Citat:
Ursprungligen postat av
Stigtew
Fiasko vet jag inte. Shit happens. Kazakhstan är på väg att gå vidare på Kanadas bekostnad. Ett udda VM.
Kazakstan är ute nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
BidenWillDie2021
Varför har Ryssland ändrad logo flagga och varför kallas dom Ryska laget på svt i stället för Ryssland?
Det står ju ROC på tidställningen?
På grund av storskalig doping som självaste idrottsministern var insyltad i.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eoppoyz
Kanadas enda förhoppning för slutspel, är att Lettland-Tyskland avgörs under ordinarie tid. De lär bita på naglarna under den matchen. Det spelar ingen roll för Kanada om vilka som vinner i den matchen, så länge det inte går till ÖT.
Lär inte vara särskilt offensivt spel om det står lika med 10 min kvar.
Citat:
Ursprungligen postat av
ReijoHervonen
Lettland vill nog inte ha kryss utan vinna under ordinarie tid.
Vad jag kommer fram till så blir det Tyskland och Kazakstan som går vidare ifall poängen blir 2-1 till Tyskland. Blir poängen 2-1 till Lettland så är det Lettland och Tyskland som går vidare. Kanada är ute oberoende om det blir förlängning.
Nix, Kazakstan är redan ute.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pol9gif
https://www.expressen.se/sport/hockey/tre-kronor/garpenlov-saknade-vissa-spelartyper-i-vm/
Nu säger Garpen att han tycker dom saknade flera spelartyper, nähä!

vems fel är det månntro? Hmmmm.
Sen kommer han med ett korkat uttalande där han påstår att alla lag saknar flera spelartyper

Antagligen ska man skylla på någon som valde att inte ringa killar som Hägg, Edler och Hjalmarsson.
Citat:
Ursprungligen postat av
kubun
Om Ryska laget vinner finalen blir det finalmotståndarnas land som då kommer att räknas som att ha erövrat VM-guldet?
Nej.