardos blir krossad idag.

Mina känslor är överallt idag. Jag vill att Tanja ska vinna för att hon är en sådan fin människa. Men samtidigt vet jag att Tanja är en människa som borde kunna jobba ihop en miljon. Nu vet jag inte hur ''influencers'' fungerar eller om man den karriären kan dö ut om man inte hittar nya följare men hon borde fått en boost efter hon har varit med i BB och hela Sverige har sett hennes fina personlighet.

Men samtidigt så tror jag att vinsten hade påverkat Emelies liv mycket och som du säger så är Emelie den enda i final som har sökt själv till programmet vilket är sjukt om man tänker efter.

Men jag har kommit dit jag var förut att jag bryr mig inte bara Nardos inte vinner. Hon ska inte få en miljon för att TV4 favoriserar henne. Hon ska inte få en miljon för att invandrare på sociala medier använder rasism för att få någon med utländsk bakgrund till vinst i en jävla dokusåpa. Men framförallt så ska Nardos inte få en miljon för att hon är en hemsk människa!
2021-05-24, 08:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -tomten-
Om det bara skiljer tre dagar tycker jag inte att det ska påverka negativt för Tanja. De kan väl låsa in henne tre dagar till så det blir 100 för henne också? Hon skulle helt säkert vara positiv till det också.

Dag 10
2021-05-24, 08:35
Medlem
Jag gissar på
1. Emelie
2. Tanja
3. Nardos
Vad tror ni?
2021-05-24, 08:37
Medlem
hongkluehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hongklueh
Såg hans live när hans kontoansvariga filmade på kvällen. Han var givetvis full men på frågan om vem han vill ska vinna...

SA SIMON "JAG VILL ATT EMELIE SKA VINNA BARA FÖR ATT INGEN VISTE VEM HON VAR NÄR HON KLEV IN HON VAR LIKSON EN NOBODY FRÅN YSTAD"

Om han fått mordhot är det klart han lagt till Nardos i efterhand.

I samma citat som ovan sa Simon precis som han sa i huset dvs att han älskar Tanja men i detta så vill han inte att hon ska vinna.

Om någon filmat den liven kan ni ju lägga upp det klippet (dom stod utanför hans morsas terrass) så får ni se och höra själva.....
2021-05-24, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenmelon11
Jag gissar på
1. Emelie
2. Tanja
3. Nardos
Vad tror ni?

Vad jag vill
1. Tanja
2. Emelie
3. Nardos

Va jag tror
1. Nardos
2. Emelie
3. Tanja
2021-05-24, 08:39
Medlem
Anonym396s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Intressant, jag har velat att Emelie åker ut dag ett men nu kanske jag ändrar min ståndpunkt lite för som du säger hon är en "riktig" deltagare. Dvs att produktionen inte jagat efter henne och bett henne att vara med som de gjorde med alla som någonsin varit med i PH och så några fler som hamnade i huset ex Nardos.

Nä jag vill någonstans att Nardos ändå vinner men är lite 50/50 lutande för Emelie nu. Kul hur jag gick från att ha velat ha ut henne i 90 dagar till att någonstans hoppas lite på att hon vinner.

Du har rätt, Emelie är den enda som sett programmet och sökt själv.
Det sjuka är att någon sade att TV4 ville ha Nardos i förra årets säsong. Iallafall att det var planen.

Men så kom hon med detta år vilket är sinnessjukt. Jag vet inte om TV4 har en lista på influencers de vill ta med som inte kunde en säsong eller om Nardos är ett undantag och faktiskt är TV4:s förutbestämda vinnare fast gånger 100.

Vi har sett att kameran aldrig är på henne när hon duschar, inte ens i spegelkameran i badrummet och då ser man ingenting. Hon måste ha haft krav för att vara med denna säsong. Hon är den enda deltagaren jag inte har sett duscha denna säsong.
2021-05-24, 08:41
Medlem
Såg precis gårdagens avsnitt. FY FAN vad arg man blir över hur det klipps, ALLT negativt om Nardos är ju för helvete borta.. Och 90% av avsnittet består istället av hennes "roliga och galna"(..) reaktioner. Helt galet.
2021-05-24, 08:44
Medlem
Anonym396s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OscarOrso
Såg precis gårdagens avsnitt. FY FAN vad arg man blir över hur det klipps, ALLT negativt om Nardos är ju för helvete borta.. Och 90% av avsnittet består istället av hennes "roliga och galna"(..) reaktioner. Helt galet.
Jag hoppas att tittarna kan se igenom TV4:s klippning och se vilket psykfall Nardos är.

Sanningen finns iallafall i ett klipp på 66 minuter när de fick se avsnittet. TV4 kanske raderar det i framtiden.

Men sanningen om Nardos och hennes tid i huset kommer alltid finnas på Flashback. Det är en liten tröst om TV4 myglar fram henne som vinnare idag.

Undrar om de kommer ta med bråket igår i finalen idag? Undrar hur det klipps då?
2021-05-24, 08:44
Medlem
Jag är vad somliga bespottar som PK-kärring men jag gillar vass humor, skarpa analyser av mänskligt beteende och ärlighet. Sånt som vräks ut med ursäkten ”Detta är Flashback”, t ex rasism och kommentarer om vikt och utseende, är onödigt enligt mig, det tillför inget gott och det går bevisligen att skriva fantastiska inlägg om människors beteende utan sånt. (Det där med att skilja på vem nån ÄR och vad nån GÖR...)

Så - till alla grymma skribenter vars inlägg haft substans, humor och en varierande gnutta skarpsynt elakhet utan att för den skull gå över gränsen: tack för alla fyndiga kommentarer och asgarv! Mycket har varit kul att läsa här, ibland roligare än att kolla på huset.

Nu drar jag så blir det en förre PK-kärring att reta sig på. Hoppas se fina Tanja ta hem detta!

Over and out.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in