2021-04-30, 22:08
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Hur tänker man då? Nu är ju Runar fil kand i dumhet, men ändå. Han har ju barn som är små.

Två år i svenskt fängelse och sisådär 5-10 miljoner i skuld till Kronofogden. Han kommer ut om ett år som en rättshaverist och teamar upp med Billy Butt. Utfattig, bostadslös och arbetslös men ändå, ett år går fort.

Alternativet är ju att tillbringa resten av livet i Thailand. Men han har ju inga pengar så då får han starta något där och blir igenkänd... Nä gör rätt för dig din snåla jävel. Se det som du har gjort världens bankupp, bara att du levt upp pengarna i förväg.

Man tänker som Runar !

Han har snackat sig igenom mycket hela sitt liv, och kan helt säkert använda samma snack mot äldre änkor, kvinnor i en svagare situation etc.., för att sponsra sig själv.

Inte skrupler, och massa charm i en personlig "setting".

A conman, trixter.., sol och vårare.., inte dum. Detta är hans livsval och karriär. "Om"..och jag säger "om" han hamnar in och skakar galler (vilket jag tror han tänker försöker smita ifrån), skulle jag inte bli förvånad om han försöker läsa till något inom vården, undersköterska tex.

Bara för att "putsa" glorian..
Citera
2021-04-30, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Är det inte 5 år, och så blir det hela preskiberat ?
Att han skulle lyckas hålla sig undan en efterlysning i fem år är helt osannolikt med tanke på hans iq och att han är känd. Vart ska han gömma sig? Han har dessutom inga pengar och äger inte ens en bil.
Citera
2021-04-30, 22:46
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruk1313
Att han skulle lyckas hålla sig undan en efterlysning i fem år är helt osannolikt med tanke på hans iq och att han är känd. Vart ska han gömma sig? Han har dessutom inga pengar och äger inte ens en bil.

Finns ju länder som inte har utlämningsavtal med Sverige !

Hur är det i Brasilien tex ?

Han flyger dit. Gifter sig "pro forma" för 1000 dollar för att få ett Brasilianskt pass och dumpa sitt Svenska medborgarskap. Thailand, Filippinerna ?

Han är ju en "con man", och då har man inte en egen bil som kan utmätas. Jag tror inte att han sitter på ett schweiziskt bankkonto, eller satte pengarna på bitcoin för 4 år sedan.., men han har medel. Så att han klarar sig för ett tag.

Han har klarat sig i årtionden, underskatta inte honom.
Citera
2021-04-30, 23:27
Medlem
Citat:

Han flyger dit. Gifter sig "pro forma" för 1000 dollar för att få ett Brasilianskt pass och dumpa sitt Svenska medborgarskap. Thailand, Filippinerna ?

Han är ju en "con man", och då har man inte en egen bil som kan utmätas. Jag tror inte att han sitter på ett schweiziskt bankkonto, eller satte pengarna på bitcoin för 4 år sedan.., men han har medel. Så att han klarar sig för ett tag.

Utlämningsavtal eller ej, han blir utlämnad ändå precis som Tony Olsson blev av Costa Rica.

Han har ju skrivit på facebook och bett att få låna bil av någon. Han äger inget. Som någon skrev tidigare, han har rånat banken och bränt pengarna. Nu kommer han få sona sitt straff och inte kunna starta något mer företag. Jag tror inte han har mycket att röra sig med. Antagligen snyltar han på andra både gällande boende och mat.
Citera
2021-05-01, 12:26
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:

Då får han skynda sig att fixa en ny identitet redan i Sverige. Är han lyst kan han inte ens resa till Norrköping utan att åka dit.
Citera
2021-05-01, 13:00
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Är det inte 5 år, och så blir det hela preskiberat ?
Han har dessutom en skuld till Kronofogden på 5,5 miljoner och den försvinner inte
Citera
2021-05-01, 14:03
Medlem
apanola IIs avatar
man undrar: hur fan kan han köra sitt liv så ordentligt i botten?
men så påminns man om vem det handlar om: Runar Sörgaard
Citera
2021-05-01, 14:08
Medlem
Giant Squids avatar
Sitta på kåken kan vara en kul erfarenhet.
I sverige är det ju som ett all inclusive guesthouse. Han kan bygga lite muskler, bli bra på tvspel, nätverka skaffa nya kontakter, samt kanske rädda någon av alla förtappade själar därinne. Kanske starta en egen liten församling med busar?

"Ordet katastrof betyder nya möjligheter"
Citera
2021-05-01, 14:13
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
man undrar: hur fan kan han köra sitt liv så ordentligt i botten?
men så påminns man om vem det handlar om: Runar Sörgaard

Svaret är enkelt.

Runar är en narcissist, gränsande till psykopat som anser sig stå över allt och alla.

Ovanpå detta är han korkad. Minns bara när han peddo-hotade Expressen, utgav sig för att vara ”mentor åt Sting” osv, osv...

Jag tror inte han är smart nog att hålla sig undan lagens långa arm. Tids nog sitter han i buren.
Citera
2021-05-15, 11:14
Medlem
Det verkar rörigt för pastor Runar just nu. På sin "nya" blogg kan han berätta om ett svek som överträffar det mesta han vart med om. Skriver även om att han dricker för mycket alkohol. För några månader sedan kunde han berätta i en podd att han aldrig varit berusad. Nu tycks det blivit en illavarslande ändring" Den magiska kvällssolen över vattnet utanför mitt fönster, lockar mig med sitt förförande ljud och viskar stilla i mitt öra; Runar, det kommer bli bra till slut. Håll ut. Ge inte upp. Och drick dig inte full (det har varit lite för mycket av det på sistone)."
Senast redigerad av Machines 2021-05-15 kl. 11:17.
Citera
2021-05-18, 19:58
Medlem
Kan någon förklara hur Runar kunde få alla dessa snygga kändisarna som Carola och Tilde?
Citera
2021-05-18, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biblo163
Kan någon förklara hur Runar kunde få alla dessa snygga kändisarna som Carola och Tilde?

Karismatisk. Bra på att snacka. Välutrustad som en avelshingst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in