2021-05-23, 22:46
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Så vad - vi ska alltså bevisa vad Ebba sagt eller inte sagt?
Löjligt. Verkligen.

Du antar, påstår vad som är rimligt eller inte på vad Esbjörn sagt.
Men DÅ är det helt ok.

Deras ombud skriver det i sin inlaga.
Du vill alltså på påstå att de ljuger helt medvetet?

Anmäl dem till advokatförbundet.
Kom igen nu - gör det. Du är ju så säker.

Oj så svårt.
Den ena är dömd för xxxxxx och rykten om inte betalade skadestånd och ingen inkomstskatt osv osv
Den andra är en kvinna som rakryggat lyckats ta sig fram.
Oj så svårt :P :P

Ja en del verkar ha svårt att se fakta
2021-05-23, 22:50
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Åsså var det här med girighet på tapeten igen då.

Ebba har till att börja med tagit alla kostnader för genomförandet av affären, ordnat med och bekostat värdering, genomfört besiktning, anlitat ytterligare en advokatbyrå för att ta fram avtalsunderlag, hon har också tagit på sig att genomföra hela flyttstädningen och sanering av skrotbilar m.m. från tomten, mot ett prisavdrag som Esbjörn fått bestämma.

Esbjörn har knappt lyft ett finger och allra minst bekostat någonting i samband med affären.

Ebba uppvisar ingenting, inte ens några antydningar, som pekar på girighet.

Det gör däremot Esbjörn, och inte minst hans "närstående". Esbjörn hävdar till exempel efter affären att fastigheten skulle vara värd flera miljoner mer, trots att varken den värdering som gjordes i samband med affären eller den värdering Esbjörn själv gjorde, styrker ett sådant påstående. Där snackar vi girighet så det skriker om det. Sedan har vi Esbjörns brorson som vi vet redan från början försökte tillskansa sig hela fastigheten genom att ge Esbjörn sin lilla del. Där har vi girighet så det skriker om det. Sedan har vi kommandoran, som lurar fastigheter av gamla gubbar på deras dödsbädd. Där snackar vi girighet så det skriker om det. Sedan har vi Binningemaffian med Binninge och Monika i täten, som lurar av Esbjörn en generalfullmakt och länsar Esbjörns konton på hundratusentals kronor samtidigt som de driver hans fall i direkt strid med sin "klients" bästa. Där snackar vi girighet så det skriker om det.

Ja när alla kort är lagda på bordet är det inte svårt att se vad som ligger bakom hela affärens efterspel "girighet"
Esb kommer att förlora huset pengarna samt alla dom förmåner han hade för ett år sen.
2021-05-23, 23:15
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Ja när alla kort är lagda på bordet är det inte svårt att se vad som ligger bakom hela affärens efterspel "girighet"
Esb kommer att förlora huset pengarna samt alla dom förmåner han hade för ett år sen.

Ja, åsså tror idioterna i tråden att det är Ebba som är girig. Hur korkade kan dom bli, undrar man.
2021-05-23, 23:52
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha

Det skall bli underhållande att läsa Karins svar, skall väl vara inlämnat senaste på tisdag.
2021-05-24, 00:12
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Som sagt igen, det är DU som påstår att mitt inte gäller delar av en fastighet.

Det är rätt vanligt att man vid arv etc inte äger en hel fastighet.
Så du menar de har gjort denna lag på ett sådant sätt att man inte kan nyttja den då?

Jojo. Bevisläget ligger på din sida.

Hur var det nu då man är flera delägare vid ett arv?
Den som är i minoritet kan tvinga fram försäljning av fastighet.
Eller också tvingas de andra lösa ut denna del.

Eller så kvittar man gåvor mot annat som ingår i dödsboet.
Eller så skänker man bort sin andel om man inte vill äga 1/27.
Eller så skriver alla samma sak i gåvobreven om förbehåll.
Ex. vid ev. försäljning hålles först auktion mellan andels givarna.
Om ingen av givarna vill buda, göres då en öppen försäljning.
Men förbehåll med något försäljningsförbud, nä nä de går inte.
Esbjörn ägde redan 4/9 av fastigheten helt utan förbehåll!

Om det nu inte gäller en hel fastighet man ger i gåva.
Men då gäller förbehållet om försäljning på 100% av gåvan.
(Funkar inte som skydd mot kronkalle, han säljer ändå)

Esbjörn ägde sen själv 23/27 utan att några förbehåll fanns.
Skulle Matz kunna förbjuda honom sälja med sina 4/27?
4/27 kan inte stipulera ett sånt förbehåll, annat än att köpa.
Samma som köpeskillingen skulle vara vid försäljningen.
Dvs. samma som Esbjörn skulle sälja för 3.9 miljoner.
Men Matz hade ju inte tid att komma när Esbjörn ringde.
Sen hämtade han bort sina mopeder efter försäljningen.

Skulle vara intressant att höra Matz berätta.
Vad som egentligen sagts och mellan vilka.
Ja inte nu Expressens artiklar sagt och påstått.
Utan sanningen, om han nu kan hålla sig till den.
2021-05-24, 00:27
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Fri vilja är när man på eget initiativ väljer att göra något , utan tvång betyder att en person är iaktagen i närhet till andra som vill någonting och som tjatar och tjatar.

Sen finns det de som verkligen vill någonting från andra , dessa hotar med rättsliga efterföljder , och förstör situationer de inte har att göra med egentligen.

Vad jag ser är Ebba Busch en sådan "vill ha" person som måste jag säga har försökt att lura till sig något som egentligen Esbjörn inte ville sälja. .

har du inte förstått vad jag skrivit , så läs texten igen och upprepa tills du förstår att man gör inte så som Ebba har gjort.
Ebba kommer att förlora stort i detta bedrägeri hon så stolt försöker genomföra med sina rådgivare.

Ne , klubba sälen och bedragerskan. Hon är redan avslöjad i ett tidigt skede.

Så du hör även till klubba sälen falangen?
Ja ja då kommer jag förbigå dig i fortsättningen, inte mer besvara dina gissel.
Endast urfolk som har boende, näring och levebröd av det ska klubba säl.
Avslöjad i ett tidigt skede? Du läser Expressen som en bibel hör jag.
Du har missat att även Expressen, börjat krypa till korset så sakteliga.
Pröva läsa alla inlagor som tillhandahållits tingsrätten istället.
Jag har läst inte bara Ebbas utan även alla Esbjörns, har du?
2021-05-24, 00:59
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Såvit jag minns var det som nova69 skriver och det framgick i samband med mediarapporteringen från MUFen att det var så frågan ställdes.

Det är alltid så frågan ställs vid domstolsförhandling, just gällande undertecknandet.
Avtal, fullmakter, banklån, borgen, osv. osv.

Har (för & efternam) av egen fri vilja, utan att några påtryckningar förekommit, skrivit under xxx?
Finns längre och mer bestämd tre delad version också, den kommer vid en ev. rättegång.
nova69 har helt rätt i hur frågan ställdes och att Esbjörn svarade JA på frågan.
2021-05-24, 02:47
Medlem
Citat:
Ja, åsså tror idioterna i tråden att det är Ebba som är girig. Hur korkade kan dom bli, undrar man.

De är politiska motståndare, typ vänsterblivna.
2021-05-24, 02:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Så du hör även till klubba sälen falangen?
Ja ja då kommer jag förbigå dig i fortsättningen, inte mer besvara dina gissel.
Endast urfolk som har boende, näring och levebröd av det ska klubba säl.
Avslöjad i ett tidigt skede? Du läser Expressen som en bibel hör jag.
Du har missat att även Expressen, börjat krypa till korset så sakteliga.
Pröva läsa alla inlagor som tillhandahållits tingsrätten istället.
Jag har läst inte bara Ebbas utan även alla Esbjörns, har du?

Vart vill du komma ? Jag ser ju hur illa Esbjörn blir behandlad. Har du tyckt om mina skrivelser , men nu när de inte gick enligt din vilja så protesterar du .. Esbjörn blev utnyttjad , vad gör Esbjörn - ja han protesterar...
Det finns ingen som kan ta Esbjörns hus ifrån honom med de grunder som han protesterar mot..
man tycker synd om Ebba att hon har såpass svårt att kunna fatta.
Senast redigerad av Massonite 2021-05-24 kl. 03:14.
2021-05-24, 06:10
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Vart vill du komma ? Jag ser ju hur illa Esbjörn blir behandlad. Har du tyckt om mina skrivelser , men nu när de inte gick enligt din vilja så protesterar du .. Esbjörn blev utnyttjad , vad gör Esbjörn - ja han protesterar...
Det finns ingen som kan ta Esbjörns hus ifrån honom med de grunder som han protesterar mot..
man tycker synd om Ebba att hon har såpass svårt att kunna fatta.

Man blir oftast bemött som man bemöter.

Esbjörn ville sälja fastigheten, var kapabel i hjärnkontoret och skrev på försäljningskontraktet. Sedan ville han backa ur, men gjorde sig samtidigt omöjlig, genom att, med hjälp av andra, bedriva en mediakampanj mot Ebba. De har inte hållit sig till sanningen, de har fulspelat och de har velat haft kvar fastigheten, handpenning och låta Ebba stå för kalaset. De har inte ens velat träffa Ebba, för att reda ut situationen.

Ebba har hållit igen på krutet. Jag tror få personer i hennes situation hade gjort så. Hur har Ebba behandlat Esbjörn illa? Att det har hamnat hos tinget, är en direkt konsekvens av Esbjörns handlande eller ovilja att reda ut det.

Om Esbjörn blir illa behandlad, så är det av de runt omkring honom. Monika, Majkgård, Binninge, Matz osv. De verkar utnyttja honom, snarare än att vilja hans bästa.
2021-05-24, 07:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Det skall bli underhållande att läsa Karins svar, skall väl vara inlämnat senaste på tisdag.

Ja, underhållande var ett bra ord. Det finns egentligen bara en del i svarandesidans anförande som innehåller något seriöst, och det är delen om kognitiv funktionsnedsättning. Resten med köpeskilling, och "nya avtal" som skrivs på facebook är så bisarra att det blir komiskt.
2021-05-24, 08:12
Medlem
Vilken storm detta har rivit upp.
En del har för mycket tid över

Men tydligen har vi hittat en beröringsfråga som pekar på något intressant.
Världen är verkligen svart eller vit.
Fri vilja respektive tvång.

Det senare presenterades som ett motsatsförhållande, och vore det inte trevligt om världen vore så enkel svart eller vit. Fri vilja eller tvång. Men det är ju inte så enkelt. När ni flyttar hemifrån förstår ni bättre.

Nu är vi inne på djupt filosofiska plan men i alla fall.
Det är enligt mig inte min fria vilja att städa hemma, för det innebär ju att i varje ögonblick - alltid - skulle jag ha ett fritt val mellan städa eller inte städa. Men det har jag ju inte. Alltid. För i slutändan skulle det bli kaos.
Så för att städa eller inte städa finns det inget "fritt val". Min syn på detta.

Men är det tvång?
Nej, inte det heller enligt mig. Ni som bor kvar kan av er kära mamma, som varm och ömt både hatar men också älskar er lite kan tvinga er annars får ni inte lördagsgodis.
Men för oss andra är det inte "tvång" förenat med att städa.

Ska man vara övernitisk i ens resonemang, är det inte ens tvång när man blir tvingad att städa. Även ni barn har en fri vilja, och i normala fall blir man tex inte slagen om man inte städar.
Så eg har ni fri välja att vägra städa med. Städa/lördagsgodis. Inte städa utan lördagsgodis. Vet inte om det är "tvång" att egentligen heller för er.

Ofta ser man det som fri vilja att städa, men då ser man ofta i ett kortare perspektiv.
Ska jag städa idag, eller städa nästa vecka. DÅ har man ett fritt val.

Dock förstår att detta är lite mer djupa plan, så respekterar om ni ser annorlunda på saken.

Det finns beröringspunkter mellan sanning och lögn.
Allt som inte är sant måste inte vara en lögn, utan helt enkelt bara fel. Vissa här ser det hela svart eller vitt. Esbjörn talar sanning, eller ljuger. Nåt annat finns inte.
Men självklart förstår alla vettiga att det finns en stor gråskala mellan sanning/lögn.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in