2021-05-24, 07:38
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Basketarenan i Phoenix!!!! Oj oj vi svenskar drömmer om denna fantastiska amerikanska frihet. Phoenix och "basket" de slår ut allt vi har här, folkdans och fiske, fotboll och hockey.

Poängen var att det är som det var I februari 2020.
I den riktiga världen så återgår man till det samhälle alla vill ha. På Flashback sitter fortfarande några få och desperat lobbar för en annan verklighet.
Citera
2021-05-24, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Precis så. Många svenskar har brist på d-vitamin under vinterhalvåret.
Dessbättre tillsätter vi i Sverige D-vitamin till livsmedel.
Citera
2021-05-24, 08:05
Medlem
AreYouBacks avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qAjv0e/rapport-tre-forskare-vid-labbet-i-wuhan-sjuka-redan-2019

Aftonbladet skriver om det vi alla förstår har inträffat. De väljer dock ordet "teorin" i ingressen till artikeln och inte "konspirationsteorin" vilket hade varit mer riktigt. Vi galenpannor som de kallat oss har ju alltid haft fel, eller hur? Bara det att Vetenskapsradion SR tog upp detta för två veckor sedan.
Citera
2021-05-24, 08:07
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Och hur beräknar du kostnaden för ungdomarnas minskade lärande på grund av distansundervisningen? Som inte har fått de kunskaper som behövs för att komma in på eller kunna slutföra en högre utbildning? Kostnaden för de ungdomar som inte lyckas få sitt slutbetyg?
Kostnaden för de som nu har hoppat av skolan på grund av distansundervisningen? Kostnaden för varje ungdom som kommer ut ett år senare i arbetslivet?

Den äts upp av minskade uppvärmningskostnader?

Jag är inte övertygad om att de lär sig mindre för att de pluggar på distans. För många kan det vara tvärtom och då är det istället en intäkt. Varför har du låst fast dig så vid att det kostar en massa pengar? Är det pga de norska nationalekonomerna?
Citera
2021-05-24, 08:08
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Jättebra ju. Massor med folk som är immuna nu.

Jag vet folk som testat positivt tre gånger med flera månaders mellanrum. De verkar inte vara immuna. Hoppas vaccinen fungerar bättre.
Citera
2021-05-24, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag vet folk som testat positivt tre gånger med flera månaders mellanrum. De verkar inte vara immuna. Hoppas vaccinen fungerar bättre.
Du tror inte att man blir immun efter genomliden infektion?
Citera
2021-05-24, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qAjv0e/rapport-tre-forskare-vid-labbet-i-wuhan-sjuka-redan-2019

Aftonbladet skriver om det vi alla förstår har inträffat. De väljer dock ordet "teorin" i ingressen till artikeln och inte "konspirationsteorin" vilket hade varit mer riktigt. Vi galenpannor som de kallat oss har ju alltid haft fel, eller hur? Bara det att Vetenskapsradion SR tog upp detta för två veckor sedan.

Vilka är dessa ”vi alla” du talar om?

Det är just EN teori.
Precis som att det skulle komma från djurmarknaden. DET är också bara en teori.
ALLT är teorier tills man bevisat något.
Vilket jag för övrigt inte tror kommer hända.
Viruset är ju spritt kring världen nu, så att försöka hitta källan är helt omöjligt.
Citera
2021-05-24, 08:18
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://www.dailymail.co.uk/news/article-9610069/Dr-Fauci-says-hes-not-convinced-COVID-19-formed-naturally.html

Dr Fauci now says he's 'not convinced' COVID developed naturally and calls for a full investigation into 'what went on in China'

Intressant flip floppande från Fauci.

Kommer sanningen ut så småningom tro dvs biologisk krigsföring för att ta ner Trump administrationen (som man kände sig hotad av) och en enorm powergrab? Vi får väl se.
Eller så vill han ha en utredning för att en gång för alla begrava labbhypotesen.
Citera
2021-05-24, 08:20
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Vilka är dessa ”vi alla” du talar om?

Det är just EN teori.
Precis som att det skulle komma från djurmarknaden. DET är också bara en teori.
ALLT är teorier tills man bevisat något.
Vilket jag för övrigt inte tror kommer hända.
Viruset är ju spritt kring världen nu, så att försöka hitta källan är helt omöjligt.

Nej, det är inte omöjligt att hitta källan. Det är bara att undersöka vad som skedde i labbet, vad de forskade på, om det finns dockumentation om covid-19 och vilka som jobbat med det, vilka som dog och var de bodde och vilken spridning det hade från den punkten (familjemedlemmar).

Teorin att det spridits fråm labbet har inte återgetts som något möjligt utan endast som konspirationsteorier eftersom WHO inte ville stöta sig med Kina.
Citera
2021-05-24, 08:22
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack

Du och jag och någon till.

Har alltid från början hävdat detta kommit från ett labb i Kina, frågan är inte om det kommer från ett labb utan om det var MENINGEN eller OAVSIKTLIGT.

Jävla Diktatorn Jinping som skall mörka allting och vill behålla sin heder. Spela med öppna kort för fan!!
Citera
2021-05-24, 08:31
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Du och jag och någon till.

Har alltid från början hävdat detta kommit från ett labb i Kina, frågan är inte om det kommer från ett labb utan om det var MENINGEN eller OAVSIKTLIGT.

Jävla Diktatorn Jinping som skall mörka allting och vill behålla sin heder. Spela med öppna kort för fan!!

Jag tror att det var ett biologiskt krigsmedel men det var meningen att det skulle användas senare. Det vara bara olckligt att det sabbade för Trump. Kina vill minska västvärldens upprustning eftersom vår ekonomi (pengar) måste styras om till sjukvård och sociala insatser. Kina pumpar på och rustar upp.
Citera
2021-05-24, 08:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag är inte övertygad om att de lär sig mindre för att de pluggar på distans. För många kan det vara tvärtom och då är det istället en intäkt. Varför har du låst fast dig så vid att det kostar en massa pengar? Är det pga de norska nationalekonomerna?
Nu frågar jag inte vad du är övertygad om, jag frågar hur DINA beräkningar ser ut?

Är ”minskade uppvärmningskostnader” med i beräkningen? Vilka fler poster har du med i dina beräkningar? ”Förbättrat lärande”, hur mycket beräknar du det till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in