2021-05-23, 16:48
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --Blackbird--
Helt sjukt att Sverige inte klarar av Belarus heller (hittills, med 2 perioder spelade).

Aja. Som tur är har jag Finland kvar att heja på, eftersom jag har finskt påbrå.

Fast finnarna har väl 1-1 mot Kazakstan? Inte så imponerande det heller.
Citera
2021-05-23, 16:49
Medlem
--Blackbird--s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Fast de har väl 1-1 mot Kazakstan?
Jag märkte det nu..
Vad fan alltså.
Citera
2021-05-23, 16:50
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Rakell, Ololfsson, och A.Kempe är top-6 i bottenlagen ja...tror inte någon av landslagets NHL-lirare kommer från någon superimponerande säsong.

Dom Rakell och Kempe har haft bra individuella säsonger. Olofsson har haft en sådär säsong 5 mot 5 men har varit glödhet i PP.

Citat:
Hade hellre byggt laget kring hetare SHL/KHL/NLA-lirare...Resultatet av att bygga laget kring bottenlirare från NHL har inte imponerat hittills.

Det är bra spelare, dom används bara fel. Problemet är i båset.

Rakell och Kempe har ju varit bra tidigare när det blivit guld. Dom spelade i samma bottenlag då.
Citera
2021-05-23, 16:51
Medlem
Filleraols avatar
VMs B-division here we come!
Citera
2021-05-23, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filleraol
VMs B-division here we come!

Är ingen nedflyttning i år så spelar absolut ingen roll hur det går i VM i år.
Citera
2021-05-23, 16:55
Medlem
Filleraols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Är ingen nedflyttning i år så spelar absolut ingen roll hur det går i VM i år.
Åh fan, det visste jag inte. Hade varit intressant att se oss hamna i ett sånt desperat läge.
Citera
2021-05-23, 16:59
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Dom Rakell och Kempe har haft bra individuella säsonger. Olofsson har haft en sådär säsong 5 mot 5 men har varit glödhet i PP.

Det är bra spelare, dom används bara fel. Problemet är i båset.

Rakell och Kempe har ju varit bra tidigare när det blivit guld. Dom spelade i samma bottenlag då.

Rakells säsong har varit långt ifrån lyckad...9 mål på 52 matcher, jämför det med för ett par säsonger sedan då han tryckte in över 30 mål på ett 70-talet matcher. Kempe har levererat som vanligt, han är en top-6 spelare i ett av NHL-bottenlag.

Nej, jag hade byggt laget kring heta spelare från Europa/KHL i ett VM som detta. VM 2021 är inte likt andra, i tidigare mästerskap så har man tillgång till dom allra flesta NHL-spelare, förutom ett fåtal som är med i slutet av stanley-cup slutspelet.

Ja, dessa NHL-spelare har levererat i VM tidigare, men då var dom omringande av andra toppspelare från NHL.
Citera
2021-05-23, 17:03
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Rakells säsong har varit långt ifrån lyckad...9 mål på 52 matcher, jämför det med för ett par säsonger sedan då han tryckte in över 30 mål på ett 70-talet matcher. Kempe har levererat som vanligt, han är en top-6 spelare i ett av NHL-bottenlag.

Nej, jag hade byggt laget kring heta spelare från Europa/KHL i ett VM som detta. VM 2021 är inte likt andra, i tidigare mästerskap så har man tillgång till dom allra flesta NHL-spelare, förutom ett fåtal som är med i slutet av stanley-cup slutspelet.

Ja, dessa NHL-spelare har levererat i VM tidigare, men då var dom omringande av andra toppspelare från NHL.

Han har haft ungefär samma nivå på poängskörd, har bara varit mer framspelare än målskytt.

Och vi har ju med mycket av det bästa vi kunde skrapa ihop från dom europeiska ligorna. Det är ju inte direkt så att det bara är NHL-spelarna som inte levererar.
Senast redigerad av Trollfeeder 2021-05-23 kl. 17:06.
Citera
2021-05-23, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filleraol
Åh fan, det visste jag inte. Hade varit intressant att se oss hamna i ett sånt desperat läge.

Jo, det kan jag hålla med om.
(Och det beror på att det bara är toppdivisionen som spelar VM i år. De lägre divisionerna har fått sitt VM inställt i år också.)
Citera
2021-05-23, 17:04
Medlem
--Blackbird--s avatar
Finland vann ju över USA, men Finland klarar (hittills) inte av Kazakstan. Helt ologiskt.
Citera
2021-05-23, 17:26
Medlem
Swan65s avatar
Viktor Svedberg klingar ju inte helt kazakiskt..
Citera
2021-05-23, 17:31
Avstängd
Får inte Garpenlöv sparken innan nästa match skiter jag i detta VM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in