Citat:
Ursprungligen postat av
UncleTompa
Aha ok tack. Även "PH Jesper" var ju med i år men åkte kvickt. Han var ju sympatisk och go vad jag kunde se.
Jag tror på teorin att visst, till en början är det med största sannolikhet en fördel att ha en "följarbas" men ju längre tävlingen går desto mindre relevant blir det. Alla dessa följare folk har följer ju inte den dom följer slaviskt och röstar etc för den personen överallt. Hade tillexempel Madde med sina då 40k följare fått alla att rösta på henne så hade hon definitivt kommit till final (minst sagt) om vi tänker att BB har 80k följare på en bra dag som det skrivits om i tråden.
Detta innebär att Simons böl är just böl och att det är hans mindervärdeskomplex som spökar och inget annat enligt mig.
Den enda som tjänar pengar på sitt IG är Tanja. Klart hon är medveten om att hon har lojala följare, annars hade hon inte kunnat leva och betala hyran. Nardos hade över 12k följare som tillkom ett par dagar innan programmet. Nardos kan möjligtvis också kunna få lite inkomst från medier. Simon är också en person som skulle kunna få lite inkomst från sociala medier, han har en alldeles egen stil och kan fylla ett tomrum. Han om någon har trogna följare. Finns ett par till som kan få till det, bl.a Adrian och Emelie. Vi får la se, den stora vinnaren är ändå Tanja, med eller utan millen.