2021-05-22, 14:34
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
United och City hade inte vunnit ligan denna säsong om man hade sina tre bättre försvarare borta.

Sist jag kollade så vann inte United ligan i år
Citera
2021-05-22, 15:43
Avstängd
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Haha snacka om att leva för gamla meriter
Är det därför du tror att Arteta och Arsenal kommer vara top of the league inom 3 år? Inte missat mängden lag som har ekonomiska möjligheter har mångdubblats sen den tiden. Den tidpunkten du pratar om så var väl City ännu längre ner i tabellen och spelade kvar på Maine Road med Nial Quinn som centerforward.
Vilka gamla meriter är det jag lever på egentligen? Fakta är fakta, och om det är en klubb som alltid tar sig tillbaka till toppen så är det Arsenal.

Annars så hoppas jag att du och div andra flashbackare är aktiva här även om en 2-3 år
Citera
2021-05-22, 15:52
Medlem
Brentford till playoff-final! Hoppas de eller Barnsley flyttas upp, Swansea har haft sin chans i PL.
Citera
2021-05-22, 16:11
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vilka gamla meriter är det jag lever på egentligen? Fakta är fakta, och om det är en klubb som alltid tar sig tillbaka till toppen så är det Arsenal.

Annars så hoppas jag att du och div andra flashbackare är aktiva här även om en 2-3 år

Va så säker, det kommer vi vara.

Jag tror också Arsenal har alla chanser att komma tillbaka men inte inom 2-3 år.

I dagens fotboll krävs 3 saker för att vara i toppen, BRA och rika ägare, en väldigt bra tränare och sist men inte minst en stor och stark trupp.

I dagsläget har Arsenal inget av dessa tre.
Citera
2021-05-22, 16:43
Medlem
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Sist jag kollade så vann inte United ligan i år

Okej, United eller City hade inte kunnat vinna ligan om dom hade sina försvarare borta
Citera
2021-05-22, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson

Med tanke på att jag vart aktiv sedan 2008 så har det inte skett en olycka av något slag så lär jag mest troligt hänga kvar i detta forumet.

Du kommer inte ens ihåg vad du själv skriver? Eftersom vi vet du har lite svårt att leta dina inlägg så kommer här vad du skrev:
Arsenal hamnade på 10:e plats i EPL 4 år innan vi tog the treble och utklassade ett Man Utd vars manager blev skolad av Wenger den säsongen.

För sakens skull, vilken Treble är det du menar? Då United är det enda engelska lag som vunnit The Treble (CL-PL-FA)
Citera
2021-05-22, 17:10
Medlem
TilhelmWells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaMarcus
Brentford till playoff-final! Hoppas de eller Barnsley flyttas upp, Swansea har haft sin chans i PL.

Hoppas också Brentford tar steget upp till PL. Säsongen 2008-2009 låg man i League Two. Resan man gjort sen dess är som valfri mindre Stockholmsklubb i Söderort skulle gå upp i Allsvenskan. Typ Enskede eller Tyresö om drygt 10 år om de startar nu.
Citera
2021-05-22, 17:14
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaMarcus

Hoppas brentrord för Janssons skull.
Citera
2021-05-22, 19:36
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Intressant situation kring Kane att han så tydligt går ut och säger att han vill lämna. Får se vad som händer. Kommer ju ihåg hur Gerrard tackade nej till kontraktfärslag och ville lämna ett tag som slutade med att Liverpool fick göra ett officiellt statement gällande situationen. Slutade med att han stannade "hela" ​karriären i Liverpool ändå. Men då hade Gerrard Fa Cup titlar och Champions league titlar att luta sig tillbaka mot. Kane har ju inget sånt med Spurs. Och framtidsutsikterna är betydligt sämre för spurs också. Undrar om Gerrard stannat hela karriären i samma läge som Kane. Tveksamt.

Levy känner sig sviken av Kane kan man läsa i medierna. Ja tror Kane har lika mycket rätt att känna samma sak om Levy. Visst kan man tycka att Kane får skylla sig själv när han ganska nyligen skrev på ett nytt kontrakt. Men då ska man komma ihåg att Spurs befann sig i en helt annan position då med framtidshopp. Allt detta har ju totalt raserats de två senaste säsongerna tack vare Levy. Spurs är ju i totalt förfall på grund av tränarsituationen och dåliga spelarköp.

Undrar hur mycket förståelse och tålamod fansen har kring en flytt för honom. Chelsea? Inte värsta rivalen men londonrival likväl. United och City kanske svider mindre. Men så kanske han vill stanna i London/eller att Chelsea är det lag som hostar upp mest pengar för spurs att acceptera och inte har annat val om han vill ha chans på de stora grejerna. Blir han välkomnad tillbaka utan burop då? Visst flytt utomlands men tror han har sina pojkdrömmar om att vinna nationella titlar i England mer.
Citera
2021-05-22, 20:34
Medlem
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Intressant situation kring Kane att han så tydligt går ut och säger att han vill lämna. Får se vad som händer. Kommer ju ihåg hur Gerrard tackade nej till kontraktfärslag och ville lämna ett tag som slutade med att Liverpool fick göra ett officiellt statement gällande situationen. Slutade med att han stannade "hela" ​karriären i Liverpool ändå. Men då hade Gerrard Fa Cup titlar och Champions league titlar att luta sig tillbaka mot. Kane har ju inget sånt med Spurs. Och framtidsutsikterna är betydligt sämre för spurs också. Undrar om Gerrard stannat hela karriären i samma läge som Kane. Tveksamt.

Levy känner sig sviken av Kane kan man läsa i medierna. Ja tror Kane har lika mycket rätt att känna samma sak om Levy. Visst kan man tycka att Kane får skylla sig själv när han ganska nyligen skrev på ett nytt kontrakt. Men då ska man komma ihåg att Spurs befann sig i en helt annan position då med framtidshopp. Allt detta har ju totalt raserats de två senaste säsongerna tack vare Levy. Spurs är ju i totalt förfall på grund av tränarsituationen och dåliga spelarköp.

Undrar hur mycket förståelse och tålamod fansen har kring en flytt för honom. Chelsea? Inte värsta rivalen men londonrival likväl. United och City kanske svider mindre. Men så kanske han vill stanna i London/eller att Chelsea är det lag som hostar upp mest pengar för spurs att acceptera och inte har annat val om han vill ha chans på de stora grejerna. Blir han välkomnad tillbaka utan burop då? Visst flytt utomlands men tror han har sina pojkdrömmar om att vinna nationella titlar i England mer.

Där jag läst (mest reddit) så enligt fansen där skulle chelsea vara den klubben dom vill se han minst i.

Nej det är dags nu att vinna titlar Kane, kom till City och ta över Agueros mantel. Han sa ju nyligen att han skulle älska och spela med KDB. Ska man köpa honom innan eller efter EM? Både för och nackdelar liksom..
Citera
2021-05-22, 21:11
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
Där jag läst (mest reddit) så enligt fansen där skulle chelsea vara den klubben dom vill se han minst i.

Nej det är dags nu att vinna titlar Kane, kom till City och ta över Agueros mantel. Han sa ju nyligen att han skulle älska och spela med KDB. Ska man köpa honom innan eller efter EM? Både för och nackdelar liksom..

Han kanske drar korsbandet i EM och då lär det inte hända mycket.

Om han vill ha titlar så är ju City enda "safe" alternativet och de spenderar ju inte 120-150m på en spelare. Inte för att en affär är omöjlig men City har ju ändå spenderat ganska förnuftigt (även om de spenderat mycket) och inte spenderat de summorna för 1 spelare.
Citera
2021-05-22, 22:40
Medlem
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Han kanske drar korsbandet i EM och då lär det inte hända mycket.

Om han vill ha titlar så är ju City enda "safe" alternativet och de spenderar ju inte 120-150m på en spelare. Inte för att en affär är omöjlig men City har ju ändå spenderat ganska förnuftigt (även om de spenderat mycket) och inte spenderat de summorna för 1 spelare.

Japp exakt detta som kan hända

Kanske blir Kane distraherad utav att tänka på ''vilken klubb ska jag försöka komma till'' samt att nog klubbar vill få honom så snabbt som möjligt så man inte sitter på sista transfer dagen och panik köper något, eller inget alls.

Kane eller Lukaku skulle jag vilja se City gå för. Haaland är drömmen men känns inte troligt tyvärr.

Annars Andre Silva eller hans kamrat Luka Jovic, tror den siste nämnde kan blir riktigt vass under Pep, eller ja vassare.

Men slutar väl med Danny Ings. haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in