2021-05-23, 09:14
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inte-min-sak
Men delvis och pga att unga kvinnor, i Sverige idag, går om unga män i utbildning och inkomst. Ingen kvinna väljer en man som har lägre lön och lägre social status än henne själv. Kvinnor behöver idag inte en man för att bli försörjd.

Visst är det lustigt, att kvinnor faktiskt ställer krav på sina partners...

Hur är det kvinnors problem att (vissa grupper av) män halkar efter gällande utbildning och inkomst?
Citera
2021-05-23, 09:19
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Snuten säger själva att man uteslutande grep 40+ gubbar för bara 10 år sedan. Det är från 2015 framåt som antalet unga sexköpare blivit fler och fler och snart tillhör det dominerande klientelet. Varför denna utveckling? Ja om du kan 1+1 så kan du lista ut detta också. Och det har definitivt inget med annonser att göra eftersom annonser funnits i minst 15 år lättillgängligt för 20 åringar att besöka.

Låt mig gissa: Du tillhör gruppen män som hävdar att eftersom tjejer är så ointresserade av att ligga med andra än `Chad`s` så driver det mängder av stackars unga killar till lägenhetsbordeller

Det har inget med mäns syn på prostitution, och tillgång till ett kravlöst Töm & Glöm knull med någon som varken kräver tid eller ansträngning att få sexa med?
Citera
2021-05-23, 09:29
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Du tycks vara av uppfattningen att jag försvarar sexköp. Det gör jag inte. Jag försöker förstå vad som driver 20-åringar att köpa sex. Jag inbillar mig att det var ytterst sällsynt när jag var ung för 20 år sedan. Jag umgicks med ett ganska stort gäng unga killar och prostitution fördes överhuvudtaget aldrig på tal. Vad har hänt?

20 åringar får inget sex idag darför blir dom desperata och söker sig till att köpa det istället.. svårare än så är det inte.
Citera
2021-05-23, 09:40
Medlem
Att 20åringar idag väljer att gå till horor beror på en kombination av att de är porrskadade och en extrem tuff marknad. Sen att de betalat är inget de skryter med.
Citera
2021-05-23, 09:51
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
Visst fanns det porr när vi var unga. Men man fick ställa in VHS-bandspelaren så att den spelade in filmerna som gick mitt i natten.Innan dess var det svart/vita porrtidningar som gällde.
Porrutbudet har aldrig varit så bra som för dagens ungdom.

Om man föredrar orakade fittor, så var porren definitivt bättre förr i tiden. Så något av en smaksak, skulle jag säga.
Citera
2021-05-23, 09:52
Medlem
Vad feministerna inte inser är att prostitutionen kommer öka i takt med att feminismen växer.

Svenska män kommer i allt större grad vända sig till prostitutionen för att samspelet mellan män och kvinnor har blivit skadligare och att svenska männen vill överge svenska kvinnor som är ideologiskt övertygade av tredjevågs feminism.

Dekandensen som feminismen på senare tid har skapat är så utbredd att det omfattar nästan alla kvinnor i Sverige eftersom stipuleringen av feministiska lagar och åsiktskorridorer är numera omfattande och är en del av ett kollektivt konsensus tänk.
Senast redigerad av Xxrudeacidxx 2021-05-23 kl. 09:57.
Citera
2021-05-23, 09:57
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Men många unga män i Sverige kan alltså inte träffa en tjej pga stort överskott på unga män. Vad är det som är oklart?

Nej, jag ursäktar inte att unga män köper sex.

Absolut är det så.

Om vi nu ska ha ett extremt mansöverskott här i Sverige, så är ju det minsta man kan begära att bordeller tillåts och blir lagligt.
Citera
2021-05-23, 10:07
Medlem
Citat:
Du tycks vara av uppfattningen att jag försvarar sexköp. Det gör jag inte. Jag försöker förstå vad som driver 20-åringar att köpa sex. Jag inbillar mig att det var ytterst sällsynt när jag var ung för 20 år sedan. Jag umgicks med ett ganska stort gäng unga killar och prostitution fördes överhuvudtaget aldrig på tal. Vad har hänt?

"Vad har hänt?"

Hur kan du fortfarande inte förstå?

Du jämför med hur det var för 20-30 år sedan. Ser du själv ingen förändring i tillgänglighet och utbud av porr och prostitution idag mot hur det var för 20-30 år sedan?

Fanns exempelvis RE och ST för 20-30 år sedan?
Fanns det miljontals porrfilmer tillgängliga med några klick på datorn för 20-30 år sedan?
Var din generation porrskadad i unga år, dessutom av porr med förnedrings- och våldsinslag?
Citera
2021-05-23, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
Porrutbudet har aldrig varit så bra som för dagens ungdom.

Vad menar du med "bra" här?
Citera
2021-05-23, 10:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Låt mig gissa: Du tillhör gruppen män som hävdar att eftersom tjejer är så ointresserade av att ligga med andra än `Chad`s` så driver det mängder av stackars unga killar till lägenhetsbordeller

Det har inget med mäns syn på prostitution, och tillgång till ett kravlöst Töm & Glöm knull med någon som varken kräver tid eller ansträngning att få sexa med?
Det är en av anledningarna. Och som börjar dominera alla andra motiv. Skratta hur mycket du vill, men det är verkligheten.
Citera
2021-05-23, 11:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bjorklov
"Vad har hänt?"

Hur kan du fortfarande inte förstå?

Du jämför med hur det var för 20-30 år sedan. Ser du själv ingen förändring i tillgänglighet och utbud av porr och prostitution idag mot hur det var för 20-30 år sedan?

Fanns exempelvis RE och ST för 20-30 år sedan?
Fanns det miljontals porrfilmer tillgängliga med några klick på datorn för 20-30 år sedan?
Var din generation porrskadad i unga år, dessutom av porr med förnedrings- och våldsinslag?
Jag ställde frågan retoriskt. Har jag inte tråden igenom pekat på just desss faktorer?
Citera
2021-05-23, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Du ser alltså överskottet av invandrade män som den huvudsakliga anledningen till unga män köper sex?
Tycker du inte att det är rimligt att ana ett samband mellan ett kraftigt överskott av unga män och en ökad efterfrågan på sexarbetare? Om det är invandrare eller inte har inget med saken att göra.

Det finns mycket som är problematiskt med det stora överskottet av unga män i förhållande till kvinnor, men till skillnad från TS ser jag inget problem med att fler och fler köper sexuella tjänster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in