2021-05-21, 22:50
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Jag är alltid lika häpen när jag läser dina inlägg. Aldrig säker på om du är nykter eller ens skriver i rätt tråd.

tog orden ur munnen på mig
2021-05-22, 00:25
Medlem
Johanna Thorén äntligen sätter någon dig på plats, du tycks vara den mest dubbelmoraliska fjortisen någonsin skådats.
2021-05-22, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Jag är alltid lika häpen när jag läser dina inlägg. Aldrig säker på om du är nykter eller ens skriver i rätt tråd.

🤣Eller hur!!! Så konstig, så obehaglig!
2021-05-22, 10:14
Medlem
Zyxel04s avatar
Jag har varit deprimerad sedan torsdagens avsnitt av Gränslandet.

Produktionen är så äcklig med sina twister.

Anledningen till att de tar inbåde Anders (inte programledaren, avser deltagaren) och bögen (han tände ju William) är väl för att sprida hat. Det leder till att programmet blir mer "känsloladdat" när man ogillar deltagarna.

Problemet är att legitimiteten urholkas. Man kan knappast påstå att Ludde är värd sin finalplats.
- Första gången han åkte ut så var de inte ens någon twist som avgjorde. Han hade en majoritet mot sig. Okej förvisso hadede blodshämder men ändå
- När han kom in förta gången så skulle han inte ens få komma in eftersom han förlorade den där första tävlingen (tower). De som räddade honom var att han goolade hos produktionen lol. I det läget skulle Wilma ha fått komma in i tävlingen eftetrsom han äckliga horungen redan var ute.
- Andra gången han åkte ut hade han också en majoritet mot sig. Då fanns de ingen twist.
- Denna gången är det likadant, produktionen hittar på en hitte-på-regel inför sista tävlingen så att båda får komma in.
2021-05-22, 11:08
Medlem
Buttson69s avatar
Vilken häftig vändning om Ludde och Andreas gör upp om det hela. De har faktiskt en bra chans med tanke på Luddes intelligens och Andreas förmåga att gå ända in i målkaklet. Det räcker ju bara att se på finalen i gränslandet att (som föröfrigt) var Robinsons tuffaste tävling att båda är utrustade med ett osedvanligt pannben.

Hur det skall gå till undrar säkert vän av ordningen ?

Jo Ludde kommer att styra upp det hela med att få med sig Annki och Annica till grande finale.
”The finalfour(4) !

Djädrar vad det razzlar till i min mailbox. Den håller på att svämma öfer av dickpicks och cuntpics som ni alla mina fans där ute i stugorna sänder mig.
2021-05-22, 12:26
Medlem
2 som är utröstade flera gånger kommer tillbaka. Ludde är den.minst värdiga att komma tillbaka. Tråkigt, likadant att det kommer in tävlande 20 dgr in o tävlingen.
Villman kommer vinna detta lätt.
2021-05-22, 12:32
Medlem
Tjejpakt.... dags för en tjej att vinna. Precis som feminister vill kvotera in inkompetenta tjejer på styrande platser. Dumma jävla svennebananer
2021-05-22, 12:38
Medlem
Centipedes avatar
Idag gästas Josef och poddens flygande värd Marcus Yngvesson av Dennis Johansson, som är rykande aktuell i årets Robinson.
Dennis har styrketränat sen högstadiet och började i Malå Atletklubb. Han blev fort inskolad i baslyften kombinerat med att lite curls innan skoldiscot. Vi frågar Dennis lite om hans träning och givetvis en hel del om hans tid i Robinson. Hur mycket gick han ner i vikt? Hur mycket styrka tappade han? Hur reagerade kroppen på träning efter över en månad som undernärd?
https://tyngre.se/podcast/dennis-johansson-fran-robinson/
2021-05-22, 14:07
Medlem
Zyxel04s avatar
Med tanke på alla twister hit och dit så är de svårt att ens veta om man förstår förutsättningarna inför Ö-rådet.

Om jag fattat det rätt så kan både Ludwig och Anders röstas ut på nästkommande Ö-rådet. De är således inte riktigt i final ännu utan måste överleva Ö-rådet.

William är immun och om jag fattat det rätt så kommer också Annica också att vara immun. Vinnaren av denna duell kommer vidare att ha 2 röster.

Vad mer? Jo Joanna har en blodshämd från sist.

Då ser förutsättningarna ut så här:

Anders: 0 röster och är inte immun.
Annica: 1 röst i nuläget. Får 2 röster om hon vinner duellen och blir även immun.
Ankan: 1 röst.
Dennis: 1 röst.
Joanna: 1 röst och dessutom en blodshämnd.
Ludvig: 1 röst och är alltså inte immun om jag fattat det rätt.
Olivia: 1 röst och dessutom en hemlig immunitet.
Jokkmokk: 1 röst.
William: Är immun och har kommer ha 2 röster om han vinner kampen mot Annica.

Under hela sammanslagningen har det funnits en kamp mellan lag syd och maffian där Jokkmokk och William varit vågmästare.

Eftersom 3 av 4 maffiamedlemmar försvunnit så har denna konflitlinje försvunnit. Annki är förvisso kvar av maffia-medlemmarna men alla inser att hon inte är ett hot i finalveckan.

De har talats lite om en "tjej-pakt" där då Annica, Ankan, Joanna och Olivia skulle ingå. Hur stark denna pakt är förblir ju oklart. Om Annica vinner duellen mot William så har denna pakt majoritet med sina 5 av 9 röster. Om hon förlorar så har de 4 av 9 röster och är i minoritet.

Om man nu utgår från att det finns en tjej-pakt så förblir frågan kring vem man riktar udden mot.
- Dennis: Är tävlingsmässigt de starkaste hotet. De som kan rädda honom är Joanna eftersom dessa verkar klicka bra. Har svårt att se att Ankan, Olivia eller Annica skulle ha något emot att få ut Dennis.
- Jokkmokk: Är inget hot tävlingsmässigt men kommer kanske åka ut bara för att han är av manligt kön och tjej-pakten inte vill ha en manlig vinnare. Vidare kan de andra propagera för att han är en ovärdig vinnare.
- Ludde: En fördel för Ludde är att han kommer in på ö-rådet och därmed har tjej-pakten inte tid att snacka ihop sig. Ludde är väl knappast ett hot tävlingsmässigt men de andra kan nog störa sig på att han får komma in igen. Joanna, Annica och även Olivia lär kunna tänka sig att rösta på Ludde men det är Ankan som känns svajig.
- Anders: Lite samma som med Ludde men på ett sätt kanske Anders ändå ligger mer risigt till. Verkade som att både Joanna och Olivia störde sig på honom under tiden i programmet.

Utav killarna så är de med största sannolikhet Dennis som löper störst risk att bli utröstad.

Utav damerna så är de nog Joanna. Hon har en blodshämnd och ses som det största hotet av damerna. De finns en stor chans att Ludde röstar på henne.

Ett problem med att Ludde kommer in direkt i Ö-rådet (för honom) är att han inte har möjlighet att snacka ihop sig med William, Ankan och Jokkmokk för att säkerställa att alla drar åt samma håll.

Jag kan dock se Ludde, William, Ankan och Jokkmokk rösta på Joanna varav dessa har 4 eller 5 av 9 röster (antalet beror på vem som vinner duellen mellan William och Annica) samtidigt Joanna har en blodshämnd mot sig.

En annan potenitell person som kan bli utröstad är Olivia men de känns orealistiskt. Förvisso verkar de andra störa sig på henne men Joanna är ett betydligt större hot och Joanna har även en blodshämnd. Vidare har Olivia en hemlig immunitet vilket hjälper henne ännu mer, dock måst edenna aktivt aktiveras och skulle hon inte göra detta så riskerar hon att åka ut.

Nä men tyvärr så tror jag de blir Dennis eller Joanna som åker ut. Man kan hoppas på att Ludde får kuk i sista Ö-rådet men de känns orealistiskt.

Känslan är vidare att William kommer slakta alla tävlingar i finalveckan och ta hem hela skiten.
2021-05-22, 14:29
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Förstår inte varför så många väljer att kalla Andreas för Anders och därmed kunna förväxlas med programledaren.

OT: Australian Survivor, vilken programledare, vilka tävlingar, vilka tydliga regler och även färgstarka deltagare samt en fantastiskt snygg produktion. Landet har ändå bara 25 miljoner invånare och borde ha lika många HBTQ personer som Sverige men där är alla bara med för att tävla utan att tjata om pannben och läggning.
2021-05-22, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04
Med tanke på alla twister hit och dit så är de svårt att ens veta om man förstår förutsättningarna inför Ö-rådet.

Om jag fattat det rätt så kan både Ludwig och Anders röstas ut på nästkommande Ö-rådet. De är således inte riktigt i final ännu utan måste överleva Ö-rådet.

William är immun och om jag fattat det rätt så kommer också Annica också att vara immun. Vinnaren av denna duell kommer vidare att ha 2 röster.

Vad mer? Jo Joanna har en blodshämd från sist.

Då ser förutsättningarna ut så här:

Anders: 0 röster och är inte immun.
Annica: 1 röst i nuläget. Får 2 röster om hon vinner duellen och blir även immun.
Ankan: 1 röst.
Dennis: 1 röst.
Joanna: 1 röst och dessutom en blodshämnd.
Ludvig: 1 röst och är alltså inte immun om jag fattat det rätt.
Olivia: 1 röst och dessutom en hemlig immunitet.
Jokkmokk: 1 röst.
William: Är immun och har kommer ha 2 röster om han vinner kampen mot Annica.

Under hela sammanslagningen har det funnits en kamp mellan lag syd och maffian där Jokkmokk och William varit vågmästare.

Eftersom 3 av 4 maffiamedlemmar försvunnit så har denna konflitlinje försvunnit. Annki är förvisso kvar av maffia-medlemmarna men alla inser att hon inte är ett hot i finalveckan.

De har talats lite om en "tjej-pakt" där då Annica, Ankan, Joanna och Olivia skulle ingå. Hur stark denna pakt är förblir ju oklart. Om Annica vinner duellen mot William så har denna pakt majoritet med sina 5 av 9 röster. Om hon förlorar så har de 4 av 9 röster och är i minoritet.

Om man nu utgår från att det finns en tjej-pakt så förblir frågan kring vem man riktar udden mot.
- Dennis: Är tävlingsmässigt de starkaste hotet. De som kan rädda honom är Joanna eftersom dessa verkar klicka bra. Har svårt att se att Ankan, Olivia eller Annica skulle ha något emot att få ut Dennis.
- Jokkmokk: Är inget hot tävlingsmässigt men kommer kanske åka ut bara för att han är av manligt kön och tjej-pakten inte vill ha en manlig vinnare. Vidare kan de andra propagera för att han är en ovärdig vinnare.
- Ludde: En fördel för Ludde är att han kommer in på ö-rådet och därmed har tjej-pakten inte tid att snacka ihop sig. Ludde är väl knappast ett hot tävlingsmässigt men de andra kan nog störa sig på att han får komma in igen. Joanna, Annica och även Olivia lär kunna tänka sig att rösta på Ludde men det är Ankan som känns svajig.
- Anders: Lite samma som med Ludde men på ett sätt kanske Anders ändå ligger mer risigt till. Verkade som att både Joanna och Olivia störde sig på honom under tiden i programmet.

Utav killarna så är de med största sannolikhet Dennis som löper störst risk att bli utröstad.

Utav damerna så är de nog Joanna. Hon har en blodshämnd och ses som det största hotet av damerna. De finns en stor chans att Ludde röstar på henne.

Ett problem med att Ludde kommer in direkt i Ö-rådet (för honom) är att han inte har möjlighet att snacka ihop sig med William, Ankan och Jokkmokk för att säkerställa att alla drar åt samma håll.

Jag kan dock se Ludde, William, Ankan och Jokkmokk rösta på Joanna varav dessa har 4 eller 5 av 9 röster (antalet beror på vem som vinner duellen mellan William och Annica) samtidigt Joanna har en blodshämnd mot sig.

En annan potenitell person som kan bli utröstad är Olivia men de känns orealistiskt. Förvisso verkar de andra störa sig på henne men Joanna är ett betydligt större hot och Joanna har även en blodshämnd. Vidare har Olivia en hemlig immunitet vilket hjälper henne ännu mer, dock måst edenna aktivt aktiveras och skulle hon inte göra detta så riskerar hon att åka ut.

Nä men tyvärr så tror jag de blir Dennis eller Joanna som åker ut. Man kan hoppas på att Ludde får kuk i sista Ö-rådet men de känns orealistiskt.

Känslan är vidare att William kommer slakta alla tävlingar i finalveckan och ta hem hela skiten.
Men hörru. Du skrev ju förut att torsdagens avsnitt gjorde dig deprimerad. Då bör du ju veta att Annika inte är immun och kommer inte heller bli immun? Duellen är redan avgjord.
2021-05-22, 15:42
Medlem
Inför kommande finalvecka med förmodligen finaldag den 30 Maj?

Det ryktas rätt hårt att en "hen" kommer att vinna i år, men skulle lätt lägga en slant
på att "Renkötar-Rickard" skräller till på slutet med några av sina Jokkmokks
tricks och kepsen på sne över mållinjen med tanke på förra året då Kocken som skrällde.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in