2021-05-20, 21:27
Medlem
Hej alla!
Finns det något svensk kryptobörs liknande Binance där det går att handla med olika kryptopar?
Jag vet att det finns 3 st där det går att handla men de erbjuder endast Btc, Eth och Ltc.

Ska Avanza eller Nordnet börja erbjuda detta? Vet att de erbjuder certifikat.

Tack på förhand.
Citera
2021-05-20, 21:46
Medlem
airbuds avatar
Jag kan inte svara på dina andra frågor, men jag vet att Avanza och Nordnet inte har planer på att introducera handel med kryptovalutor, så det kan du (vi) glömma.
Citera
2021-05-20, 22:17
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leon_azzaro
Hej alla!
Finns det något svensk kryptobörs liknande Binance där det går att handla med olika kryptopar?
Jag vet att det finns 3 st där det går att handla men de erbjuder endast Btc, Eth och Ltc.

Tack på förhand.

Är det inte det bästa att hålla sig borta från Sverige om man håller på med cryptovalutor?

Jag tradar på yobit.net och det har funkat bra hittills.
Citera
2021-05-20, 22:37
Medlem
Citat:
Hej alla!

Tack på förhand.

Det där är lite 2011... Nu 2021 har vi något som heter Uniswap, helt decentraliserat, kan använda var som helst, utan KYC
Citera
2021-05-20, 22:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkZimple
Det där är lite 2011... Nu 2021 har vi något som heter Uniswap, helt decentraliserat, kan använda var som helst, utan KYC
200-300 kr per trade bara, annars skitbra...
Citera
2021-05-20, 23:03
Medlem
Citat:
Vad fyller själva uniswap tokenet för funktion?
Citera
2021-05-20, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LagetBak
Vad fyller själva uniswap tokenet för funktion?

Va? Med Uniswap så behöver du inte använda en centraliserad exchange för att byta mellan tokens on-chain, ingen sign up, ingen KYC
Citera
2021-05-21, 10:25
Medlem
bakflashs avatar
Citat:

Det förutsätter väl att man redan har krypto, går väl inte att köpa krypto med fiat där?
Citera
2021-05-21, 10:34
Avslutad
Citat:
Hej alla!

Tack på förhand.
Nej.
Det finns svenska on ramps från SEK till BTC och ETH men inga krypto handelsplatser.

Du kan köpa Bitcoin, Ethereum och Cardano (och snart även Polkadot) certifikat på Avanza. Följer respektive 1 till 1.
Citera
2021-05-21, 11:22
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Nej.
Det finns svenska on ramps från SEK till BTC och ETH men inga krypto handelsplatser.

Du kan köpa Bitcoin, Ethereum och Cardano (och snart även Polkadot) certifikat på Avanza. Följer respektive 1 till 1.

Nice, ETH och BTC kände jag till sen tidigare med inte ADA, försökte hitta på Avanza men lyckades inte finna certet, har du länk?

Brukar mest köpa egna coins då jag tradar rätt mycket men cert på ISK är inte helt dumt långsiktigt med tanken på deklaration och skatten.
Citera
2021-05-21, 12:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Nice, ETH och BTC kände jag till sen tidigare med inte ADA, försökte hitta på Avanza men lyckades inte finna certet, har du länk?

Sök inte på ADA, sök på Cardano.
Citera
2021-05-21, 19:00
Medlem
Citat:
Va? Med Uniswap så behöver du inte använda en centraliserad exchange för att byta mellan tokens on-chain, ingen sign up, ingen KYC
Ja precis, men om jag vill sälja btc för eth på uniswap tillexempel. måste man först konvertera det till uniswap tokenet? eller alltså jag förstår inte hur tillexempel uniswap, pancakeswap, binance coin etc. varför ska man ha dom? Vad gör att det går upp i värde? ju fler som använder dessa platformer?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in