Jag gick in på afgan, och det första inlägget jag hittade var det här.
Helt obetalbart
.
Helt obetalbart
.
Citat:
Nu skall jag berätta liten incident vi hade hemma.
Häromdagen satt vi (jag och flickvännen sen några år tillbaka) och tittade på film. Pearl harbour närmare bestämt. Jag kan redan nu erkänna att jag vet ganska lite om Amerikansk historia och i synnerhet dess krigshistoria. (Tycker den Tyska är mycket mer intressant
) Jag vet ialla fall så mycket att de gav igen för Peral harbour med att droppa Atombomberna, som i sin tur hjälpte till att få slut på kriget. Filmen var ok, typiskt "Hollywoods" dock. Men ialla fall, som jag skrev ovan så är jag ganska okunnig i historia så jag frågade henne halvvägs in i filmen varför kineserna, utan varning attackerade pearl harbour och gick in i kriget. Jag tyckte inte det framkom speciellt bra.
Detta följdes av ett fånigt fnitter, slag på armen och utlandet "idiot", precis som det vore en självklarhet att veta det? Herregud, det hände ju för nästan 70 år sen. Hur skall jag veta det? Vi läste aldrig om detta i skolan. Är det en självklarhet att veta? jag frågade ialla fall igen, med ungefär samma svar.. till sist blev hon tyst och surade.
jag berättade detta för en jobbarkompis idag, och döm om förvåning så reagerade han ungefär likadant >.< Han skratta högt och sa något i stil med "jadu, det kan man ju undra.." Sen fick jag reda på att han skickat ut ett mail till flera andra kollegor på jobbet där det stod att jag undrade över detta, med spydiga kommentarer som svar. (Kan tala om att vi inte är mer än arbetskompisar )
Finns det saker som man "måste" veta? Och som man anses idiot om man inte vet?
Och varför beter sig folk på detta vis, bara för att man inte vet "allt"?
Häromdagen satt vi (jag och flickvännen sen några år tillbaka) och tittade på film. Pearl harbour närmare bestämt. Jag kan redan nu erkänna att jag vet ganska lite om Amerikansk historia och i synnerhet dess krigshistoria. (Tycker den Tyska är mycket mer intressant
) Jag vet ialla fall så mycket att de gav igen för Peral harbour med att droppa Atombomberna, som i sin tur hjälpte till att få slut på kriget. Filmen var ok, typiskt "Hollywoods" dock. Men ialla fall, som jag skrev ovan så är jag ganska okunnig i historia så jag frågade henne halvvägs in i filmen varför kineserna, utan varning attackerade pearl harbour och gick in i kriget. Jag tyckte inte det framkom speciellt bra.Detta följdes av ett fånigt fnitter, slag på armen och utlandet "idiot", precis som det vore en självklarhet att veta det? Herregud, det hände ju för nästan 70 år sen. Hur skall jag veta det? Vi läste aldrig om detta i skolan. Är det en självklarhet att veta? jag frågade ialla fall igen, med ungefär samma svar.. till sist blev hon tyst och surade.
jag berättade detta för en jobbarkompis idag, och döm om förvåning så reagerade han ungefär likadant >.< Han skratta högt och sa något i stil med "jadu, det kan man ju undra.." Sen fick jag reda på att han skickat ut ett mail till flera andra kollegor på jobbet där det stod att jag undrade över detta, med spydiga kommentarer som svar. (Kan tala om att vi inte är mer än arbetskompisar )
Finns det saker som man "måste" veta? Och som man anses idiot om man inte vet?
Och varför beter sig folk på detta vis, bara för att man inte vet "allt"?