2021-05-21, 15:06
Medlem
Undercoverss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FladderFarfar
Få saker är farligare än en foliehatt utan spärrar, med vapen. Hoppas att dom fimpar honom snabbt.
Jag skulle nog vilja påstå motsatsen!

Statistiskt sett är det farligare att köra till jobbet/kliva ur sängen på morgonen då risken/chansen att man springer på en beväpnad foliehatt utan spärrar är så nära noll man kan komma.
Citera
2021-05-21, 15:16
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LocLocLoc
Antagligen, han hade väl varningsflagga på sig redan innan. Hln.be uppdaterar löpande. Visserligen på flamländska, men går att översätta ok.

Så..

Får lite känslan utav att militär/polisen försöker vänta ut honom, stämmer det ?

(har tex inte sett bild/filmer att man ger sig ut i skogen för att leta honom med hundar. Har inte sett en bild på en hund än..)

Tolkar det som man vill trötta ut honom.
Citera
2021-05-21, 15:48
Medlem
Fruktansvärt. Kan bli en långdragen historia. Han kanske ser samhället som ett hot.

Var en kille förut som låg ute i en buske på en ö i stilla havet och höll ställningarna och käkade löv och rötter i 40 år innan dom lyckades få kontakt med honom. Dom talade om för honom att andra världskriget tagit slut för länge sedan och då gav han till slut upp.
Citera
2021-05-21, 17:12
Intressant att de sätter in militären i en manhunt i Belgien. Skulle nog inte kunna ske i Sverige.
Citera
2021-05-21, 18:34
Medlem
X-limers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
Inte hundra på vilken händelse du tänker på här, menar du våffelhuset så var ju GM schizofren.

Husbilsbomben. Foliehatt deluxe.

Sen ska vi inte glömma de sabotage (rubriceringen) som den gruppen bedriver i Sverige sedan flera år tillbaka. Jag tycker att du underskattar hotet men håller med om att rent livsfarliga är de kanske inte kända för att vara.
Citera
2021-05-21, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Så..

Får lite känslan utav att militär/polisen försöker vänta ut honom, stämmer det ?

(har tex inte sett bild/filmer att man ger sig ut i skogen för att leta honom med hundar. Har inte sett en bild på en hund än..)

Tolkar det som man vill trötta ut honom.

De har bokstavligen sökt av meter för meter och omringat hela området med poliser och militärer.
De letar både med hund, till fots och till häst. En del av naturen i nationalparken är tydligen svåråtkomligt. Känns dock orimligt att en person skulle kunna gömma sig så pass länge.
Citera
2021-05-21, 20:24
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LocLocLoc
De har bokstavligen sökt av meter för meter och omringat hela området med poliser och militärer.
De letar både med hund, till fots och till häst. En del av naturen i nationalparken är tydligen svåråtkomligt. Känns dock orimligt att en person skulle kunna gömma sig så pass länge.

Tack för svar, och hyggligt att någon mer "local" är på plats i tråden !

Sedan så, snubben är ju nog en äkta soldat, varit i bla Afghanistan sååå.., tror han nog klarar sig utan vanliga bekvämligheter den närmaste tiden. Kanske han ger upp för att samvetet börjar att tära (han har ju fru och barn), för i sak så har han ju inte gjort något allvarligare än..(borde ju vara det bästa scenariot)

Vad jag även snappade upp igår i pressen, så skulle moskéer hålla stängt idag. Vet du något mer om det ?

Hoppas du kan skriva lite i tråden, om något intressant sker !
Citera
2021-05-21, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tack för svar, och hyggligt att någon mer "local" är på plats i tråden !

Sedan så, snubben är ju nog en äkta soldat, varit i bla Afghanistan sååå.., tror han nog klarar sig utan vanliga bekvämligheter den närmaste tiden. Kanske han ger upp för att samvetet börjar att tära (han har ju fru och barn), för i sak så har han ju inte gjort något allvarligare än..(borde ju vara det bästa scenariot)

Vad jag även snappade upp igår i pressen, så skulle moskéer hålla stängt idag. Vet du något mer om det ?

Hoppas du kan skriva lite i tråden, om något intressant sker !

Flera av "utländskt påbrå" har valt att hålla sina barn hemma från skolan. Maasmechelen undviker vi typ här, "marockan-näste" eller som belgarna så fint uttrycker det "det finns många bruna människor där".
Finns Facebook-grupper med flera tusen anhängare. Varit in och kollat i en idag. Den har fått typ 6000 medlemmar bara idag. En stund jag kollade nu så har säkert tillkommit ett gäng. Såg även inlägg från fd kollegor som håller på honom och beskriver honom som allt annat än terrorist. En fundering vi har är väl om de som letar kanske inte vill få fast honom heller. En ren gissning då.
Från det jag har läst i gruppen lär folk gå bananas om de skjuter honom. 37% hatar väl den belgiska regeringen, och den är korrupt. Kan ju bli spännande fortsättning på det hela.
Ska tydligen finnas många bra ställen under jorden kvar sedan krigen att gömma sig på. En gissning är väl att han har planerat det här långt innan.
Tidningen Brussels Times skrev lite på engelska om det.
Citera
2021-05-21, 22:08
Medlem
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FladderFarfar
Men så jävla trött!

Precis alla som nu bryr sig om ditt svammel kan gå tillbaka en sida och se vad jag skrev, och för dig som fattar så jävla trögt så postar jag det igen.

"Få saker är farligare än en foliehatt utan spärrar, med vapen."

Så... En väsentligt skillnad från det du försökte få det att se ut som att jag skrev.

Och är din fantasi verkligen så jävla begränsad att "utbilda sig igenom att titta på al Qaeda" är det enda sättet att lära sig använda skjutvapen!!?

Fyfan vad pinsam liten kille!

Kolla på mitt inlägg ovanför det du senast svarade på, du ändrar ju själv i ditt inlägg så det ser ut som jag skrivit något som jag inte har gjort.

Hur kommer det sig att det står något i min post men när du citerar en mening utav mig så är det ändrat?

Du är ett riktigt cp och orkar inte lägga mer tid på dig, grina och var rädd för foliehattar du. Du nämnde två, som inte ens var foliehattar haha.

Citat:
Och är din fantasi verkligen så jävla begränsad att "utbilda sig igenom att titta på al Qaeda" är det enda sättet att lära sig använda skjutvapen!!?

Du skrev att dom var utbildade till att döda, och Brevik fick sin ''utbildning'' igenom att titta på al qaeda. Läs på innan du skriver något din förbannade horunge.
Citera
2021-05-21, 22:36
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
Kolla på mitt inlägg ovanför det du senast svarade på, du ändrar ju själv i ditt inlägg så det ser ut som jag skrivit något som jag inte har gjort.

Hur kommer det sig att det står något i min post men när du citerar en mening utav mig så är det ändrat?

Du är ett riktigt cp och orkar inte lägga mer tid på dig, grina och var rädd för foliehattar du. Du nämnde två, som inte ens var foliehattar haha.

Du skrev att dom var utbildade till att döda, och Brevik fick sin ''utbildning'' igenom att titta på al qaeda. Läs på innan du skriver något din förbannade horunge.

Mera bla bla bla från foliehatten
Citera
2021-05-21, 23:03
Medlem
roffe69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-limer
Husbilsbomben. Foliehatt deluxe.

Sen ska vi inte glömma de sabotage (rubriceringen) som den gruppen bedriver i Sverige sedan flera år tillbaka. Jag tycker att du underskattar hotet men håller med om att rent livsfarliga är de kanske inte kända för att vara.
Finns det folieinslagna människor som utför sabotage i Sverige, som dessutom pågått i flera år?
Jag bor verkligen under en sten som aldrig har hört om detta.
Vilka är dessa människor?
Citera
2021-05-22, 17:59
Medlem
Kungsgardens avatar
Avskedsbrevet till hans partner citeras:

https://www.brusselstimes.com/news/b...-suicide-note/

Oklart om han redan har tagit sitt liv eller inväntar suicide by cop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in