2021-05-22, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Kalifornien tappar befolkning förra året nettoförlust om nära 200.000personer. Detta en stat som historiskt ökat sin befolkning. Det är lite som flippade röster, du räknar inte rätt. Kalifornien är (tyvärr) den stat som idag brottas med största problemen. Inte bara människor flyttar pga hööga skatter, hyror, extrema energipriser, och mycket annat. Företagen gör detsamma. Detta är en långsam process som sets öka i kraft de senaste åren där. Nu väntar man på att en av de skattebärande 5-6 bolagen skall flytta till Texas likt Musk, då blir det omedelbar konkurs för CA som bygger hela sin apparat på desa intäkter (allt det här kan ju du redan?).

Vad gäller servern är det pluralis "servers". Det finns inte en stat som kommer visa upp samma siffror när man kontrollerar röstsedlarna med vad Dominion maskinerna rapporterat. Detta gäller givetvis även Kalifornien. Huruvida Trump vunnit staten eller ej låter jag vara osagt, men att man byggt popular vote för Biden här är otvivelaktigt.

1. Arizona audit pågår
2. Georgia audit är beslutad. Deras starke man Vernon Jones, Georgias nästa Guvernör leder
3. Pennsylvania formation pågående mot audit
4. Michigan formation pågående mot audit
5. Wisconsin formation pågående mot audit

..efter dessa stater kommer även stater utanför battleground följa. Jag gissar att alla stater med maskiner (detta inkluderar Kalifornien) kommer behöva göra audits när resultaten börjar komma fram i Arizona.

De som har satt igång omräkningarna kommer att bli stämda för att de satt igång dem utan att ha något att gå på. Kanske de blir återbetalningsskyldiga till delstaterna till och med. Stop the Steal of Money!
2021-05-22, 17:37
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Vad jag förstod så var original inte fastsatt på kopian.

Tror inte det är en brottsutredning dom gör i AZ nu, de kontrollerar bara resultatet.

Inga fuskanklagelser än.

Jag har inte pratat om brott. Jag undrar hur många det handlar om eftersom du tog upp saken. Var det något siffra som nämndes i mötet där Senaten och Doug Logan hade? Eller hotellmötet med Rudy?

(FB) Valfusk under USA-valet 2020? Rapporterade incidenter.
2021-05-22, 17:42
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
De som har satt igång omräkningarna kommer att bli stämda för att de satt igång dem utan att ha något att gå på. Kanske de blir återbetalningsskyldiga till delstaterna till och med. Stop the Steal of Money!

Rätten att ha en audit på ett val är anledningen till varför man sparar röstsedlarna. Dom kommer tacka de som startar dessa audits då man i dem kommer finna massivt röstfusk.

Du Sirup har nått Steg 2.

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
Arthur Schopenhauer
2021-05-22, 17:42
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Jag har inte pratat om brott. Jag undrar hur många det handlar om eftersom du tog upp saken. Var det något siffra som nämndes i mötet där Senaten och Doug Logan hade? Eller hotellmötet med Rudy?

(FB) Valfusk under USA-valet 2020? Rapporterade incidenter.

Ingen siffra, men det fanns fall.
Senast redigerad av Tok-Frans 2021-05-22 kl. 18:13.
2021-05-22, 17:45
Medlem
Citat:
Rätten att ha en audit på ett val är anledningen till varför man sparar röstsedlarna. Dom kommer tacka de som startar dessa audits då man i dem kommer finna massivt röstfusk.

Du Sirup har nått Steg 2.

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
Arthur Schopenhauer

Det var något konstigt svar på det att de ansvariga för att ha slösat pengar utan att ha något kött på benen kommer att stämmas. Det kostar enormt mycket pengar och de som dragit i gång detta kommer att få stå till svars för det också.

Trump kommer dock inte att ställas till svars för det, men som vanligt så kommer de som är i närheten av Trump att råka juridiskt illa ut eftersom de blir fartblinda av att vistas i närheten av Trump.

Försök svara på det jag skriver och tramsa inte loss så där. Det ser bara andefattigt ut.
2021-05-22, 17:47
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ingen siffra, men det fanns fall.

Vilken hearing menar du?

Tredje gången gillt?
2021-05-22, 17:53
Medlem
Citat:
Kalifornien tappar befolkning förra året nettoförlust om nära 200.000personer. Detta en stat som historiskt ökat sin befolkning. Det är lite som flippade röster, du räknar inte rätt. Kalifornien är (tyvärr) den stat som idag brottas med mycket stora problem. Dessa är primärt skapade av demokrater och folk som utger sig för att vara Republikaner. I Kalifornien idag så flyttar inte bara människor flyttar pga höga skatter, höga hyror, extremt höga energipriser, långa resvägar, och mycket annat. Företagen gör detsamma. Många är de bolag som tar sitt pick o pack till Texas och lägre skatter, bättre förutsättningar. Detta är en långsam process som sets öka i kraft de senaste åren där. Nu väntar man på att en av de skattebärande 5-6 bolagen skall flytta till Texas likt Musk, då blir det omedelbar konkurs för CA som bygger hela sin apparat på dessa intäkter (allt det här kan ju du redan?).

Vad gäller servern är det pluralis "servers". Det finns inte en stat som kommer visa upp samma siffror när man kontrollerar röstsedlarna med vad Dominion maskinerna rapporterat. Detta gäller givetvis även Kalifornien. Huruvida Trump vunnit staten eller ej låter jag vara osagt, men att man byggt popular vote för Biden här är otvivelaktigt.

1. Arizona audit pågår
2. Georgia audit är beslutad. Deras starke man Vernon Jones, Georgias nästa Guvernör leder
3. Pennsylvania formation pågående mot audit
4. Michigan formation pågående mot audit
5. Wisconsin formation pågående mot audit

..efter dessa stater kommer även stater utanför battleground följa. Jag gissar att alla stater med maskiner (detta inkluderar Kalifornien) kommer behöva göra audits när resultaten börjar komma fram i Arizona.

Enligt Kaliforniens Finansdepartement beräknas tillväxten fram till 2036 ligga på 0,76 % årligen, som i och för sig är en nedgång från 0,9 %, men innebär en befolkningstillväxt på 6,5 miljoner personer totalt.

Jag vet inte vad du fått dina siffror ifrån, men myndigheterna i Kalifornien borde ju ha bättre koll än dig.
Senast redigerad av Master.Palm 2021-05-22 kl. 18:03.
2021-05-22, 17:56
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Vilken hearing menar du?

Tredje gången gillt?

Här någonstans.
https://www.azleg.gov/videoplayer/

Edit: I min ruta står det -40:20 när det börjar.
Senast redigerad av Tok-Frans 2021-05-22 kl. 18:14.
2021-05-22, 18:09
Medlem
siisters avatar
Citat:
Här någonstans.
https://www.azleg.gov/videoplayer/

Vad jag minns nämndes inte någon siffor, men kan ha fel. Hur som helst så kan det inte vara ett stort antal röster det handlar om förutsatt att 18,000 stämmer (om det är rätt process jag kopierar in här under). Så jag vet inte hur bra metod det är att fuska på.

Note: For the November 2020 General Election, there were fewer than 18,000 damaged ballots (less than one
percent of the total ballots. A court concluded (Ward V. Jackson, CV2020-015285) that Maricopa County’s duplication process was accurate and determined there was no misconduct, fraud, or no effect on the outcome of the election. The Arizona Supreme Court upheld this ruling.

https://www.clerkofcourt.maricopa.gov/records/election-2020/cv2020-015285

Maricopa Countys svar:

.@MaricopaVote has logs that provide a full accounting of ballots. Maricopa County’s technical response to the Senate’s letter provides copies of these logs, but it’s important to know that the Senate did not subpoena all of the logs. #JustTheFacts
https://twitter.com/MaricopaVote/status/1394766839469596672?s=19

You’re not an election expert so you don’t know what this yellow paper means. See exhibit C in our technical letter for the answer to your questions
https://twitter.com/maricopacounty/status/1394753807045693442?s=19
2021-05-22, 18:15
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:

Jaja, vi får se hur de går.
Senast redigerad av Tok-Frans 2021-05-22 kl. 18:18.
2021-05-22, 18:50
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Enligt Kaliforniens Finansdepartement beräknas tillväxten fram till 2036 ligga på 0,76 % årligen, som i och för sig är en nedgång från 0,9 %, men innebär en befolkningstillväxt på 6,5 miljoner personer totalt.

Jag vet inte vad du fått dina siffror ifrån, men myndigheterna i Kalifornien borde ju ha bättre koll än dig.

CNN. Tittar du inte på CNN? chockerande.

https://edition.cnn.com/2021/05/07/us/california-population-drop/index.html
Senast redigerad av DRAVKCAB 2021-05-22 kl. 18:52.
2021-05-22, 18:53
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
CNN. Tittar du inte på CNN? chockerande.

https://edition.cnn.com/2021/05/07/us/california-population-drop/index.html

However, the report indicated experts anticipated annual growth would resume this year.

"As pandemic-related deaths decline and with changes in federal policy, California is expected to return to a slightly positive annual growth when calendar year 2021 population estimates are released in May 2022," the report said.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in