2021-05-23, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Hur många veckor har ni mellan dos 1 och 2 för Pfizer?

5 uger(veckor)
Senast redigerad av Esrum 2021-05-23 kl. 22:02.
Citera
2021-05-23, 22:19
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
De enda som bör tryckas tillbaka och det hårt är alla dessa fåniga vuxna som inskränkar på barns friheten.

Girigheten och Grisetiet har inga gränser.

Din fanatism har inga gränser.

Du är helt sanslös. Du förvirrar exempelvis andra skribenter med begreppet "mortality rate", för att sedan idiotförklara dom som inte förstår vad du menar. Det hade varit mycket enklare ifall du skrev exempelvis "dödsfall i Covid per befolkningsmängd". Men då hade du inte fått chansen att idiotförklara andra debattörer, vilket du älskar att få göra.

Du skriver "klarvaken" i dina inlägg, som att du skulle ha varit frälst med insikter som andra saknar. Du är en hispig fanatiker.

Citat:
Jag hoppas verkligen ungdomarna ”hänger” och umgås mycket i sommar, dejtar och hånglar... precis som ungdomar ska göra.

Jag vill också att ungdomarna får chansen att leva normalt ungdomsliv denna sommar. Jag vill att vi lyckas pressa ner smittspridningen så mycket att ungdomarna, med gott samvete, kan ägna sig åt dom aktiviteter som du räknar upp.

Citat:
De dom ligger bakom denna kampanj har redan stulit ett år av dem

Räddhararna kan ta en extra Keminjektion och låsa in sig om de nu ser fara överallt.

Skulden ligger hos Anders Tegnell. Det var han som propagerade för att smittbärarna skulle få forsa in i Sverige utan någon kontroll. Det var Anders Tegnell som lät smittan spridas, med förhoppning att bygga upp immunitet genom infektion. Det är Anders Tegnell som har stulit ett år från ungdomarna, och även från Sveriges övriga befolkning.
Citera
2021-05-23, 22:29
Medlem
Haddock93s avatar
https://www.dailymail.co.uk/news/article-9610069/Dr-Fauci-says-hes-not-convinced-COVID-19-formed-naturally.html

Dr Fauci now says he's 'not convinced' COVID developed naturally and calls for a full investigation into 'what went on in China'

Citat:
Dr Anthony Fauci revealed he is 'not convinced' that COVID-19 developed naturally and called for an open investigation into its origins as China faces mounting pressure to provide transparency on the issue.

Fauci, the nation's leading expert in infectious diseases, explained his uncertainty during a PolitiFact event on May 11 entitled: United Facts of America: A Festival of Fact-Checking.

'There's a lot of cloudiness around the origins of COVID-19 still, so I wanted to ask, are you still confident that it developed naturally?' PolitiFact managing editor Katie Sanders asked Fauci.

'No actually,' he replied. 'I am not convinced about that, I think we should continue to investigate what went on in China until we continue to find out to the best of our ability what happened.'

Intressant flip floppande från Fauci.

Kommer sanningen ut så småningom tro dvs biologisk krigsföring för att ta ner Trump administrationen (som man kände sig hotad av) och en enorm powergrab? Vi får väl se.
Citera
2021-05-23, 22:35
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag bedömer att det inte kostar mer att bedriva undervisningen på distans.
Det stämmer rätt bra att kostnaderna är likartade för distansundervisning och klassrumsundervisning.

Egentligen är ju distansundervisning billigare eftersom man inte behöver några utbildningslokaler, men det är ju svåra att avveckla en skola under ett år.

Det man kunnat spara på är väl egentligen bara uppvärmning och ventilation, för även om städning och underhåll kan minskas kraftigt kommer ju den kostnaden ändå in i någon skattefinansierad budget i form av a-kassa eller arbetsmarknadspolitiska åtgärder.

Lärarna som haft distansundervisning har fått betala en del genom att göra om sin undervisning till distansundervisning, men samtidigt har en del av dem sluppit arbetsresor och annan tidspillan.

Min erfarenhet är att lärarkåren har väldigt olika syn på hur väl distansundervisning fungerar liksom om de uppskattar att undervisa på distans eller inte.

Troligtvis är distansundervisning här för att stanna i någon omfattning, kanske någon dag i veckan.
Citera
2021-05-23, 22:39
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Din fanatism har inga gränser.

Du är helt sanslös. Du förvirrar exempelvis andra skribenter med begreppet "mortality rate", för att sedan idiotförklara dom som inte förstår vad du menar. Det hade varit mycket enklare ifall du skrev exempelvis "dödsfall i Covid per befolkningsmängd". Men då hade du inte fått chansen att idiotförklara andra debattörer, vilket du älskar att få göra.

Du skriver "klarvaken" i dina inlägg, som att du skulle ha varit frälst med insikter som andra saknar. Du är en hispig fanatiker.

Jag vill också att ungdomarna får chansen att leva normalt ungdomsliv denna sommar. Jag vill att vi lyckas pressa ner smittspridningen så mycket att ungdomarna, med gott samvete, kan ägna sig åt dom aktiviteter som du räknar upp.

Skulden ligger hos Anders Tegnell. Det var han som propagerade för att smittbärarna skulle få forsa in i Sverige utan någon kontroll. Det var Anders Tegnell som lät smittan spridas, med förhoppning att bygga upp immunitet genom infektion. Det är Anders Tegnell som har stulit ett år från ungdomarna, och även från Sveriges övriga befolkning.

Vad kacklar du om?

Ja.. jag har hänvisat till Mortality Rate ... med källhänvisning och definition inkl formel för hur man beräknar MR.... matematikkunskaperna är för en 5e klassare.

Ska du ge dig in i diskussionen så får du väl lära dig termerna för att kunna tolka fakta korrekt och inte riskera bli bortdribblad... precis som jag fått göra.

Som person är jag väldigt ödmjuk.. men jag har inte mycket till övers för detta skådespel och de som står bakom det.

Barnen/ungdomarna har redan blivit berövade ett år av den frihet ni kuksugare fått åtnjuta när ni själv var barn
Citera
2021-05-23, 22:39
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Skåne har på det hela skött denna pandemi bra.
Jag bad om en ny tid direkt men fick svaret att de kan dom inte boka för de vet inte hur det blir med leveranserna.
Hörde att det ska finnas 30 000 tider för dos 2 i Stockholm, men frågan är om det går att boka någon tid i appen?
Citera
2021-05-23, 22:42
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det stämmer rätt bra att kostnaderna är likartade för distansundervisning och klassrumsundervisning.

Egentligen är ju distansundervisning billigare eftersom man inte behöver några utbildningslokaler, men det är ju svåra att avveckla en skola under ett år.

Det man kunnat spara på är väl egentligen bara uppvärmning och ventilation, för även om städning och underhåll kan minskas kraftigt kommer ju den kostnaden ändå in i någon skattefinansierad budget i form av a-kassa eller arbetsmarknadspolitiska åtgärder.

Lärarna som haft distansundervisning har fått betala en del genom att göra om sin undervisning till distansundervisning, men samtidigt har en del av dem sluppit arbetsresor och annan tidspillan.

Min erfarenhet är att lärarkåren har väldigt olika syn på hur väl distansundervisning fungerar liksom om de uppskattar att undervisa på distans eller inte.

Troligtvis är distansundervisning här för att stanna i någon omfattning, kanske någon dag i veckan.

Japp. Så ligger det garanterat till. Möjligen om skolan ska bekosta datorer eller läsplattor för eleverna så kostar det en liten slant. Somliga här på Flashback verkar dock tro att merparten av hela statsbudgeten behöver användas för att få till distansundervisningen. Som bevis för den här underbara "sanningen" hänvisar man till några ospecificerade norska nationalekonomer...
Citera
2021-05-23, 22:44
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fbebabdbgb
Ja, jag såg det också, på BBC:
https://www.bbc.com/news/uk-57214596
"The Pfizer vaccine was found to be 88% effective at stopping symptomatic disease from the Indian variant two weeks after the second dose, compared with 93% effectiveness against the Kent variant.

While the AstraZeneca jab was 60% effective against the Indian variant, compared with 66% against the Kent variant."

Ska bli intressant att följa, 28% är ingen liten skillnad. Jag är själv endast aktuell för AstraZeneca och tänker inte låta vaccinera mig med det skitvaccinet. Avvaktar händelseutvecklingen.
Astra Zeneca visade 100 % skydd mot allvarlig sjukdom i de kompetterande Fas 3-studierna som lämnades in i ansökan i USA.

Jag skulle inte ta risken att vänta på att ev. få ett annat vaccin.
Citera
2021-05-23, 22:52
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Vad kacklar du om?

Ja.. jag har hänvisat till Mortality Rate ... med källhänvisning och definition inkl formel för hur man beräknar MR.... matematikkunskaperna är för en 5e klassare.

Ska du ge dig in i diskussionen så får du väl lära dig termerna för att kunna tolka fakta korrekt och inte riskera bli bortdribblad... precis som jag fått göra.

Som person är jag väldigt ödmjuk.. men jag har inte mycket till övers för detta skådespel och de som står bakom det.

Barnen/ungdomarna har redan blivit berövade ett år av den frihet ni kuksugare fått åtnjuta när ni själv var barn
Jag håller med om att matten är enkel, men
Du har ju hittills inte hittills lyckats använda den information du själv sökt upp på ett korrekt vis, men jag vet att du är på god väg att komma tillrätta med dessa brister.
Citera
2021-05-23, 22:59
Medlem
fbebabdbgbs avatar
Citat:
Än så länge är ju valet fritt.
Citera
2021-05-23, 23:01
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Jag håller med om att matten är enkel, men
Du har ju hittills inte hittills lyckats använda den information du själv sökt upp på ett korrekt vis, men jag vet att du är på god väg att komma tillrätta med dessa brister.

Det finns inget roligare än när Idioten står där självsäker med ett fånigt leende på läpparna i tron hen har rätt.

Varför visar inte du vad MR är istället för att glappa "det är fel" hela tiden?
Citera
2021-05-23, 23:02
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Astra Zeneca visade 100 % skydd mot allvarlig sjukdom i de kompetterande Fas 3-studierna som lämnades in i ansökan i USA.

Jobbar på Astra kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in