2021-05-21, 14:48
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Fra min side finnes det ikke noe hat, jeg er opptatt av at loven skal følges og at justismord skal unngås. Selvfølgelig ønsker jeg en oppklaring i saken, også om det er TH som står bak. Men skal en siktelse opprettholdes og ihvertfall om man snakker om domfellelse... det skal ikke være tvil.

Dette er selvsagt kjerneelementer i politiets arbeid i saken. Det skal ikke være rom for tvil.
Dette blir kun en rettssak dersom det ikke er tvil om hvem som står bak.

Jeg tror ikke nødvendigvis at politiet var overbevist om hans skyld da de tok ut siktelsen, men at
de på bakgrunn av teknisk og taktisk etterforskning hadde dannet seg et bilde der langt på vei
det meste på ett eller annet vis pekte mot TH. Skulle de ha muligheten for å finne detaljene, måtte
de sikte ham - for å a hjemmel til å etterforske grundigere, og for å gi ham retten til et forsvar.

Uansett hvordan man vrir og vender på det, så har GM et "taktisk forsprang" på minimum 2
måneder, altså tiden det tok før saken ble offentlig kjent. I forhold til å finne AEH, har GM et
"teknisk forsprang" på nærmere 8 måneder - altså tiden det tok før politiet endret hovedhypotese.

Hva er så motivet for å tilegne seg et slikt forsprang? Å unndra seg mistanke så lenge som mulig,
og aller helst til liket er gått i oppløsning og at mange avgjørende spor er kjølnet, og mange
elektroniske spor er slettet.

Den som planla dette, har altså vært svært klar over at han kom til å være direkte utsatt for mistanke,
sannsynligvis som den første. Dette er sannsynligvis også en person som ikke hadde mulighet til
å trekke seg unna eller "forsvinne" - men var avhengig av å fortsatt leve et "normalt" liv og være synlig.

Etter mitt skjønn er det ektemannen som oppfyller samtlige av disse kriteriene.
Senast redigerad av Svartediket 2021-05-21 kl. 15:01.
Citera
2021-05-21, 14:49
Medlem
Svaret på det vil fortelle en hel del om hvorvidt dere burde tas seriøst eller ikke.[/quote]

Jeg er helt enig. Det slenges ut anklagelser og beskyldninger i hytt og pine. Diagnosene henger løst, og hvem som helst kan slenge ut hvilken som helst påstand. Basert på "noe man har hørt". Duger ikke dette, er det bare fantasien som setter begrensningene. Nå er det nærmest etablert som en trådsannhet, at AEH måtte betale strøm og husleie i S4. Hun måtte stå for snømakingen osv.
Og de mest iherdige, går svært sjelden inn på noe som helst som kan være til fordel for TH.
De har forlengst bestemt seg for at TH er skyldig, alt annet er helt utenkelig.
Det sier ikke litt, det sier alt!
Jeg vil gjerne oppfordre disse brukerne: Legg frem det som kan tale mot at TH er skyldig!
Noe bør dere vel være i stand til å hoste opp? I motsatt fall, demonstrerer dere et genuint tunnellsyn, og samtidig at
dere bedriver kirsebærplukking.
Kornblomst, Jayce, Niffy, Alsagio, LH07, Ittno, Slettsnoken, Monsen, AmundRa med flere, tar dere utfordringen? Jeg har bevisst utelatt noen brukere. Disse stiller i egen klasse, og har gjort seg selv uinteressante, selv om jeg av og til er nødt til å svare dem.
Og jeg gjentar meg til det kjedsommelige: Jeg utelukker ikke at TH kan være involvert i dette, men ut fra hva som er kjent, kan han være uskyldig.
Og den/de som er ansvarlige for denne grufulle forbrytelse, fortjener veldig streng straff!
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
AMEN!!
Citera
2021-05-21, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Vet ikke hvordan du ser for deg et diskusjonsforum der folk ikke skal synse om dette og hint. Hvis diskusjonen skulle begrenses til det den enkelte med sikkerhet VET, ville det ikke blitt mye aktivitet her inne.

Så spør du om jeg kan utelukke at jeg tar feil om at TH er skyldig i drap på AE.

Da velger jeg å svare slik. Ut fra den informasjon som finnes tilgjengelig så er jeg 100% sikker på at Tom Hagen er skyldig.

Og om det kommer ny informasjon må jeg vurdere på nytt. Om nødvendig.

Å være 100 prosent sikker på at han er skyldig når "politiet ikke får rettens medhold i at det foreligger såkalt skjellig grunn til mistanke, eller sannsynlighetsovervekt for at den siktede har begått drapet" (vg), vitner om svært dårlig evne til analyse og resonnement.

Fra Store medisinske leksikon (https://sml.snl.no/tunnelsyn):
I overført, ikke-medisinsk betydning brukes betegnelsen tunnelsyn gjerne om personer som er så konsentrert om én ting at de ikke ser hele bildet eller hele saken, men kun det de selv er opptatt av.

Sånn, der fikk du en diagnose også. Gratulerer. Hvordan føles det?
Senast redigerad av katastrofetanken 2021-05-21 kl. 15:21.
Citera
2021-05-21, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Vet ikke hvordan du ser for deg et diskusjonsforum der folk ikke skal synse om dette og hint. Hvis diskusjonen skulle begrenses til det den enkelte med sikkerhet VET, ville det ikke blitt mye aktivitet her inne.

Så spør du om jeg kan utelukke at jeg tar feil om at TH er skyldig i drap på AE.

Da velger jeg å svare slik. Ut fra den informasjon som finnes tilgjengelig så er jeg 100% sikker på at Tom Hagen er skyldig.

Og om det kommer ny informasjon må jeg vurdere på nytt. Om nødvendig.

Kunne ikke ha vært mer enig.
Citera
2021-05-21, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Svaret på det vil fortelle en hel del om hvorvidt dere burde tas seriøst eller ikke.

Jeg er helt enig. Det slenges ut anklagelser og beskyldninger i hytt og pine. Diagnosene henger løst, og hvem som helst kan slenge ut hvilken som helst påstand. Basert på "noe man har hørt". Duger ikke dette, er det bare fantasien som setter begrensningene. Nå er det nærmest etablert som en trådsannhet, at AEH måtte betale strøm og husleie i S4. Hun måtte stå for snømakingen osv.
Og de mest iherdige, går svært sjelden inn på noe som helst som kan være til fordel for TH.
Jeg vil gjerne oppfordre disse brukerne: Legg frem det som kan tale mot at TH er skyldig!
Noe bør dere vel være i stand til å hoste opp? I motsatt fall, demonstrerer dere et genuint tunnellsyn, og samtidig at
Kornblomst, Jayce, Niffy, Alsagio, LH07, Ittno, Slettsnoken, Monsen, AmundRa med flere, tar dere utfordringen? Jeg har bevisst utelatt noen brukere. Disse stiller i egen klasse, og har gjort seg selv uinteressante, selv om jeg av og til er nødt til å svare dem.
Og jeg gjentar meg til det kjedsommelige: Jeg utelukker ikke at TH kan være involvert i dette, men ut fra hva som er kjent, kan han være uskyldig.
Og den/de som er ansvarlige for denne grufulle forbrytelse, fortjener veldig streng straff![/quote]

Skrev du ikke selv at TH ser ut til å være autist da?

Ok, jeg skjønner, du har lov men ikke andre.
Citera
2021-05-21, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katastrofetanken
Å være 100 prosent sikker på at han er skyldig når "politiet ikke får rettens medhold i at det foreligger såkalt skjellig grunn til mistanke, eller sannsynlighetsovervekt for at den siktede har begått drapet" (vg), vitner om svært dårlig evne til analyse og resonnement.

Fra Store medisinske leksikon (https://sml.snl.no/tunnelsyn):
I overført, ikke-medisinsk betydning brukes betegnelsen tunnelsyn gjerne om personer som er så konsentrert om én ting at de ikke ser hele bildet eller hele saken, men kun det de selv er opptatt av.

Sånn, der fikk du en diagnose også. Gratulerer. Hvordan føles det?

Det er så man knapt tror det man leser. Litt av et ego - arrogant og skråsikker. Kornblomst er altså langt mer sikker enn politiet, til tross for at det stadig vises til at "politiet vet mer enn oss".
2.5 år har gått, og TH er fortsatt en fri mann. Skjer det ikke noe dramatisk i løpet av mai-juni-juli, har påtalemakten en svak sak.
Citera
2021-05-21, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Og den/de som er ansvarlige for denne grufulle forbrytelse, fortjener veldig streng straff!

Skrev du ikke selv at TH ser ut til å være autist da?

Ok, jeg skjønner, du har lov men ikke andre.[/quote]

Nei du har ikke skjønt noe som helst. Asperger syndrom og psykopati er forskjellige diagnoser. I stedet for å spille krenket, bør du forsøke å sette deg inn i hva som blir diskutert.
Citera
2021-05-21, 16:00
Medlem
Lurer på hvorfor Hellsculls oppfører seg som et rasshøl mot alle andre her?
Citera
2021-05-21, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Dette er selvsagt kjerneelementer i politiets arbeid i saken. Det skal ikke være rom for tvil.
Dette blir kun en rettssak dersom det ikke er tvil om hvem som står bak.

Jeg tror ikke nødvendigvis at politiet var overbevist om hans skyld da de tok ut siktelsen, men at
de på bakgrunn av teknisk og taktisk etterforskning hadde dannet seg et bilde der langt på vei
det meste på ett eller annet vis pekte mot TH. Skulle de ha muligheten for å finne detaljene, måtte
de sikte ham - for å a hjemmel til å etterforske grundigere, og for å gi ham retten til et forsvar.

Uansett hvordan man vrir og vender på det, så har GM et "taktisk forsprang" på minimum 2
måneder, altså tiden det tok før saken ble offentlig kjent. I forhold til å finne AEH, har GM et
"teknisk forsprang" på nærmere 8 måneder - altså tiden det tok før politiet endret hovedhypotese.

Hva er så motivet for å tilegne seg et slikt forsprang? Å unndra seg mistanke så lenge som mulig,
og aller helst til liket er gått i oppløsning og at mange avgjørende spor er kjølnet, og mange

Den som planla dette, har altså vært svært klar over at han kom til å være direkte utsatt for mistanke,
sannsynligvis som den første. Dette er sannsynligvis også en person som ikke hadde mulighet til
å trekke seg unna eller "forsvinne" - men var avhengig av å fortsatt leve et "normalt" liv og være synlig.

Du begår jo tankefeil med en gang. Enhver GM ønsker å fris for mistanke, den som planla dette ønsket selvfølgelig å komme unna med det. Betyr det at det er TH? Nei, for det er felles for de fleste kriminelle.
Citera
2021-05-21, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Lurer på hvorfor Hellsculls oppfører seg som et rasshøl mot alle andre her?

Svarte han, som påberoper seg å være mobbet. Livet må være uutholdelig, stadig nye krenkelser, alle andre er fæle!
Du har ingenting å bidra med. Du greier ikke engang å skille mellom en utviklingsforstyrrelse og en personlighetsforstyrrelse.
Jeg utgir meg ikke for å være en ekspert på dette, men de fleste med høyere IQ enn kroppstemperaturen, greier å lese seg opp på dette.
Men bare stå på, mye ufrivillig komikk i din uvitenhet.
Her er forøvrig en interessant artikkel om psykopati og trolling:
https://nhi.no/psykisk-helse/psykiske-lidelser/sadistiske-nett-troll/
Citera
2021-05-21, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket

Åstedet ble undersøkt med en gang. TH var en pådriver for å få politiet på plass. Han kunne forvente samme grundige etterforskning som ved et drap. Naboer ble kontaktet, og spurt om de hadde sett noe uvanlig. Det fantes ingen grunn til å ikke sikre elektroniske spor, hvis det du skriver stemmer. TH ble mistenkt fra starten av. TH har heller ikke fått muligheten til å leve et normalt liv.

Det eneste politiet gikk glipp når de trodde det kunne være en ekte kidnapping, var ferske vitneobservasjoner fra tilfeldige personer. (Som damene på Ås)
Citera
2021-05-21, 16:40
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Enhver GM ønsker å fris for mistanke, den som planla dette ønsket selvfølgelig å komme unna med det. Betyr det at det er TH? Nei, for det er felles for de fleste kriminelle.

Selvsagt. Men en GM som ikke var relatert til åstedet eller offeret, kunne drept AEH
på en mer effektiv måte, og hadde forsåvidt ikke trengt å kvitte seg med liket heller, slik
f.eks. drapet på Najaf Abbas, som fremsto som en ren henrettelse.

En representant for "de fleste kriminelle" hadde ikke vært avhengig av å rigge åsted.
Det viktigste hadde vært å komme seg inn og ut av S4 uten å bli sett, og helst uten
å legge igjen et eneste spor. Dette siste fantes ikke på åstedet.

Samtidig hadde ikke en fremmed GM hatt tilgang til huset, og måtte sannsynligvis ha
brutt eller lurt seg inn, noe som både hadde økt risiko for å sette spor og bli sett av
vitner. Igjen - ingen spor etter fremmede. Ingen tegn til innbrudd.

Igjen - hvem hadde fri tilkomst til huset, hvem hadde alt å tjene på å bli kvitt liket,
og rigge åstedet til å se ut som om AEH var kidnappet?

Ingen "vanlige" mordere har behov for å vaske og rigge et åsted.

Det er ikke mange som kan settes på listen over mistenkte, og vi vet hvem som
vil havne øverst.

Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Åstedet ble undersøkt med en gang. TH var en pådriver for å få politiet på plass. Han kunne forvente samme grundige etterforskning som ved et drap. Naboer ble kontaktet, og spurt om de hadde sett noe uvanlig. Det fantes ingen grunn til å ikke sikre elektroniske spor, hvis det du skriver stemmer. TH ble mistenkt fra starten av. TH har heller ikke fått muligheten til å leve et normalt liv.

Det eneste politiet gikk glipp når de trodde det kunne være en ekte kidnapping, var ferske vitneobservasjoner fra tilfeldige personer. (Som damene på Ås)

Politiet gikk også glipp av muligheten til å aktivt søke etter AEHi to måneder, fordi de var tvunget
til å legge lokk på saken. De hadde generelt veldig begrensede muligheter for å drive
aktiv etterforskning.

De kunne ikke etterforske det på samme måte som ved et drap heller, siden de hadde
grunn til å tro at AEH var i live. Alt de kunne gjøre var å samle tekniske spor, som på
overflaten lot til å stamme fra en bortføring.

Kryptorigget og løsepengebrevet fordret dessuten at de brukte masse tid og ressurser på
å "kommunisere" med den antatte motparten, og samtidig prøve å spore opp hvem som
angivelig satt i "andre enden". Så statisk som den "kommunikasjonen" viste seg å være,
kan det forsåvidt ha vært utført av et program/script.

Når det gjelder innhenting av elektroniske spor, så visste jo GM at det ved en bortføringssak
ville være et enormt arbeid å gjennomgå alt overvåkningsmaterialet og telefonlogger fra nær
sagt hele regionen. Det ville gi ham tid. Den virkelige GM, trengte bare passe på at mobiltelefonen
hans ikke slo ut på basestasjonene for S4 i det aktuelle tidsrommet, at han ikke ble sett eller
lagt merke til av noen da han tok seg til og fra S4 innenfor det som er et lite frimerke sammenlignet
med fotballbanen politiet nå var nødt til å søke gjennom. For selvsagt måtte politiet anta at de
angivelige kidnapperne ikke holdt til i nabolaget.
Senast redigerad av Svartediket 2021-05-21 kl. 16:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in