Resultat: Vem vinner?
Bernal
21,74%
5 röster
Yates
30,43%
7 röster
Vlasov
0%
0 röster
Carthy
0%
0 röster
Evenepoel
26,09%
6 röster
Buchmann, Sivakov, Landa, Bardet, Hindley, Almeida eller någon annan
21,74%
5 röster
2021-05-22, 11:27
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Groenewegen schappar, har förstås inget att hämta i Alperna.
Gaviria tappade tydligen sadeln igår när det drog ihop sig till upplopp.
Jag hoppas på rejäla omkastningar idag som gynnar mitt bleka Velogameslag. Hindley? Almeida såg stark ut i torsdags -- men han tvingas väl släpa på Remco igen...
Hindley bryter också, liksom Dekker
Citera
2021-05-22, 12:06
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Groenewegen schappar, har förstås inget att hämta i Alperna.
Gaviria tappade tydligen sadeln igår när det drog ihop sig till upplopp.
Jag hoppas på rejäla omkastningar idag som gynnar mitt bleka Velogameslag. Hindley? Almeida såg stark ut i torsdags -- men han tvingas väl släpa på Remco igen...

Bernal torde väl stärka greppet om slutsegern i dag. Även om jag inte har honom i Velogameslaget är det skönt att se honom än så länge problemfri vad gäller ryggen, en stor cyklist. Undrar om inte Evenepoel kan göra en bra insats i dag? I övrigt tror jag att Vlasov och Carthy kommer att vara bland de främsta.
Citera
2021-05-22, 12:29
Medlem
TilleyHats avatar
Mandomsprovet idag. Vem av toppåkarna krackelerar?
Citera
2021-05-22, 12:33
Medlem
FNLSs avatar
Yates måste göra något bättre idag
Citera
2021-05-22, 12:58
Medlem
Grisbrottarens avatar
De Gendt fick inte vara med i utbrytningen idag heller, fastän han var angelägen och gjorde försök att rycka precis som igår.
Undrar om de andra villiga utbrytarna inte vill ha honom med, då han är för stark. Just uppför Zoncolan skulle han t o m kunna vinna ensam om han fick hjälp att skaffa sig ett hyggligt försprång.
Citera
2021-05-22, 13:41
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Mandomsprovet idag. Vem av toppåkarna krackelerar?

Av topp tio-placerade tror jag Caruso, Ciccone och Foss tappar rätt rejält. Buchmann? Upp till bevis för Simon Yates också.

Grisbrottaren: Ja, De Gendts Giro har verkligen inte inletts på allvar än, får hoppas att han hittar rätt ett par gånger innan loppet är över.
Citera
2021-05-22, 13:50
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Av topp tio-placerade tror jag Caruso, Ciccone och Foss tappar rätt rejält. Buchmann? Upp till bevis för Simon Yates också.

De får svårt idag, så där håller jag med dig. Kanske också att den i sammanhanget orutinerade Evenepoel kan få det tufft.

Jag tippar alltså att Evenepoel åker ur topp-10 medan Bardet och Nibali tar sig in där, om de kör smart och håller huvudet kallt.

Sen tror jag att Egan Bernal en gång för alla vill avskräcka sina motståndare genom att vinna etappen i övertygande stil.
Citera
2021-05-22, 15:45
Medlem
rainbowias avatar
Moll-Emma, cykelvärldens surkärring nr1 verkar nu gå för bergatröjan.

Blev personligen lite avslaget när Landa i sitt livs form fick ge sig. Fast nu börjar girot på "riktigt" igen.
Citera
2021-05-22, 16:41
Medlem
Där tog Girot slut för Nibali
Citera
2021-05-22, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Där tog Girot slut för Nibali

Att man ens prata om honom innan Girot är märkligt. Han har varit i åldrande o utförsbacken länge nu. Förskjutning på par år från det att en cyklist blir sämre till att ”experterna” i media förstår det.
Citera
2021-05-23, 13:52
Medlem
Drinis avatar
Kom in i sändning nu, tydligen en enorm krasch direkt, Buchmann, van Emden och Berhane tvingas bryta. Tobias Voss och Affini inblandade men kan fortsätta. Usch.

Inte sett några bilder på det men tråkig start.
Citera
2021-05-23, 14:45
Medlem
Trist att Sagan aldrig går i utbrytning. Hade väl passat bra idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in