Citat:
Ursprungligen postat av
Vemseringen
Vad är grejen med allt hat mot just Nardos, på riktigt? Har någon sett till hur andra deltagare i huset beter sig? Förutom Tanja såklart, för hon är omänskligt snäll och helt enkelt en sjukt bra person.
Min poäng är iallafall att jag förstår att man hatar kampanjen som går runt, den om något gör att jag inte vill rösta på Nardos eftersom hudfärg ska fan inte spela någon roll i resultatet, utan folk borde helt sonika rösta på den människan som är ens favorit. Men snälla, kampanjen är inte Nardos fel. Nardos är precis som alla andra i huset en person som varit inlåst i snart 100 dagar och utsätts för enorm press med kameror som konstant filmar dig. Alla dina bra och dina dåliga sidor kommer synas, för ingen människa är alltid på topp. Varför är det ingen som snackar om hur Simon beter sig? Eller Emelie? Simon gör bra tv, men är en fruktansvärt irriterande omogen liten fjant stor del av tiden. (Nej, Simon är inte min favorit)
Folk i tråden säger att det inte handlar om rasism men det är för mig helt orimligt hur Nardos är den enda som tar upp det här kommentarsfältet och att det är så fruktansvärt mycket hat riktat mot just henne.
I mina ögon är nardos en ung och vilsen tjej som först söker till ett program som tjafs där det sitter ett gäng människor som saknar värdighet. (jag har inte sett mycket av tjafs, utan kollade enbart upp det efter Nardos nämnt sin medverkan inne i huset). Sedan går in i big brother, först som en utåtagerande orten-brud som har taggarna utåt mot allt och alla, förmodligen för att hon länge behövt ha det för att försvara sig. Men senare mjukar upp sig mer och mer, får mer förståelse för andra människor och får förståelse för sig själv och sitt eget beteende. Visst kan nardos också bete sig illa ibland, men det gör bokstavligen alla i det där huset (förutom Tanja). Nardos har förmodligen en lång väg kvar att gå, men likaså har Simon, Emelie och många andra som varit i det där huset. Det man måste komma ihåg är att i slutet av dagen så är alla dessa människor, och dom alla har uppenbarligen stor respekt för varandra.
Folk blir med rätta upprörda över att tv4 utsett en vinnare från start...Nardos. Och ger Nardos fördelar i 100 dagar medan andra blir förnedrade och får nackdelar. Dessutom får hon mest tv-tid både i avsnitten och DC. Hennes dåliga sidor klipps bort medan andras dåliga sidor tas fram.. Hon är en egoistisk, gapig, narcissistisk och jobbig människa som inte lyssnar på någon annan än sin egen röst. Inte ett dugg konstigt att folk har "något emot Nardos" tycker jag. Dels för hennes kassa personlighet och dels har tv4 hjälpt till genom att favorisera henne och gett henne fördelar så hon fått total hybris och blivit ännu svårare att tycka om.