2021-05-22, 10:27
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittskav
Äh, ni kan sluta tippa och berätta vilket land ni tycker är bäst..

Detta är som allt annat, en politisk tävling där det land man just nu "tycker synd om" vinner!
Eller den skäggigaste kvinnan? Eller den mest kroppspositiva? Eller vänta nu, BLM är väl en het potatis just nu? Har vi nån mörk person som är med och tävlar?

Tro mig, ingen röstar för att låten är bra utan enbart för att vara politiskt korrekt.

Auf wienerschnitzel!
Lägg av nu. Larv. Jag kommer rösta på Finland då jag tycker den låten är bäst. Härligt driv i den enligt mig. Gillade Nordmakedoniens låt men den åkte ut. Jag tycker även Sveriges låt är bra.
Citera
2021-05-22, 10:28
Medlem
irishrages avatar
Norges fallen angels kan gå hela vägen. Hög på cola som ett hus.
Citera
2021-05-22, 10:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hyssases
Någon som vet när röstningen börjar ikväll? Pallar inte sitta o lyssna genom alla bidrag en gång till

Börjar väll som de andra efter alla sånger. Så säg runt 22:15-22:30
Citera
2021-05-22, 10:56
Avslutad
Hoppas inte san marino Finland Sverige england Norge Moldavien eller azerbajdzjan vinner. Sämsta i startfältet.
Citera
2021-05-22, 11:02
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Norges fallen angels kan gå hela vägen. Hög på cola som ett hus.

Norges låt är sämst.

Någon skrev i tråden att Maltas bidrag var aktuell för Melodifestivalen? Synd enligt den personen att den inte togs med, varför? Deras artist har noll koppling till Sverige, varför ska hon representera oss när hon representerat Malta i ungdomstävlingar och aldrig satt sin fot här(?) Tar ju helt bort charmen från tävlingen, tänk om t.ex. Zara Larsson väljer att representera Spanien eller något liknande. Förstå mig rätt, Maltas låt är en av de bättre i årets upplaga men varför skulle hon representera Sverige? Oförståeligt.

Min personliga favorit: Albaniens bidrag, energisk låt med smaker av balkan-inslag. Stark röst har kvinnan med. Gillar den skarpt, svängig och även mäktigt att hon sjunger på sitt egna språk.

Lite ord om favoriterna:

Schweiz: Halvtråkig, ingen tvekan om att artisten sjunger bra men känns som en Duncan copycat men något svagare. Såklart lyft till skyarna för att artisten är en söt kille med krulligt hår. Om fjortonåringarna får bestämma vinner Schweiz.

Frankrike: Fin och vacker, Edit Piaf vibbar. Men nuddar inte vid hjärtat riktigt. Överhypad av någon anledning. Bra sång men den träffar mig inte.

Italien: Sån här typ av musik skulle jag i normala fall aldrig lyssna på, men den är catchig. Gillar attityden"skiter i vad andra tycker" och bara göra sin grej. Den fångar en. Killar med bar överkropp och hängslen lär vara en favorit bland alla tjejer, även hipsters kommer gilla den. Förstår att den är i topp.

Ukraina: Gillar att det finns inslag av tradition och kultur från hemlandet i bidraget och att hon sjunger på sitt egna språk, det är sånt man gärna vill se mer av i Eurovision. Låten då, "rolig". Inget mer. Gillar tempoökningen men det känns inte som en riktig låt, ingen sång, mest skrikig. Skulle den vinna så anser jag det vara en oförtjänt seger. Den är helt ärligt inte ljuvlig för öronen att lyssna på. Krävs ett visst sinnestillstånd, kan tänka mig att den är nice att lyssna på full och hög på droger.

Island: Hipsterlåt som är helt intetsägande, men det är väl häftigt med artister i pyjamas på scen. Ingen värdig vinnare.

Om jag måste välja en låt som jag vill ska vinna men som kanske ändå inte är personliga favoriten så är det Malta.
Citera
2021-05-22, 11:46
Medlem
hyssasess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero

Nä asså jag menade när själva poängutgivningen börjar
Citera
2021-05-22, 12:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hyssases
Nä asså jag menade när själva poängutgivningen börjar

Skulle gissa från 23 typ
Citera
2021-05-22, 12:14
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Nej. Det är mycket senare. Man ska väl igenom 20 låtar med en del pauser/mellanakter både före/under/efter resans gång och det börjar kl 21. Släng på en timme till. Det hela brukar oftast vara färdigt kring midnatt och kan ofta dra över tiden.
Citera
2021-05-22, 12:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Nej. Det är mycket senare. Man ska väl igenom 20 låtar med en del pauser/mellanakter både före/under/efter resans gång och det börjar kl 21. Släng på en timme till. Det hela brukar oftast vara färdigt kring midnatt och kan ofta dra över tiden.

Trodde personen frågade när röstningen började inte när poängutdelningen började.
Citera
2021-05-22, 12:31
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Trodde personen frågade när röstningen började inte när poängutdelningen började.
Förstod det nu
Citera
2021-05-22, 12:49
Bannlyst
Tusses chanser idag är mikroskopiska.. Det måste vara den sämsta låten någonsin från Sveriges sida.
Citera
2021-05-22, 12:54
Medlem
Rokushikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Norges låt är sämst.

Någon skrev i tråden att Maltas bidrag var aktuell för Melodifestivalen? Synd enligt den personen att den inte togs med, varför? Deras artist har noll koppling till Sverige, varför ska hon representera oss när hon representerat Malta i ungdomstävlingar och aldrig satt sin fot här(?) Tar ju helt bort charmen från tävlingen, tänk om t.ex. Zara Larsson väljer att representera Spanien eller något liknande. Förstå mig rätt, Maltas låt är en av de bättre i årets upplaga men varför skulle hon representera Sverige? Oförståeligt.
Givetvis skulle inte Destiny representerat Sverige. Två av dom 4 låtskrivarna till Je me casse är svenskar, det går till så att när dom skrivit en låt skickas demon runt till mängder av artister, bland annat till minst en svensk som inte ville sjunga den i svenska Mellon.

Så i en alternativ verklighet hade alltså Je me casse kunnat vara med och representerat Sverige i Eurovision, men med vilken artist kan man bara spekulera i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in