2021-05-22, 15:48
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Me för i helvete!
Man har väl inte större risk att hamna på IVA bara för att det är mer tätbefolkat!
Alltså med samma smittspridning

Poängen är att Belgien har 15 gånger mer invånare på samma yta som Sverige. Och jo - det är rimligt att anta att smittan sprids lättare där folk bor mer tätt inpå varandra, vilket då givetvis får ett avtryck i hur många som vårdas på intensivvården.
Citera
2021-05-22, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag har redan tagit första sprutan och söker nu desperat efter den andra. Vågar du inte vaccinera dig?

Delta i ett stort medicinsk experiment där organisatörerna går fria från ansvar.
För att dom ska kunna lyfta arvode och aktiekurser.
Tråkigt du ställer dig bakom detta tvånget.
Motståndet kommer att återfås kan jag lova.
Citera
2021-05-22, 15:49
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
D-vitamin stärker immunförsvaret och ger bra förutsättningar för kroppen att bekämpa alla infektioner. Menar du att covid är ett undantag?

Du tror att covid är farligt för folk utanför riskgrupp och att det är bättre för dem att vaccinera sig än att få naturlig immunitet från infektion? Trots att naturlig immunitet generellt är att föredra och risken med infektion är i princip obefintlig för dessa människor? Du förstår inte att det kan vara bättre att inte vaccinera sig för människor utanför riskgrupp?

Värt att notera är följande

Riskgruppens storlek: ca 1.7 miljoner (alla 70 plussare)
Antal avlidna i riskgruppen: ca 12.000.. dvs ca 0.7%... 0.7%!!!!!!!!!!!!!!!... i RISKGRUPPEN

För övrigt: Medelålder för de avlidna var 83 år!!!!!!!!!.. dvs de dog i livet slutskede

De kan köra upp sin vaccinationskampanj i arslet... djupt!
Citera
2021-05-22, 15:51
Medlem
IMBILDENs avatar
Förstår inte att vissa personer som stödjer Sveriges öppna hållning, stödjer Tegnell och allt vad ni kallar bara vill jämföra Sveriges smittspridning med den i Uruguay, någon kåkstad utanför Santiago eller ett täbefolkat område i Indien. Varför vill ni aldrig jämföra med de nordiska grannländerna? Smittspridningen i Norge och Finland skulle ju hinna ikapp den i Sverige hette det ju. När ska det ske menar ni? Vilket år?
Citera
2021-05-22, 15:52
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Delta i ett stort medicinsk experiment där organisatörerna går fria från ansvar.
För att dom ska kunna lyfta arvode och aktiekurser.
Tråkigt du ställer dig bakom detta tvånget.
Motståndet kommer att återfås kan jag lova.

....och alla de miljoner människor som dött världen över då? Vilka tar ansvar för det?
Citera
2021-05-22, 15:54
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Värt att notera är följande

Riskgruppens storlek: ca 1.7 miljoner (alla 70 plussare)
Antal avlidna i riskgruppen: ca 12.000.. dvs ca 0.7%... 0.7%!!!!!!!!!!!!!!!... i RISKGRUPPEN

För övrigt: Medelålder för de avlidna var 83 år!!!!!!!!!.. dvs de dog i livet slutskede

De kan köra upp sin vaccinationskampanj i arslet... djupt!

Du kan ju inte räkna så. Det är kanske max 100 tusen i den riskgruppen som haft covid (antagligen lägre ändå), men det innebär ändå att sjukdomen ger 12% dödlighet bland äldre.
Citera
2021-05-22, 15:55
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Jag tror inte du är så bra på att läsa studier.

Bra argument där.

Är du typ 23 eller? Tror du på riktigt att ditt nonsens har någon som helst påverkan på diskussionen i forumet?

Cirkulera...
Citera
2021-05-22, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag vet många som blivit svårt sjuka i Covid19 och som ännu inte är återställda. Permanenta skador på lungor m.m. De har inte varit särskilt gamla, eller tillhört någon uttalad riskgrupp.

Nej, det gör du inte. Ingen jag känner som har fått covid har varit allvarligt sjuk eller fått några permanenta skador. Om vi ska dra anekdoter.

Känner du många med elallergi också?
Citera
2021-05-22, 15:57
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nej.. men du kan göra det, om du känner för det.

Ta nu en ordentlig titt på nedgången från förra året motsvarande tid.... och svara på dessa två frågor.

1. VAD orsakade denna dramatiska nedgång när vaccin inte var framtaget vid den tidpunkten?

2. Hur kommer det sig att förra gången den nedåtgående trenden påbörjade nådde man antal avlidna dagligen kring 1-5.. redan efter 2 månader... IDAG .. trots vaccineringskapanjen så har det 1) tagit dubbelt så långt tid för kurnav att komma ner.. 2) antal dödsfall är 4-5 ggr HÖGRE.. hur kommer det sig?

Källa FHM:
https://experience.arcgis.com/experience/09f821667ce64bf7be6f9f87457ed9aa
Citera
2021-05-22, 15:59
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
...eller hur...

är det därför det hänger påverkansagenter från media, FOI, MSB, BigPharma och andra här inne för att påverka den icke tänkande Biomassan?

Dessutom, jag registrerade mig 2015 och har ca 1.700 inlägg.. du registrerade dig ett år SENARE och har har häpnadsväckande 14.000 inlägg.

.. och hur var det du nu skrev "Flashbacks betydelse som påverkan på samhällets beslut är inte ens mikroskopiskt!"... vad gör alla här inne då?

Jag tycker det jag tycker. Är här för att det är roligt och för att andra sociala plattformar inte är anonyma. Mest roligt är att man får veta saker som media mörkar.

Inga inflytelseagenter är här och skriver. Du är alldeles för nojig! Det kan hända att de läser det håller jag för troligt när det gäller MSB. De är ändå nojigare än vad du är men på ett annan sätt. De tror jämt att samhället är i fara. Deras anställning är ju beroende av att det finns ett hot att skrämmas med.

Big Pharma ger fan i vad småfisken tycker. Tillverkar de inte vaccin kan de tillverka något annat, som salvor och krämer huvudvärkspiller som folk lägger hundratals kronor i månaden på.
Citera
2021-05-22, 16:00
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Det är ju ingen som påstår att d-vitamin ger immunitet. Menar du på allvar att immunförsvarets status inte spelar roll för hur kroppen kan hantera en covidinfektion? Eller menar du att d-vitamin inte förbättrar immunförsvaret?

D-vitamin påverkar varken risken för Covidinfektion eller hur pass allvarlig den blir:

https://news.cornell.edu/stories/2021/05/study-vitamin-d-wont-limit-risk-severity-covid-19
Citera
2021-05-22, 16:00
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Nej, det gör du inte. Ingen jag känner som har fått covid har varit allvarligt sjuk eller fått några permanenta skador. Om vi ska dra anekdoter.

Känner du många med elallergi också?

Jo, det gör jag faktiskt. Känner visserligen andra som har hämtat sig också, men jag vet tillräckligt många som blivit svårt sjuka för att jag ska bli rädd för sjukdomen. Känner även till två personer som dött. Visserligen äldre men ändå. Du tror på riktigt att Covid19 är jämförbar med en förkylning? Och att anledningen till att man stängt ned halva världen är vadå - en överreaktion???

Tror du att man botar cancer med vitamin C och D också, eller är det bara på covid19 det fungerar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in