2021-05-19, 21:53
Medlem
preben12s avatar
Det här kan ha varit det sämsta jag sett från Tottenham sen jag vet inte när. Nu är det samma grupp spelare som under tre olika tränare misslyckas med att visa kämpaglöd, mod och entusiasm på planen gång på gång. Masons laguttagning idag är ju dock under all kritik. Känns snarare som att han spelar sina polare (Dier, Alli, Winks) än att faktiskt försöka få till en vettig startelva.

Man valde även att inte låta spelarna komma ut efter matchen och tacka publiken för säsongen. Fansen blev tillsagda att lämna arenan och då, efter många om och men, när nästan alla lämnat så kom spelarna ut....

Så mycket som är fel med klubben just nu.
Citera
2021-05-19, 22:10
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
Har man någon gång ändrat efter matchen varit? Tex att mål efteråt inte var rätt?

Bruno sa ju själv att han inte nuddade bollen i går, varpå målet ska dömas bort för offside.

Jupp. Ser att det är ändrat nu och Fulham tillskrivs tre poäng och 0-1.
Citera
2021-05-19, 22:22
Medlem
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Jupp. Ser att det är ändrat nu och Fulham tillskrivs tre poäng och 0-1.

Letar men ser inget, kan du länka?
Citera
2021-05-19, 23:25
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
Letar men ser inget, kan du länka?
Svårt att länka till ironi
Citera
2021-05-20, 05:19
Medlem
EnLitenFryss avatar
LFC har skapat sig ett bra utgångsläge inför söndagen får man säga. 4 mål upp på leicester att ta igen. Spurs var tydligen helt under isen ikväll, men inte förlorar de med 6-7 bollar mot Leicester när de själva måste vinna för att få en Europaplats?

Sen ska ju jobbet göras mot Palace också, inga garantier. Men det ser bättre ut än jag vågat hoppas för tre omgångar sen.

Inget EL för Arsenal då? Utan det man slåss om är en plats i C-turneringen och det som krävs är att resultaten går ens väg på söndag? Och komma före Spurs? Snacka om meningslöst i den situation man befinner sig i... (brace for: ”om du visste något alls om engelsk fotboll och The Arsenal hade du förstått hur stark rivalitet det är och bla bla bla”).

Spurs för övrigt. Så här kriminellt dåliga får man inte vara när det spelas om europaplatser. Snacka om dåligt momentum och minus-psyke.
Citera
2021-05-20, 07:28
Medlem
Imbazs avatar
Avgörande match mot Crystal Palace. Minnet hemsöker mig just nu.
Citera
2021-05-20, 07:44
Medlem
TilhelmWells avatar
Så här sa Roy Keane efter att som fjärde spelare blivit inröstad i Premier League Hall of Fame bakom de förrsta tre, Shearer, Henry och Cantona. De första två i en klump, sen Cantona själv och sedan Keane.

Totalt prestigelöst är vad sa han sa igår. “I feel very lucky to be inducted but I’ve only been inducted because of the players I’ve played with.” Detta kommer ingen annan någonsin att kopiera och säga.

Roy Keane thanks his team mates as he’s inducted into Hall of Fame
https://www.irishtimes.com/sport/soccer/english-soccer/roy-keane-thanks-his-team-mates-as-he-s-inducted-into-hall-of-fame-1.4568406

Premier League Hall of Fame. Tottehanm kommer inte att läsa in sig,
Senast redigerad av TilhelmWell 2021-05-20 kl. 07:51.
Citera
2021-05-20, 08:41
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
LFC har skapat sig ett bra utgångsläge inför söndagen får man säga. 4 mål upp på leicester att ta igen. Spurs var tydligen helt under isen ikväll, men inte förlorar de med 6-7 bollar mot Leicester när de själva måste vinna för att få en Europaplats?

Sen ska ju jobbet göras mot Palace också, inga garantier. Men det ser bättre ut än jag vågat hoppas för tre omgångar sen.

Inget EL för Arsenal då? Utan det man slåss om är en plats i C-turneringen och det som krävs är att resultaten går ens väg på söndag? Och komma före Spurs? Snacka om meningslöst i den situation man befinner sig i... (brace for: ”om du visste något alls om engelsk fotboll och The Arsenal hade du förstått hur stark rivalitet det är och bla bla bla”).

Spurs för övrigt. Så här kriminellt dåliga får man inte vara när det spelas om europaplatser. Snacka om dåligt momentum och minus-psyke.

Sant. Det är katastrofalt dåligt.

Men att komma före Tottenham skulle ändå framkalla ett leende, när allt är misär får man vara glad för minsta lilla...
Citera
2021-05-20, 08:47
Medlem
Citat:
Jodå, fjärde ger CL. Om Chelsea missar topp 4 och vinner CL kommer 5 engelska lag hamna i CL (men man hade fått en mindre EL-plats). Med gårdagens seger över Leicester ligger Chelsea rätt bra till att ordna top4 ändå så inte aktuellt.

Tror det var Spurs som missade CL året Chelsea vann CL väl? Plats fyra blev EL istället. Det tyckte man var orättvist och ändrade systemet, har jag för mig.
Ja sorry, jag blandade ihop sakerna. Tack för rättningen!
Citera
2021-05-20, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Arsenal hamnade på 10:e plats i EPL 4 år innan vi tog the treble och utklassade ett Man Utd vars manager blev skolad av Wenger den säsongen.
Haha snacka om att leva för gamla meriter
Är det därför du tror att Arteta och Arsenal kommer vara top of the league inom 3 år? Inte missat mängden lag som har ekonomiska möjligheter har mångdubblats sen den tiden. Den tidpunkten du pratar om så var väl City ännu längre ner i tabellen och spelade kvar på Maine Road med Nial Quinn som centerforward.
Citera
2021-05-20, 09:12
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Sant. Det är katastrofalt dåligt.

Men att komma före Tottenham skulle ändå framkalla ett leende, när allt är misär får man vara glad för minsta lilla...

Yes, när det går dåligt får man ta de små ljusglimtar som finns. Det förstår jag. Men knappast något att slå på stora trumman över med tanke på Arsenals nuvarande status, plats 8 eller 9 är inte direkt vad varken Spurs eller Arsenal ska sikta på.

Var inte dig jag syftade på heller med min parentes, som du säkert förstår.

--------------------

Gällande Cavanis mål mot Fulham - kunde inte VAR avgöra huruvida Bruno var på den? Fantastiskt snyggt mål och kul att det fick stå på rent estetiska grunder (i synnerhet när matchen var meningslös, om det påverkat något hade jag inte varit lika positiv). Antar den landar i facket "vi kan inte vara säkra och väljer då fria före fälla?"

Skum situation för övrigt. Offside i förstaläget men inte andra.
Citera
2021-05-20, 11:01
Medlem
Citat:
Gällande Cavanis mål mot Fulham - kunde inte VAR avgöra huruvida Bruno var på den? Fantastiskt snyggt mål och kul att det fick stå på rent estetiska grunder (i synnerhet när matchen var meningslös, om det påverkat något hade jag inte varit lika positiv). Antar den landar i facket "vi kan inte vara säkra och väljer då fria före fälla?"

Skum situation för övrigt. Offside i förstaläget men inte andra.
Tycker ju att det är rätt uppenbart på reprisen att Bruno inte rör den... Men vad säger VAR och delen med clear and obvious error? Tänker att det var ju svårt på reprisen att bedöma så då är det ju teoretiskt inte ett C&A fel typ?

Sen köper jag inte att Bruno i EFTERHAND går ut och försöker skaffa sig pluspoäng att han inte rörde bollen etc etc. Skulle då fått pluspoäng så hade du gjort domaren uppmärksam på detta direkt i matchen och om det hade lett till att målet dömdes bort so be it. Det hade iaf varit det mest sportsliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in