2021-05-22, 08:48
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinskSvartskalle
Ja, den här Loui har knappast försökt att göra nånting bättre för svartjobbarna som HA utnyttjar.
Har du något relevant bevis för att Loui har varit involverad i något som rör byggföretag som ägs av någon HA medlem eller sitter du och gissar och tror?

Det går an att ha svart bälte i generaliseringar och hitte på när man kan vara en anonym tangentbords krigare...
Citera
2021-05-22, 08:51
Medlem
Ephedrines avatar
Att han beter sig som värre än en nykär full fjortis på sociala medier nu när han träffat Graaf.

Ja jag har av följt honom
Citera
2021-05-22, 09:08
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Har du något relevant bevis för att Loui har varit involverad i något som rör byggföretag som ägs av någon HA medlem eller sitter du och gissar och tror?

Det går an att ha svart bälte i generaliseringar och hitte på när man kan vara en anonym tangentbords krigare...

Involverad eller inte, han är på HA:s sida oavsett om HA gör rätt eller fel, så...
Citera
2021-05-22, 09:13
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Involverad eller inte, han är på HA:s sida oavsett om HA gör rätt eller fel, så...
Ojj, det var huvudet på spiken!
Jag samtalade med en annan fd. HA medlem J*han Segui ang. detta. Han sa att det som du påstår är enbart bullshit.
Jag vet vem som är trovärdig och det är inte Du.
Citera
2021-05-22, 11:21
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
Ojj, det var huvudet på spiken!
Jag samtalade med en annan fd. HA medlem J*han Segui ang. detta. Han sa att det som du påstår är enbart bullshit.
Jag vet vem som är trovärdig och det är inte Du.

Ja, på ett sätt har du rätt. Så länge nånting inte är bevisat i domstol så räknas det ju inte som sanning.
Men ryktet som enprocentarna fått har väl inte kommit till enbart genom fantasier och misstankar, väl? Det har väl hänt en del genom åren?

Går man verkligen med i ett 1%-gäng bara för att man gillar motorcyklar, kamratskap, öl och rock n roll, eller ligger det nåt mer bakom? Typ makt, fruktan och stora summor skattefria pengar?

Loui är självklart en BRA person på många sätt, han är ju lugn och trevlig på intervjun, men som jag skrev ovan,,,,,

Whatever, jag lyckas knappast förändra nånting med mina kommentarer, men jag vill bara påminna om att det finns motorcyklister som lever livet UTAN att vara brutala gangsters.
Citera
2021-05-22, 12:03
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ja, på ett sätt har du rätt. Så länge nånting inte är bevisat i domstol så räknas det ju inte som sanning.
Men ryktet som enprocentarna fått har väl inte kommit till enbart genom fantasier och misstankar, väl? Det har väl hänt en del genom åren?

Går man verkligen med i ett 1%-gäng bara för att man gillar motorcyklar, kamratskap, öl och rock n roll, eller ligger det nåt mer bakom? Typ makt, fruktan och stora summor skattefria pengar?

Loui är självklart en BRA person på många sätt, han är ju lugn och trevlig på intervjun, men som jag skrev ovan,,,,,

Whatever, jag lyckas knappast förändra nånting med mina kommentarer, men jag vill bara påminna om att det finns motorcyklister som lever livet UTAN att vara brutala gangsters.
Det som jag vänder mig emot är när personer hängs ut i olika sammanhang, utan saklig grund.

Loui kanske har gjort saker som är kriminella innan, under tiden han varit HA medlem och eller efteråt, jag vet inte hur det ligger till med den saken.

Att föra fram argument som ingen rök utan eld och generalisera om en specifik person anser jag vara ohederligt.
Citera
2021-05-22, 12:47
Medlem
Giant Squids avatar
Loui kommer undan med den mediala framkommlighet, annars hade han haft betongskor i Nybroviken.
Senast redigerad av Giant Squid 2021-05-22 kl. 12:50.
Citera
2021-05-22, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Loui kommer undan med den mediala framkommlighet, annars hade han haft betongskor i Nybroviken.
Vad har han gjort och hos vem är han i onåd? Du behöver ju inte skriva ut namn, du kan ju beskriva läget och personer lite allmänt.
Citera
2021-05-22, 18:38
Medlem
Citat:
Det som jag vänder mig emot är när personer hängs ut i olika sammanhang, utan saklig grund.

Loui kanske har gjort saker som är kriminella innan, under tiden han varit HA medlem och eller efteråt, jag vet inte hur det ligger till med den saken.

Att föra fram argument som ingen rök utan eld och generalisera om en specifik person anser jag vara ohederligt.
Om man 2021 tror att någon som varit med i HA en lång tid inte varit grovt kriminell så är man hjälplös. Som jag förstår det lämnade han HA i Good Standing, som Segui, och kan mycket möjligen fortfarande ha lojaliteter och affärer med HA.
Citera
2021-05-22, 22:20
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Om man 2021 tror att någon som varit med i HA en lång tid inte varit grovt kriminell så är man hjälplös. Som jag förstår det lämnade han HA i Good Standing, som Segui, och kan mycket möjligen fortfarande ha lojaliteter och affärer med HA.
l
Vilken slutlednings förmåga, verkligen imponerande!

Du kanske vet bättre än en finsk svarting som häver ur sig saker för att i nästa andetag skriva "Inte vet jag, men jag önskar att 1%-gäng inte fanns. "

Är nämnde Loui dömd för något kriminellt dom senaste fem åren?
Listad på Lexbase?
Citera
2021-05-22, 22:59
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Passar hans inkomst in med hans livsstil?
Citera
2021-05-22, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Passar hans inkomst in med hans livsstil?
Han förtjänar sitt levebröd som B-skådis, bor i en herrgård. Mer pengar än arbete. Enligt ryktet kran åt diverse kändisar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in