2021-05-22, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisxter
De är bröder.
Neo Barstedt är hans nya namn.

De drev advokatfirman Onyx ihop men delade på sig för att kunna jobba i samma mål mdär en är advokat och den andra är målsägandebiträde eller liknande. I mål med flera tilltalade så företräder de varsin klient och kan fakturera saftigt.

Fun Factz:
Neo drar linor. Hans bror Gabriel pumpar anabola.
Grattis sverige!

Vilket praktesse, om det stämmer. Sveriges rättsväsende känns sådär stabilt.
Citera
2021-05-22, 02:58
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Men i det här landet kan man inte åberopa grundlagen - man kan inte heller få skadestånd om man
är (enbart) utsatt för grundlagsbrott - hela grundlagen är politiskt ordbajs
Inget av det där stämmer.

Du kan dock inte åberopa RF 1:2, målsättningsparagrafen.

Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Ganska enkelt. Ser man mellan fingrarna på utlänningar med jur.kand? Eftersom övriga samhället är inställt på det, inklusive kvotera in packet till läkare, sjuksköterska, polis osv osv. Att man inte skulle kvotera in packet till advokater håller jag för osannolikt.
Citat:
Ursprungligen postat av Osmakligast
Nej det gör man inte. Däremot kvoterar man in idioter på juristprogrammet.
Det finns ingen inkvotering på juristprogrammet eller i Advokatsamfundet.
Citera
2021-05-22, 03:05
Medlem
Mailmanss avatar
Utan att lusläst hela tråden måste jag ändå ifrågasätta varför alla DIREKT antar att advokaten är boven i dramat.

Det jag vill belysa är den indoktrinering av att våra tingsrätter besitter vettiga domare.

Tingsrätten består mest av idioter som varit innom yrkes-området utan att klättra under sina 5370 arbetsår... dvs känslodrivna-paragrafryttare. #jagvillocksåbestämma
Citera
2021-05-22, 08:20
Medlem
Imnshos avatar
Ska en "rörelse" ha en consigliere så bör det vara en typ Tom Hagen som Robert Duvall spelar i Gudfadern. Dvs en skicklig typ som kan skapa en fasad av seriositet som skyler de skumma affärerna.

Men jag kan gissa att den här babbeadvokaten kan funka för nåt perifert gäng i Södertälje. Då kan han få tolka lite lagtexter, springa ärenden och dra linor på Stureplan.
Citera
2021-05-22, 08:55
Medlem
Citat:
De är bröder.

De drev advokatfirman Onyx ihop men delade på sig för att kunna jobba i samma mål mdär en är advokat och den andra är målsägandebiträde eller liknande. I mål med flera tilltalade så företräder de varsin klient och kan fakturera saftigt.

Fun Factz:
Grattis sverige!

Blir han utesluten kommer han att leva hyfsat gott i alla fall:

Som biträdande jurist hos broder Gabriel
Citera
2021-05-22, 09:13
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Gäller nog de flesta babbar med kotletttfrisyr.
Fasa om man blir tilldelad ett sådant stolpskott.

Många blattar med "Utbildning" som ex advokat, läkare, tekniker, forskare, beteendevetare, psykologer mf hat INTE en utbildning eller har slutfört en riktig utbildning. i de flesta blatteländer är det enkelt att köpa ett diplom och få sitt namn inskrivet i skolans register. Vips så är man högutbildad och man får arbete hur lätt som helst i kucklandet Sverige..

OM myndigheterna kollar så kollar de med skolan och de register skolan har.. Är personen inskriven så sker ingen annan koll av kunskaperna.

Då och då kommer det fram att någon fuskat men mörkertalet är stort. Folk kan bli behandlade till döds av en blatteläkare och läkaren går fri utan någon ingående granskning..

MÅSTE bli ett slut på detta och folks utbildning måste synas ORDENTLIGT i sömmarna inte med dagens menlösa kontroller (om de ens görs)
Citera
2021-05-22, 10:03
Medlem
QuadraticFormulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Utan att lusläst hela tråden måste jag ändå ifrågasätta varför alla DIREKT antar att advokaten är boven i dramat.

Det jag vill belysa är den indoktrinering av att våra tingsrätter besitter vettiga domare.

Tingsrätten består mest av idioter som varit innom yrkes-området utan att klättra under sina 5370 arbetsår... dvs känslodrivna-paragrafryttare. #jagvillocksåbestämma
Att bli rådman (ordinarie domare) i tingsrätten är betydligt svårare än att bli advokat. Till en början krävs ju tingsmeritering 2 år samt fiskalutbildning 3 år. Sedan låter man inte vilken idiot som helst bli domare, utan det krävs oftast ytterligare erfarenhet. Kvaliteten på domare tenderar att vara överlägset bättre än advokater.
Senast redigerad av QuadraticFormula 2021-05-22 kl. 10:05.
Citera
2021-05-22, 11:33
Medlem
Jonathaan5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Många blattar med "Utbildning" som ex advokat, läkare, tekniker, forskare, beteendevetare, psykologer mf hat INTE en utbildning eller har slutfört en riktig utbildning. i de flesta blatteländer är det enkelt att köpa ett diplom och få sitt namn inskrivet i skolans register. Vips så är man högutbildad och man får arbete hur lätt som helst i kucklandet Sverige..

OM myndigheterna kollar så kollar de med skolan och de register skolan har.. Är personen inskriven så sker ingen annan koll av kunskaperna.

Då och då kommer det fram att någon fuskat men mörkertalet är stort. Folk kan bli behandlade till döds av en blatteläkare och läkaren går fri utan någon ingående granskning..

MÅSTE bli ett slut på detta och folks utbildning måste synas ORDENTLIGT i sömmarna inte med dagens menlösa kontroller (om de ens görs)
Hur "tänkte" du där? Tror du helt allvarligt att en advokat från ex Kongo kan komplettera sin utbildning här i Sverige? Advokatyrket är det enda yrket som inte går att komplettera såtillvida examen inte är från Europa.
Citera
2021-05-22, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue

Nu handlar tråden om en advokat som av tingsrätten entledigade pga. oskicklighet i ett specifikt mål.

Tråden synes dock - föga förvånande - tendera att handla om påstådd kvotering av personer med utländsk härkomst till advokatskrået.

Låt mig mot den bakgrunden påpeka följande fakta:

1. Det sker ingen som helst kvotering vare sig till juristlinjen eller vid advokatexamen.

2. Du kommer inte in i Sveriges advokatsamfund endast med en utländsk advokatexamen. Du måste ändå tenta.

3. Det går inte att ”fuska” sig igenom hela juristlinjen och advokatexamen.

4. Andelen personer med utländsk härkomst i Sveriges advokatsamfund (advokater) är väsentligt lägre jämfört med hur befolkningsstrukturen ser ut i övrigt. Jag påstår att just advokatskrået i Sverige är ett av det ”svenskaste” yrket vi har i landet. För den som betvivlar påståendet rekommenderar jag vederbörande att surfa runt på byråernas hemsidor, där redovisas regelmässigt samtliga medarbetare med foto och namn. Tar endast någon minut så ser man vart det lutar, jag lovar.

5. Det är inte alls unikt med advokater som gör mindre lyckade framträdanden i rätten. Att personen passerar ett sådant lågvattenmärke att tingsrätten agerar som i det nu aktuella fallet är såklart mycket allvarligt. Men det sker varje vecka i landets domstolar. Oftast utan att domstolen agerar så dristigt som nu skett. (Just i detta fallet kan det rent teoretiskt bero på - ren spekulation - att tingsrätten tröttnat/stört sig på advokaten ifråga.) Oskicklighet i någon mening kan vara skäl till entledigande men oftast beror det på dålig förberedelse från advokater sida. Eller på en rörig klient. Faktiskt. Acceptansen hos rätten gentemot advokaten är generellt sett väsentligt större vid brottmål än vid tvistemål. Att komma oförberedd till en huvudförhandling i tvistemål är bland det värsta du göra. Ingen advokat klarar av att landa en sådan på ett bra sätt oavsett erfarenhet och kompetens. Det förekommer tyvärr också att advokater tar uppdrag utanför sin kompetens (rättsområde). Det vittnar dock om dåligt omdöme mer än om dåligt advokatämne.

Mot den bakgrunden (1-5) är en del tjafs i tråden - invandring i vid mening - enligt min uppfattning så otroligt off sett till vad tråden handlar om. För den som vill diskutera den typen av frågor finns det andra trådar. Men i just denna tråden blir diskussionen väldigt malplacerad.
Citera
2021-05-22, 12:06
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokofinn
Mitt svar är fortfarande nej. Du är förövrigt väldigt otrevlig och otacksam att skriva med.

Vänta lite nu, ditt svar var ett simpelt "nej". Inget förklarande svar utan bara nej. Jag ifrågasatte då det eftersom man ser fusk och kvotering överallt annars i samhället när det kommer till utlänningar från framför allt MENA. Ingenstans har jag varit otrevlig eller gjort några påhopp mot dig. Du å andra sidan börjar med personangrepp.

Citat:
Ursprungligen postat av QuadraticFormula
Man ska vara glad att buset har dåligt omdöme när det gäller att välja försvarare. Gör åklagarens jobb mycket enklare.

Synd bara att åklagarna och lagmännen i så stor omfattning tillhör vänstern och Hilda och Ruben-nätverket.
Citera
2021-05-22, 12:20
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
De är bröder.

Fun Factz:
Grattis sverige!

Herregud, om det stämmer! Borde inte båda två få sina licenser indragna?

Citat:
Ursprungligen postat av QuadraticFormula
Att bli rådman (ordinarie domare) i tingsrätten är betydligt svårare än att bli advokat. Till en början krävs ju tingsmeritering 2 år samt fiskalutbildning 3 år. Sedan låter man inte vilken idiot som helst bli domare, utan det krävs oftast ytterligare erfarenhet. Kvaliteten på domare tenderar att vara överlägset bättre än advokater.

Det är möjligt, men nätverket Hilda och Ruben ser nog till att få in sina aktivister där de vill ha dem. De jobbar långsiktigt.
Citera
2021-05-22, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
N*o B*rsoum B*rstedt. * = e, a och a.

Är väl kusin med G*briel "Han är advokat" B*rsoum. * = a.

N*o omtalas bland annat i denna tråd, se inlägg 2263 och framåt: (FB) Skvaller om Andreas ”Startklar” Coskun
haha sjukt, min första tanke va att det gällde G"briel så helt ute och cyklar var jag inte då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in