2021-05-22, 20:01
Medlem
För inte så länge sedan så hade han ett arbete.
Detta är 8 månader sedan.
Hur mycket ska man inte kunna lägga åt sidan om man arbetar och bor gratis halvårsvis?
Sånt här retar säkert gallfeber på kfm.

https://youtu.be/R16jHUyeYcU
Citera
2021-05-22, 20:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kho71
För inte så länge sedan så hade han ett arbete.
Detta är 8 månader sedan.
Hur mycket ska man inte kunna lägga åt sidan om man arbetar och bor gratis halvårsvis?
Sånt här retar säkert gallfeber på kfm.

https://youtu.be/R16jHUyeYcU

Lägg youtubeintäkterna och swischbedrägerierna till det.
Citera
2021-05-22, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SKIL
Skrattade när man såg klippet ..
de var inge små rackare, riktiga doningar som stack ner ..

Får hoppas att HB inte gör några karate voltar i fyllan och villan då
pajasen följer denna tråd förmodligen som en hök ..
(tänk tanken när HB vänder blicken upp i taket) ..

Ojoj, ser videorubriken framför mig, Röjdykare knivhuggen i huvudet av 5 marockaner.
Citera
2021-05-22, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AwakeAsFuck
Lägg youtubeintäkterna och swischbedrägerierna till det.

Precis!
Känns som den skatteskulden skulle vara betald på 2 år åtminstone.
Citera
2021-05-22, 21:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kho71
Precis!
Känns som den skatteskulden skulle vara betald på 2 år åtminstone.

Om han inte söp och åt ute varje dag så 6-12 månader tror jag med gratis eller nästan gratis boende.
Citera
2021-05-22, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritva2
Så klart han saltar sanningen och hittar på!
Så hans sekt tycker han är häftig.

SUCK...

Jag såg tidigare att du intresserar dig för händelserna kring den grundstötta Sovjetiska ubåten hösten 1981, samt att du ställer dig frågande till huruvida Håkan Bergmark genom dykningar har undersökt ubåten för strålning.

Det jag kan säga om detta är att det ter sig ytterst osannolikt att Bergmark eller några andra dykare skulle ha dykt vid den grundstötta ubåten. Offentliga källor (b.l.a. den svenska Försvarsmaktens senare uttalanden) ger vid handen att ubåten inte uppvisat några egentliga skador efter varken grundstötningen eller bogseringen. Detta borgar alltså för att om inte alla så i vart fall några av ubåtens undervattens sensorer borde ha varit i funktionsdugligt skick, vilket betyder att man ombord på ubåten kunnat uppfatta all undervattensverksamhet som skett i området där ubåten satt fast. d.v.s.dykningar har inte kunnat genomföras oupptäckt vid ubåten. Skulle den sovjetiska ubåtspersonalen upptäckt dykningar vid fartyget hade detta närmast garanterat utlöst våldshandlingar från deras sida. Det finns knappt ens en liten möjlighet att den sovjetiska personalen hade tillåtit detta.
Möjligen kunde Sovjeterna ha godkänt dykningar om det behövts i syfte att berga den, men detta är ganska osannolikt.

Som ett litet tips vill jag säga koncentrera dig på ubåtens undervattenssensorer om du vill hitta egna bevis på huruvida Bergmark pratar sanning eller ljuger..

Mvh
Senast redigerad av Secretacue 2021-05-22 kl. 23:26.
Citera
2021-05-22, 23:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Secretacue
Jag såg tidigare att du intresserar dig för händelserna kring den grundstötta Sovjetiska ubåten hösten 1981, samt att du ställer dig frågande till huruvida Håkan Bergmark genom dykningar har undersökt ubåten för strålning.

Det jag kan säga om detta är att det ter sig ytterst osannolikt att Bergmark eller några andra dykare skulle ha dykt vid den grundstötta ubåten. Offentliga källor (b.l.a. den svenska Försvarsmaktens senare uttalanden) ger vid handen att ubåten inte uppvisat några egentliga skador efter varken grundstötningen eller bogseringen. Detta borgar alltså för att om inte alla så i vart fall några av ubåtens undervattens sensorer borde ha varit i funktionsdugligt skick, vilket betyder att man ombord på ubåten kunnat uppfatta all undervattensverksamhet som skett i området där ubåten satt fast. d.v.s.dykningar har inte kunnat genomföras oupptäckt vid ubåten. Skulle den sovjetiska ubåtspersonalen upptäckt dykningar vid fartyget hade detta närmast garanterat utlöst våldshandlingar från deras sida. Det finns knappt ens en liten möjlighet att den sovjetiska personalen hade tillåtit detta.
Möjligen kunde Sovjeterna ha godkänt dykningar om det behövts i syfte att berga den, men detta är ganska osannolikt.

Som ett litet tips vill jag säga koncentrera dig på ubåtens undervattenssensorer om du vill hitta egna bevis på huruvida Bergmark pratar sanning eller ljuger..

Mvh

Dom kunde ju ha provat. Bergmark är röjdykare. Kan jiu jitsu och skulle lätt ensam spöat 5 ryska grodmän.
Citera
2021-05-22, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Secretacue

Mvh
Är väl nästan 100% säker på att Bergmark inte dykt på U 137 och ingen annan heller.
Just med dem argument du har.
Ville bara kolla om kretsen runt HB har ngt riktigt.
När dem är så säkra på att han dykt.
Det finns som sagt ingen substans i det.och inga andra källor än HB själv.
Citera
2021-05-22, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritva2
Är väl nästan 100% säker på att Bergmark inte dykt på U 137 och ingen annan heller.
Just med dem argument du har.
Ville bara kolla om kretsen runt HB har ngt riktigt.
När dem är så säkra på att han dykt.
Det finns som sagt ingen substans i det.och inga andra källor än HB själv.

Precis, men med tanke på att det väl var ett akademiskt arbete du skriver så kan du ju försöka gräva i saken för att bli ännu närmre 100% säker på din sak.
Det är det absolut mest sannolika att några sådana dykningar inte företogs, men jag skulle inte heller gärna slå vad om saken utan att först ha kollat upp det. På det bara, så kommer du nog i hamn
Citera
2021-05-23, 08:09
Medlem
Återstår att se ev dagens innehåll av kortis kommer att innehålla
då pajasen bergmark bråkar med följarna som gnager HB tydligen

https://www.youtube.com/user/hakantheswede/videos

kritiken är lönlös - tid klipp
https://www.youtube.com/watch?v=TMP7Hlb1EmY

Detta klipp säger HB att uthyrningsrummet ska inte vara något
problem att få tillbaka igen - Tydligen så ville väl inte uthyraren
ha pajasen i sina utrymmen mer.. (ännu en gång fabulerarande)

https://www.youtube.com/watch?v=vcNkfSYMn6s
Senast redigerad av SKIL 2021-05-23 kl. 08:23.
Citera
2021-05-23, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SKIL
Återstår att se ev dagens innehåll av kortis kommer att innehålla
då pajasen bergmark bråkar med följarna som gnager HB tydligen

https://www.youtube.com/user/hakantheswede/videos

kritiken är lönlös - tid klipp
https://www.youtube.com/watch?v=TMP7Hlb1EmY

Detta klipp säger HB att uthyrningsrummet ska inte vara något
problem att få tillbaka igen - Tydligen så ville väl inte uthyraren
ha pajasen i sina utrymmen mer.. (ännu en gång fabulerarande)

https://www.youtube.com/watch?v=vcNkfSYMn6s

Ja han sa att ordna annat boende inte skulle vara något problem, det hade han rätt i.Nu har han både friggeboden och kontoret(bunkern)
Billigt! Säkert helt gratis.
Så HB måste kunna spara en rejäl slant varje månad.
Tror han kan glömma uthyrningsrummet.
Såg i kommentarsfältet en människa som ville låna ut sin båt till HB över sommaren,liknande storlek.
Tydligen var det inget för HB.
Kanske för att någon frågade denna generösa herre om han inte var orolig att få båten beslagtagen?
Senast redigerad av Kho71 2021-05-23 kl. 11:40.
Citera
2021-05-23, 11:38
Medlem
Håkan hoppar...

https://www.youtube.com/watch?v=lzuSRKsHudU
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in