2021-05-21, 16:43
Medlem
Skaanseths avatar
.
Senast redigerad av Skaanseth 2021-05-21 kl. 16:50.
Citera
2021-05-21, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Selvsagt. Men en GM som ikke var relatert til åstedet eller offeret, kunne drept AEH
på en mer effektiv måte, og hadde forsåvidt ikke trengt å kvitte seg med liket heller, slik
f.eks. drapet på Najaf Abbas, som fremsto som en ren henrettelse.

En representant for "de fleste kriminelle" hadde ikke vært avhengig av å rigge åsted.
Det viktigste hadde vært å komme seg inn og ut av S4 uten å bli sett, og helst uten
å legge igjen et eneste spor. Dette siste fantes ikke på åstedet.

Samtidig hadde ikke en fremmed GM hatt tilgang til huset, og måtte sannsynligvis ha
brutt eller lurt seg inn, noe som både hadde økt risiko for å sette spor og bli sett av
vitner. Igjen - ingen spor etter fremmede. Ingen tegn til innbrudd.

Igjen - hvem hadde fri tilkomst til huset, hvem hadde alt å tjene på å bli kvitt liket,
og rigge åstedet til å se ut som om AEH var kidnappet?

Ingen "vanlige" mordere har behov for å vaske og rigge et åsted.

Det er ikke mange som kan settes på listen over mistenkte, og vi vet hvem som
vil havne øverst.

Du leter jo etter ting som vil bekrefte en historie du vil tro på. INGEN av oss vet hva som har skjedd med AEH, vi vet heller ikke hva motivet er. Menn som TH vokser ikke på trær, han kunne kjørt cabriolet og skiftet 20-åringer hver helg, og krydret med en sedvanlig prostituert eller ti. Har han levd slik? Har han hatt et ønske om å gjøre det eller behov om det? Av de betegnelsene dere kommer med så skulle man nesten tro at dere oppriktig mener at den sorten er et bedre menneske. Alt som glitrer er ikke gull vet du og alt du finner unormalt er ikke sykelig.
Citera
2021-05-21, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Da velger jeg å svare slik. Ut fra den informasjon som finnes tilgjengelig så er jeg 100% sikker på at Tom Hagen er skyldig.

Og om det kommer ny informasjon må jeg vurdere på nytt. Om nødvendig.

Basert på dine tidligere innlegg så vil du tolke ny informasjon som villeding eller manipulering, og bli 110% sikker på at TH er skyldig.
Citera
2021-05-21, 17:13
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Lurer på hvorfor Hellsculls oppfører seg som et rasshøl mot alle andre her?
Det er jo fredag.
Citera
2021-05-21, 17:13
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Du leter jo etter ting som vil bekrefte en historie du vil tro på.

Motsatt. Jeg har forholdt meg til det som er kommet frem i media av pålitelig informasjon, og
dannet meg et bilde av hva som kan ha skjedd.

Citat:
INGEN av oss vet hva som har skjedd med AEH, vi vet heller ikke hva motivet er.

Nei, ingen av oss vet. Men det fins som sagt pålitelig informasjon som kan tegne et bilde av hva
som kan ha skjedd. Jeg baserer meg på det handlingsnarrativet politiet har lansert som det mest
sannsynlige.

Citat:
Menn som TH vokser ikke på trær, han kunne kjørt cabriolet og skiftet 20-åringer hver helg, og krydret med en sedvanlig prostituert eller ti. Har han levd slik? Har han hatt et ønske om å gjøre det eller behov om det? Av de betegnelsene dere kommer med så skulle man nesten tro at dere oppriktig mener at den sorten er et bedre menneske. Alt som glitrer er ikke gull vet du og alt du finner unormalt er ikke sykelig.

Jeg kjenner ikke TH eller noen andre "menn som ham". Jeg kjenner kun det som er kommet
frem i media. For meg er det helt irrelevant hva slags "sort menneske" han fremstår som, eller
om han har asperger eller psoriasis eller liker menn i stramt lærtøy.
Citera
2021-05-21, 17:24
Medlem
Citat:
Motsatt. Jeg har forholdt meg til det som er kommet frem i media av pålitelig informasjon, og
dannet meg et bilde av hva som kan ha skjedd.

Nei, ingen av oss vet. Men det fins som sagt pålitelig informasjon som kan tegne et bilde av hva
som kan ha skjedd. Jeg baserer meg på det handlingsnarrativet politiet har lansert som det mest
sannsynlige.

Jeg kjenner ikke TH eller noen andre "menn som ham". Jeg kjenner kun det som er kommet
frem i media. For meg er det helt irrelevant hva slags "sort menneske" han fremstår som, eller
om han har asperger eller psoriasis eller liker menn i stramt lærtøy.

Haha, det som har kommet fram i media? Tror du ikke at journalister også kan få tunnelsyn? Vi har da hatt nok av saker hvor mennesker regelrett har blitt korsfestet i media, også før en dom. Ta litt lærdom av hva noen journalistene som jobbet med Baneheiasaken uttaler i dag, og det er helt likegyldig om Kristiansen faktisk er uskyldig eller ei.

Det er ikke uvanlig at media legger seg på en linje som er salgbar eller at politiet trekker forhastede konklusjoner. Jeg kan ikke se at vi har lest så mye i VG og Dagbladet som ikke peker på noe som helst annet enn TH? Som vi kan lese fra boken så er det mye informasjon fra avhør ol som er utelatt i media, hva tror du det gjør med det stoffet du bruker for å kunne gjøre deg opp en mening?

Så din konklusjon er at fordi politiet mener noe så må det være riktig? Skulle vi fulgt denne argumentasjonen så hadde det jo ikke vært behov for verken forsvarsadvokater eller domstoler i landet, all makt til politiet! Rykter er heller ikke pålitelig informasjon og man må huske på at alt vi tolker farges av våre begrensninger, derfor er det viktig at flere vurderer samme informasjon. Hvis man skulle tro på alt som har blitt postet her så måtte AEH gå for lut og kaldt vann på bryllupsdagen, og hun var skuffet - ergo ville hun ut av ekteskapet. Men så viser det seg at de faktisk har tilbrakt tid sammen og spist middag hos datter, tid er jo dyrebart eller hva? Det høres da hyggelig ut? Slik jeg kjenner skuffelser, både fra meg selv og andre, så må man ha en forventning for å bli skuffet. Ingen forventning - ingen skuffelse. Hvorfor skulle hun forvente noe fra et ekteskap som var dødt? Og hvorfor skal man på død og liv forvente gaver og oppmerksomhet når man "blir fortalt" og lært opp til at man skal få noe? Det er en svakhet i menneskelige sinn. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har hørt koner klager på sine menn, en sa vel en gang at om mannen kom hjem med en oppvaskbørste til henne så skulle hun bli imponert! Ikke alle er opptatte av påtatt romantikk og TH er åpenbart ikke den typen. Er det en feil? Er det sykelig?
Senast redigerad av Floriss 2021-05-21 kl. 17:48.
Citera
2021-05-21, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Det er jo fredag.

Ja, det er det. Men jeg trenger ingen kunstig stimuli. Men de fleste har nok registrert hvor usigelig tungnemme enkelte blir i helgene, og spesielt om natten. Er ikke sikkert min teori er riktig, noen behøver kanskje ikke alkohol for å dumme seg ut i all offentlighet.
Citera
2021-05-21, 17:57
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Haha, det som har kommet fram i media? Tror du ikke at journalister også kan få tunnelsyn? Vi har da hatt nok av saker hvor mennesker regelrett har blitt korsfestet i media, også før en dom.

Du må gjerne gi konkrete eksempler på feilaktige påstander fra media i denne konkrete saken.

Citat:
Så din konklusjon er at fordi politiet mener noe så må det være riktig?

Nei, jeg konkluderer ikke. Jeg forholder meg til politiet som den så langt sikreste
kilden for det som er kjent om saken. Hvis du kjenner til en mer pålitelig kilde, vil
jeg gjerne se/høre.
Citera
2021-05-21, 18:08
Medlem
Citat:

Politiet gikk også glipp av muligheten til å aktivt søke etter AEHi to måneder, fordi de var tvunget
til å legge lokk på saken. De hadde generelt veldig begrensede muligheter for å drive
aktiv etterforskning.

De kunne ikke etterforske det på samme måte som ved et drap heller, siden de hadde
grunn til å tro at AEH var i live. Alt de kunne gjøre var å samle tekniske spor, som på
overflaten lot til å stamme fra en bortføring.

Kryptorigget og løsepengebrevet fordret dessuten at de brukte masse tid og ressurser på
å "kommunisere" med den antatte motparten, og samtidig prøve å spore opp hvem som
angivelig satt i "andre enden". Så statisk som den "kommunikasjonen" viste seg å være,
kan det forsåvidt ha vært utført av et program/script.

Når det gjelder innhenting av elektroniske spor, så visste jo GM at det ved en bortføringssak
ville være et enormt arbeid å gjennomgå alt overvåkningsmaterialet og telefonlogger fra nær
sagt hele regionen. Det ville gi ham tid. Den virkelige GM, trengte bare passe på at mobiltelefonen
hans ikke slo ut på basestasjonene for S4 i det aktuelle tidsrommet, at han ikke ble sett eller
lagt merke til av noen da han tok seg til og fra S4 innenfor det som er et lite frimerke sammenlignet
med fotballbanen politiet nå var nødt til å søke gjennom. For selvsagt måtte politiet anta at de
angivelige kidnapperne ikke holdt til i nabolaget.

Politiet sendte få timer etter de møtte TH på bensinstasjonen, ut en melding til alle nabodistrikter og grenseoverganger om at AE var kidnappet. De hadde alle muligheter til å drive en aktiv etterforskning, bortsett fra å bruke media.

Når det gjelder kryptorigget, så har ikke hele politistaben jobbet med det. Hvis politiet hadde fått valget om å prøve å løse saken med eller uten kryptorigget, så tror jeg de hadde valgt med, selv om det skulle vise seg å være en drapssak. De er nok glade for de sporene de har å jobbe med. Det samme gjelder nok alle andre beviser som noen mener TH har plassert på åstedet. Så mye villeding som han skal ha drevet med, så burde man klare å knytte ham til noe. (Sprox-sko, trusselbrev, konvolutt, strips eller bakhon)

At politiet har nedprioritert elektroniske spor rundt åstedet, for å gjennomgå hele regionen høres etter min mening ikke helt sannsynlig ut. Selv om de trodde det var en kidnapping, så var åstedet det viktigste å få oversikten over.
Citera
2021-05-21, 18:20
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Politiet sendte få timer etter de møtte TH på bensinstasjonen, ut en melding til alle nabodistrikter og grenseoverganger om at AE var kidnappet. De hadde alle muligheter til å drive en aktiv etterforskning, bortsett fra å bruke media.

Nemlig, og på grunn av dette ble altså jobben deres mye mer omfattende på
grunn av mengden data de etterhvert måtte forholde seg til.

Citat:
Når det gjelder kryptorigget, så har ikke hele politistaben jobbet med det. Hvis politiet hadde fått valget om å prøve å løse saken med eller uten kryptorigget, så tror jeg de hadde valgt med, selv om det skulle vise seg å være en drapssak. De er nok glade for de sporene de har å jobbe med. Det samme gjelder nok alle andre beviser som noen mener TH har plassert på åstedet. Så mye villeding som han skal ha drevet med, så burde man klare å knytte ham til noe. (Sprox-sko, trusselbrev, konvolutt, strips eller bakhon)

Selvsagt må de etterforske alt som kan være relevante spor. Igjen kryptorigget og jakten
på "kidnappere" gjorde jobben deres mye større og omfattende.

Citat:
At politiet har nedprioritert elektroniske spor rundt åstedet, for å gjennomgå hele regionen høres etter min mening ikke helt sannsynlig ut. Selv om de trodde det var en kidnapping, så var åstedet det viktigste å få oversikten over.

Jeg mener ikke at de har nedprioritert, men at de hadde hatt mer tid og ressurser til å konsentrere
etterforskningen mot den virkelige GM dersom de ikke var blitt forledet til å anta at GM kunne tatt
nær sagt "hvilken som helst" vei ut av området.

Hovedpoenget er at de måtte anta at GM var nødt å reise avgårde med AEH i live.
Kall det et godt eksempel på en "red herring".
Citera
2021-05-21, 18:22
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Svarte han, som påberoper seg å være mobbet. Livet må være uutholdelig, stadig nye krenkelser, alle andre er fæle!
Du har ingenting å bidra med. Du greier ikke engang å skille mellom en utviklingsforstyrrelse og en personlighetsforstyrrelse.
Jeg utgir meg ikke for å være en ekspert på dette, men de fleste med høyere IQ enn kroppstemperaturen, greier å lese seg opp på dette.
Men bare stå på, mye ufrivillig komikk i din uvitenhet.
Her er forøvrig en interessant artikkel om psykopati og trolling:
https://nhi.no/psykisk-helse/psykiske-lidelser/sadistiske-nett-troll/

Hah du har så mye selvinnsikt selv, tror du glemmer helt her at du sitter bastant å forvarer en kone morder, det er jo du som er på kanten til psykotisk her, å mindreverdskompleksene dine lyser også igjennom, hele tiden har behov for å rakke ned på andre sin iq f.eks..

Men for all del er bare og fortsette, gleder meg til å quote alt svadaet ditt når TH er dømt..
Citera
2021-05-21, 18:22
Medlem
Citat:
Du må gjerne gi konkrete eksempler på feilaktige påstander fra media i denne konkrete saken.

Nei, jeg konkluderer ikke. Jeg forholder meg til politiet som den så langt sikreste
kilden for det som er kjent om saken. Hvis du kjenner til en mer pålitelig kilde, vil
jeg gjerne se/høre.

Media utelater informasjon, det gjør at vår oppfatning kan bli feilaktig. Dette er også noe SH har påpekt.
Senast redigerad av Floriss 2021-05-21 kl. 18:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in