2021-05-22, 16:21
Medlem
activateds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av La Belva
Tusses chanser idag är mikroskopiska.. Det måste vara den sämsta låten någonsin från Sveriges sida.

Låten kanske inte någon vinnare, men det är ju knappast det sämsta som Sverige har skickat till eurovision.
Det finns en hel del låtar som är betydligt sämre än årets bidrag.

Forbes "Beatles", Christer Björkman "imorgon är en annan dag", Martin Stenmarks "Las Vegas", Marlena Ernmans "La voix" är betydligt sämre, för att nämna några.
Citera
2021-05-22, 16:25
Avslutad
Cyprus 18
Albania 13
Israel 25
Belgium 24
Russia 10
Malta 5
Portugal 4
Serbia 26
United Kingdom 21
Greece 15
Switzerland 16
Iceland 10
Spain 24
Moldova 20
Germany 9
Finland 25
Bulgaria 12
Lithuania 7
Ukraine 1
France 3
Azerbaijan 8
Norway 23
Netherlands 19
Italy 2
Sweden 17
San Marino 5

Orkar inte flytta på länderna så ändrar bara nummer på placeringar jag tror . Kanske dubbla nummer någonstans men tänk er runt den placeringen då ( är för bakis för att bry mig)

Lite önsketänkande kanske på några . Hoppas att Ukraina vinner. Men starkt startfält och svårtippat.
Senast redigerad av Captinhero 2021-05-22 kl. 16:30.
Citera
2021-05-22, 16:30
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballgag
Vocies är trist och knappt trallvänlig. Tusse sjunger dessvärre också riktigt falskt.

Den tappar hela tiden. Första gången var den okej men nu hade man hellre sett Dotter eller Saade i finalen. Hade funkat mycket bättre.

Är så tråkigt att inte Island uppträder live. Har kunnat vinna, chansen sjunker nog en del nu men man får väl vara glad att de är med iöht.
Citera
2021-05-22, 16:52
Medlem
Satsade en tuss på tussen i ESC direkt efter finalen till 10x pengarna. Tycker hans låt är stark och han var överlägsen i mellon där jag vann en tuss på honom. Nu efter jag såg första delfinalen och hört Italiens bidrag förstod jag Tusse är helt chanslös. Nu är oddset nere på 81. Win some lose some .
Citera
2021-05-22, 17:05
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Lägg av nu. Larv. Jag kommer rösta på Finland då jag tycker den låten är bäst. Härligt driv i den enligt mig. Gillade Nordmakedoniens låt men den åkte ut. Jag tycker även Sveriges låt är bra.

Alla tycker vi olika. Vissa har bra musiksmak, vissa dålig 😁
Citera
2021-05-22, 17:13
Medlem
Ryssland och Ukraina har begravt stridsyxan? hehe Skojar bara, Ukraina verkar ha stort stöd i publiken. Jag skulle ändå vara okej med om de vann. Första gången man såg deras video i overallerna tyckte man dock att allt var horribelt. https://www.youtube.com/watch?v=rAkxVkNp0bU

Om Mamas varit med i år hade de varit en utav mina favoriter, In The Middle är bra.

Trist att svenska Måns ska vara med överallt, tror han ska uppträda ikväll men det här däremot kan bli en bra mellanakt. Får rysningar i slutet, hon förtjänar kvällens första plats. https://www.youtube.com/watch?v=c-UYIGsc7GI

Någon som minns när Madonna sjöng dåligt år 2019? Och så fick hon några miljoner för det.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2021-05-22 kl. 17:39.
Citera
2021-05-22, 17:21
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av La Belva
Tusses chanser idag är mikroskopiska.. Det måste vara den sämsta låten någonsin från Sveriges sida.

Glömt Las Vegas och The Mamas?
Citera
2021-05-22, 17:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Glömt Las Vegas och The Mamas?

The mamas var en katastrof men idag representeras dom av destiney
Citera
2021-05-22, 18:16
Avslutad
Kan ju tillägga att jag gillar verkligen Israels sång och hoppas den blir högre placerad men man vet ju aldrig med politik och grejer.
Citera
2021-05-22, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Politice-Rectam
Ja, juryerna är konservativa och tycker inte om Italien. Det bådar inte gott för oss som har Italien som favorit.

Italien har alltid varit publikens favorit.
Juryn har däremot alltid röstat emot.

Skåningen som hade en låt som ingen kommer ihåg vann med juryns röst.
Eurovision är köpt.
Citera
2021-05-22, 18:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av svartellervitt
Italien har alltid varit publikens favorit.
Juryn har däremot alltid röstat emot.

Skåningen som hade en låt som ingen kommer ihåg vann med juryns röst.
Eurovision är köpt.

Ja alltid dessa jävla jurys bort med skiten.

Power to the people lixom ;P
Citera
2021-05-22, 18:23
Medlem
JSM-GTOs avatar
Okej, det här får bli mitt tips. De fetade länderna känns som “säkrast”. 1-6 är topp-3-länder, 24-26 är skräp.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in